Українська мова 8-Б клас

Дорогі мої учні!

Щиро вітаю вас із завершенням навчального року!

Поради від учителя:

Отримуйте знання із задоволенням, навчайтеся в міру і сміливо насолоджуйтеся життям, але щоб не шкодувати, що вчилися погано!

Нехай навчання буде легким і приємним, а зусилля і бажання вчитися не будуть марними.

ЗАВДАННЯ НА ЛІТО:

БАЖАЮ

НАПОЛЕГЛИВОСТІ у розпочинанні нових справ,

СИЛ рано вставати,

СМІЛИВОСТІ зустрітися з новими людьми,

ЦІЛЕСПРЯМОВАНОСТІ у досягнення мети,

ВПЕРТОСТІ у підкоренні нових вершин, які ви, безумовно, зможете підкорити!

До зустрічі у новому навчальному році!

Завдання для учнів 8-Б класу 
на період карантину
з 26.05.2020р. по 27.05.2020р.

Річна підсумкова контрольна робота

Виконати тестові завдання 

за посиланням

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2373373

Завдання необхідно виконати до  
27 травня 21:00

БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання для учнів 8-Б класу на період карантину
з 20.05.2020р. по 26.05.2020р.

Підсумкова перевірна тестова робота

Тренувальні вправи

Виконати тестові завдання за темою

 "Відокремлені уточнювальні члени речення. "

за посиланням

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8904015

Завдання необхідно виконати до  
26 травня 20:00

БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання для учнів 8-Б класу на період карантину
з 19.05.2020р. по 20.05.2020р.
Відокремлені уточнювальні члени речення. 
Тренувальні вправи

1. Ретельно опрацювати теоретичний матеріал підручника 
п. 36, с. 164.

Творче конструювання

Запишіть речення, вставляючи відповідні за змістом уточнювальні члени з довідки та розставляючи розділові знаки. Підкресліть відокремлені уточнювальні члени речення.

1. У серпні ... смеркає дуже рано.

2. Край берега ... прив’язані човни.

3. Звідти ... чуємо крізь садки: гуп-гуп!.

4. Внизу ... був присмерк.

Довідка: під деревами, у затишку, та ще в похмурий день, згори десь.

 Творча робота

Складіть і запишіть речення, вживаючи подані словосполучення в ролі уточнювальних членів речення.

■ Близько восьмої години;

■ особливо діти;

■ на новому місці;

■ з чужої далекої землі;

■ крім деяких видів рослин.


БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання для учнів 8-Б класу на період карантину
з 13.05.2020р. по 19.05.2020р.
Відокремлені уточнювальні члени речення

1. Ретельно опрацювати теоретичний матеріал підручника 

п. 36, с. 164.

Уважно перегляньте поданий матеріал на слайдах












Додатково переглянути відеоурок за поданою темою
https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=fJYhMXCjrhI&feature=emb_logo


!!! Письмово виконати вправу на закріплення, розміщену на слайді нижче


Виконані завдання надіслати мені на Гугл диск за звичним посиланням на папку 8-Б класу
                               (а в кого не вийде, то на вайбер)  

https://drive.google.com/drive/folders/1k4c3XA2y44Btyvaiv-8mwznLvLz599ny?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання для учнів 8-Б класу на період карантину
Завдання з 12.05.2020р. по 13.05.2020р.
Відокремлені обставини
Правильна побудова речень із дієприслівниковими зворотами.

1. Ретельно опрацювати теоретичний матеріал підручника 
п. 35, с. 159-160.

Синтаксичне спостереження
Прочитайте речення, складені учнями. Чого вони не знали? Виправте їхні помилки. 
1.   Самотній дуб зацікавив хлопців, перебуваючи на екскурсії.
2. Блукаючи лісом, милуючись красою весняних квітів, учнями було зібрано матеріал для твору.
3. Оповідання, написане Петром, відпочиваючи, всім дуже сподобалось.
4.   Не вивчивши правила, вчителька поставила мені двійку.

5.   Граючи в м’яча, мати покликала мене обідати.
Пам’ятка «Це треба знати!»
1.     Дієприслівник означає додаткову дію порівняно з основною дією того самого підмета. - Ідуть, співаючи, дівчата.
2.      У реченні, де є дієприслівниковий зворот, повинно бути дієслово-присудок. - Пишучи контрольну роботу, я дивився у вікно.
3. Основна і додаткова дії виконуються одним і тим самим предметом- підметом. - Ідуть, співаючи, дівчата. (Дівчата і йдуть, і співають)

Відредагуйте речення, запишіть їх(деякі слова можна пропустити або замінити іншими).
Підказка
Додаткова дія, яку означає дієприслівник, виконується тим самим підметом, що й дія, названа дієсловом-присудком. У реченні, де присудок - безособове дієслово(виражає стан природи чи людини), дієприслівниковий зворот не вживається.
1.      Скупавшись у холодній воді, у нього була ангіна.
2.      Зібравшись на спортмайданчику, почалося тренування.
3.      Не засвоївши добре правил вживання апострофа, у мене знову були помилки.
4.      Йдучи парком, привертають увагу засніжені ялини.
5.    Читаючи роман, серце наповнювалося болем.
6.      Повернувшись зі школи, його радісно зустрів собака.

