Українська мова 8-А клас 2020-2021 н.р.

          Завдання для учнів 8-А класу

                        30.10-04.11.2020    

  Присудок. Простий і складений (іменний і дієслівний) присудок 

 1. Опрацювати  матеріал підручника п. 6, с. 34-37.

2. Додатково переглянути презентацію, прикріплену у Google Class


ЗАПАМ'ЯТАЙ!!!

Присудок — головний член двоскладного речення, який означає дію, стан або ознаку предмета, названого підметом. Присудок відповідає на питання що робить підмет? що з ним робиться? який він є? хто він є? що він є? 

НАПРИКЛАД: Тихі сосни до ранку шумлять, мою тугу виказують вітру (Г. Чубач).

Підмет і присудок залежні один від одного. 

При цьому присудок є основним носієм граматичного значення всього речення.

Види присудків

За будовою присудки бувають прості й складені.

         Простий присудок

Простий присудок виражається особовим дієсловом у формі дійсного, умовного чи наказового способу, а також неозначеною формою дієслова. 

НАПРИКЛАД: 

1. Хай любов’ю нашою святиться чарівна криничка-крижаниця (П. Перебийніс). 2. Б’є осінь в бубон золотий холодними вітрами (В. Сосюра).

Присудок, виражений дієсловом у складеній формі майбутнього часу або фразеологізмом, також є простим. НАПРИКЛАД: А тепер будемо вечеряти всі разом (В. Собко). 

У цьому реченні присудок будемо вечеряти - простий, означає те саме, що й вечерятимемо.

Синтаксичний практикум

Записати речення, визначити граматичну основу, визначити вид присудка (простий чи складений)

Зверніть увагу! Присудок, виражений дієсловом складеної форми майбутнього часу, належить до простих. Наприклад: Будуть солодко віять минулим білі яблуні в нашім саду (В. Сосюра). 

Порівняйте: Солодко віятимуть минулим білі яблуні в нашім саду.

1. Білі акації будуть цвісти в місячні ночі жагучі; промінь морями заллє золотий річку, і верби, і кручі... (В. Сосюра). 2Будуть тебе кликать у сади зелені хлопців чорночубих диво-наречені (В. Симоненко). 

3. Усі, хто про безсмертя мріє, хай схиляться до споришу (М. Руденко). 

4Буду згадувать серця пожари, як на гору до неї я йшов (В. Сосюра). 

5. І нехай пливе за роком рік, буду, мамо горда і вродлива, з тебе дивуватися повік (В. Симоненко). 

6. Хай мовчать Америки й Росії, коли я з тобою говорю! (В. Симоненко). 

7. Будуть крани водою шумітиБудуть клумби широкі цвісти (Г. Чубач).

2. Виконати тестові завдання за темою, скориставшись посиланням


https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5091805

Тест активний до 4 листопада 13.00 


Домашнє завдання: § 6 (вивчити стор. 34-35), вправа 70

БАЖАЮ УСПІХУ!

           ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!  


Завдання для учнів 8-А класу

                        28.10-30.10.2020    

  Підмет. Способи вираження підмета.

 Опрацювати  матеріал підручника п. 5, с. 31-32.

ЗАПАМ'ЯТАЙ!!!

Простий підмет 

 

Чим вира­жається

Приклади

1. Іменни­ком

Над морем в'ється чайка

2. Прикмет­ником

І неситий не виоре на дні моря поле

3. Займен­ником

Деякі тихо перешіпту­вались

4. Числів­ником

Двоє взяли Гуменного попід руки.

5. Дієсло­вом в не­означеній формі

Жити — Вітчизні слу­жити

6. Дієприк­метником

Визволені не можуть забути своїх визволи­-телів

7. Вигуком

І знову «ура» покоти­лося лісом

Складений підмет

1. Підмет із зна­ченням сукупності, цілісності

(ім. в Н. в. + прийм. + ім. в 0. в.) під­тримується формою множини присудка

Батько з сином поїхали від­почивати

2. Підмет із зна­ченням вибірковості (ім. в Н. в. + прийм. + ім. в Р. в.)

Хтось із шко­лярів голосно вигукнув

3. Числівник + імен­ник

Невеликіії три літа марно пролетіли

4. Словосполучення із кількісним зна­ченням

Багато вітрів прошуміло над головою

 Складений підмет

1. Слова поча­ток, продовжен­ня, кінець + ім.