Виконані завдання надіслати мені на Гугл диск за звичним посиланням на папку 8-Б класу
                               (а в кого не вийде, то на вайбер)  

https://drive.google.com/drive/folders/1k4c3XA2y44Btyvaiv-8mwznLvLz599ny?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання для учнів 8-Б класу на період карантину
Завдання з 06.05.2020р. по 12.05.2020р.
Відокремлені обставини
1. Ретельно опрацювати теоретичний матеріал підручника 
п. 35, с. 159-160.
Запам'ятайте!!!
Відокремлені обставини - 8 клас

Відокремлені обставини. Розділові знаки. - 8 клас

Відокремлені обставини
2.    Виконати вправу 357 (усно – уважно прочитати кожне речення, знайти відокремлені обставини і вміти пояснити умови їх відокремлення чи невідокремлення), вправу 363 (письмово).

Переглянути відеоурок за темою 
"Відокремлені обставини"
за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=_ibXNJg09Lk


Синтаксичний практикум
Переписати речення, пригадавши творчість Тараса Шевченка. Розставити необхідні розділові знаки, підкреслити обставини. Пояснити умови відокремлення обставин.

1. Замовк кобзар сумуючи: щось руки не грають. 
2. Чайка скиглить літаючи, мов за дітьми плаче. 
3. Сліпий старець сумуючи співає під тином...
4. Защебетав жайворонок угору летючи; закувала зозуленька на дубі сидячи. Закрякали чорні круки виймаючи очі. 

5. Та й заплакав сіромаха на кий похилившись. 

(За тв. Т. Шевченка).

Виконані завдання надіслати мені на Гугл диск за звичним посиланням на папку 8-Б класу
                               (а в кого не вийде, то на вайбер)  

https://drive.google.com/drive/folders/1k4c3XA2y44Btyvaiv-8mwznLvLz599ny?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання для учнів 8-Б класу на період карантину
Завдання з 05.05.2020р. по 06.05.2020р.
Контрольний самодиктант за темою
«Відокремлені означення, прикладки, додатки»
Переписати текст диктанту, вставляючи пропущені літери, знаки та ставлячи розділові знаки (де необхідно).
Даль Володимир Іванович — Вікіпедія

Збирач слів на ім…я Володимир Іванович Даль колоритна постать в історії російс…кої кул…тури. З Україною він пов…язаний не лише місцем народже…я а й тісним знайомством з видатними українцями. Батько Володимира датчанин за походже…ням окрім мовознавця був богословом і медиком. Прийнявши російське під…анство він зробився щирим російс…ким патріотом. В. Даль розпочав кар…єру на флоті але згодом здобувши м…дичну освіту служив війс…ковим лікарем. Специфіка роботи дозволяла йому збирати матеріали для словника. Володимир пр…ятелював з В. Жуковським І. Криловим Є. Гребінкою М. Гоголем Т. Шевченком. Різноманітними були захоплен…я В. Даля гомеопатія ботаніка російс…кий фольклор. Найголовніша його праця створен…я тлумачного словника російс…кої мови. Борючис… проти засил…я запозичених та книжних слів Даль обстоював реформу літ…ратурної мови заснованій  на народній основі. Окрім слів пр…казок пісень і казок Даль зб…рав народні картини. Його кол…екція була найкращою в тодішній Росії. За жит…я Даль був знаний як письмен…ик.
(З календаря, 128 слів).

Виконані завдання надіслати мені на Гугл диск за звичним посиланням на папку 8-Б класу
                               (а в кого не вийде, то на вайбер)  


https://drive.google.com/drive/folders/1k4c3XA2y44Btyvaiv-8mwznLvLz599ny?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання для учнів 8-Б класу на період карантину
      Завдання з 29.04.2020р. по 05.05.2020р.
Урок мовленнєвого розвитку
Письмовий твір-опис пам'ятки історії й культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі 
(із використанням відокремлених означень, прикладок, додатків )
1. Ретельно опрацювати матеріал підручника 
с. 202-203.
2. Пригадати, що належить до пам'яток історії та культури, які пам'ятки є у нашому місті. 

3. Ретельно опрацювати матеріал вправи 435 с. 203, згадати схему опису пам'ятки.




14 визначних пам'яток Вінниці. Що варто побачити

Поміркувати та обрати 1 із пам'яток історії та культури нашого міста та описати її за складеним заздалегідь планом.

Обов'язково використовувати вивчені відокремлені члени речення.

Виконані завдання надіслати мені на Гугл диск за звичним посиланням на папку 8-Б класу
                               (а в кого не вийде, то на вайбер)  


https://drive.google.com/drive/folders/1k4c3XA2y44Btyvaiv-8mwznLvLz599ny?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!


ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!


Завдання для учнів 8-Б класу на період карантину
      Завдання з 28.04.2020р. по 29.04.2020р.
ВІДОКРЕМЛЕНІ ДОДАТКИ
1. Ретельно опрацювати теоретичний матеріал підручника 
п. 34, с. 156-157.