Початок жовтня видався теплим

2.Слова щось, хтось +

при­кметник

Щось тривожне закралось у серце

3. Словосполу­чення з мета­форичним зна­ченням

Місяця підкова висить над селом

4. Фразеоло­гізми

Бити байдики — улюблена справа ледарів

 Складений підмет

1. Прізвище, ім'я, по бать­кові

Тарас Григорович Шевченко народив­ся в селі Моринці.

2. Власні назви

До найбільших свят християнського календаря належить Великий Спас.

3. Назви (термінологічні) рослин

В саду розцвіла чор­на смородина


Синтаксичний практикум (письмово)

Запи­сати речення, підкреслити гра­матичну основу, визначити типи підметів.

1. Кохати — нові землі відкривати.

2. І от я іду по землі.

3. Посіяне вчасно родить рясно.

4. Умовились ми з Василем на річ­ку піти купатись.

5. Сто зозуль кува­ло щовесни.

6. До дзвоника залишилось чотири хвилини.

7. Більшість робітни­ків підтримала цю пропозицію.

 

Синтаксична перебудова (письмово)

Переробити прості підме­ти на складені.

1. Сьогоднішні хлопчики і дівчатка завтра стануть нашим майбутнім. 

2. Невдовзі хтось приглушив радіо. 

3. Шевченко — співець душі народної.

4. Море стало заповітною мрією для багатьох дітей.

5. Гучно розмовляючи, з контрольного пункту вийшли двоє.

 

Домашнє завдання

Параграф 5 (вивчити), вправа 65 (письмово).


БАЖАЮ УСПІХУ!

           ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!  


            Завдання для учнів 8-А класу

                        23.09-25.09.2020    

Словосполучення. Будова й види словосполучень за способами вираження головного слова

Опрацювати  матеріал підручника п. 3, с. 20-21.


Словосполучення — це поєднання двох або більше повнозначних слів, що виражають єдину назву предмета, поняття, уявлення й виступають однією поширеною назвою: дитячі усмішки, доля поета, говорити голосно.

Словосполучення, як і слова, виступають складовою частиною речення. Словосполученню не властива інтонаційна закінченість.

Словосполучення складається з головного і залежного слів.

За будовою словосполучення бувають прості (складаються з двох повнозначних слів: невеликий твір, написав швидко) і складні (утворені з трьох і більше повнозначних слів: дуже пізно прийшов, цікава фотографія в альбомі). 

Слова в словосполученні мають змістовий зв'язок (ставлять запитання від головного слова до залежного: йти (як?) повільно) і граматичний (здійснюють за допомогою залежного слова або закінчення та прийменника: листя дерев, стояти серед однокласників).

Не є словосполученнями:

1) поєднання підмета і присудка: світло гасне;

2) однорідні члени речення: сиділа і слухала;

3) поєднання іменників та займенників із прийменниками: на обрії, до них;

4) дієслова з частками: таки зробив, слухайте ж, хотів би;

5) складені форми слів: буду навчатись, найбільш здатний;

6) фразеологізми: байдики бити, бути напоготові.

Слід відрізняти лексичні словосполучення від фразеологічних

Фразеологічні словосполучення є одним членом речення, і їх можна замінити словом або кількома словами. 

Наприклад: прийти невчасно — лексичне словосполучення; прийти як рак свисне — фразеологічне словосполучення.








Приклади 


Розподільний диктант

Розподілити у 2 колонки сполучення слів, які можуть бути словосполученням та ті, які не можуть бути словосполученням.

Школярі навчаються, старанні й відповідальні, боліти душею, на півдні, наживати ворогів, чудова природа, бореться й живе, хвилюється людство, пальцем не ворухнути, дванадцять підручників, двоє з дослідників, занадто пізно прийшов, гарненька спідниця з мереживом, лежати в недузі.

Поміркуй!!!

Визначити тип підрядного зв'язку у словосполученні: узгодження, керування, прилягання.

Народний звичай, стеблина соломи, козацька доля, дуже несподіваний вчинок, прийти вчасно, зустрічати весну, високий на зріст, дуже рано, хлопець із м’ячем, нова кімната, підплив повільно, гарно відпочивати.

Домашнє завдання: 

с. 22, вправа 35, с. 23, вправа 42.


БАЖАЮ УСПІХУ!

                                       ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!


Немає коментарів:

Дописати коментар