Запам'ятайте!!!

Відокремлені додатки
Відокремлені додатки мають значення виключення, включення,   заміщення, доповнення; уточнюють, обмежують сказане в основній частині речення
Відповідають на запитання непрямих відмінків
Виражаються іменником або займенником із залежними словами
Починаються словами крім, замість, за винятком, опріч, окрім, наприклад, навіть, включаючи, зокрема, особливо:

Переглянути короткі відеоуроки за темою 
                                   "Відокремлені додатки"







Виконати вправу 349 із підручника с. 157.

Творче конструювання
З кожної пари речень утворити одне просте, ускладнене відокремленим додатком. Утворені речення записати, обґрунтувати вживання розділових знаків.
1. Ніхто не розрадить тебе в біді. Тільки вірний друг розрадить.
2. Уважним потрібно бути до всіх. Приділяти увагу слід старим і дітям.

3. Школярі охоче опановують комп’ютерну грамоту. І учні молодших класів опановують також.

Для самоперевірки виконати тестове завдання 
                                 «Відокремлені додатки»
Код доступу 837650, відкривши посилання join.naurok.ua


!!! Завдання необхідно виконати до 29 квітня до 19.00

Виконані завдання надіслати мені на Гугл диск за звичним посиланням на папку 8-Б класу
                               (а в кого не вийде, то на вайбер)  


https://drive.google.com/drive/folders/1k4c3XA2y44Btyvaiv-8mwznLvLz599ny?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання для учнів 8-Б класу на період карантину
      Завдання з 22.04.2020р. по 28.04.2020р.
ВІДОКРЕМЛЕНІ ПРИКЛАДКИ
1. Ретельно опрацювати теоретичний матеріал підручника 
п. 33, с. 152-153.
Запам'ятайте!!!
Відокремлена прикладка – це один із способів ускладнення простого речення. Нагадаємо, що прикладка – це особливий вид означення, яке виражене іменником та узгоджується з пояснювальним словом лише у відмінку.
Відокремлені прикладки виділяються на письмі КОМОЮ в таких випадках:
1) Якщо поширені чи непоширені прикладки стоять після означуваного іменника і пояснюють, уточнюють його.
У дверях аудиторії стоїть староста, їхній друг і помічник.
Коментар. У цьому реченні поширена прикладка, виражена двома однорідними іменниками – друг і помічник, які поєднані сурядним єднальним сполучником і, стоїть після означуваного іменника староста. Прикладка в постпозицію й тому відокремлюється комою.
2) Якщо одинична (непоширена) прикладка стоїть після означуваного іменника – власної назви.
Геніальний Тарас Шевченко, Кобзар, безмежно любив Дніпро й тому не випадково заповів поховати себе на Канівських схилах.
Коментар. У цьому реченні означуваним іменником є власна назва – Тарас Шевченко, після якої пишемо прикладку (Кобзар), яку виділяємо з обох боків комами.
3) Якщо прикладка стоїть перед означуваним іменником і має обставинне значення (найчастіше причинове, що можна встановити за допомогою запитань: Чому? Через що?).
Прихильник українського фольклоруОлег Скрипка щороку організовує етнофестиваль «Країна мрій».
Лірик за натурою, Микола Пимоненко звертався і до сюжету, просякнутого драматичною романтикою.
Коментар. В обох реченнях причина вчинків відомих людей закладена у відокремлених прикладках, що стоять на початку речень. Ставимо запитання: «Чому Олег Скрипка щороку організовує етнофестиваль “Країна мрій”»? Відповідь: «Тому що він є прихильником українського фольклору». Наступне запитання: «Чому Микола Пимоненко звертався до жанру сюжету?» Відповідь: «Тому що він був ліриком за натурою». Тож у таких випадках прикладки відокремлюємо комами без жодних вагань.
4) Якщо прикладка пояснює особовий займенник, при цьому її позиція щодо означуваного слова не має значення.
Ось вони, рідні озера та луки, в синім добрі солов’їних очей.
Я, людина двадцятого віку, – і от, зачудована, бачу лише первозданність (Л. Костенко).
Коментар. Це одне з найпростіших правил. Головне – це правильно визначити означуване слово. Якщо воно виражене особовим займенником, то питань більше не виникає, – відокремлюємо таку прикладку за допомогою коми.
5) Якщо прикладка приєднується до означуваного слова за допомогою таких уточнювальних слів (сполучників, прислівників, часток):
а саме,
або (в значенні тобто),
в тому числі,
за походженням,
зокрема,
на ім’я,
на прізвище,
навіть,
наприклад,
особливо,
родом,
так званий,
тобто,
як-от.
Яків Брус, на прізвище Ява, за тридцять повоєнних літ обіймав навперемінно кілька посад (Г. Тютюнник).
Гей, був у Січі старий козак, на прізвище Чалий (Нар. пісня).
У Карпатах багато вічнозелених дерев, зокрема смерек.
Ягель, або оленячий мох, росте переважно у холодній тундрі.
Коментар. У всіх наведених реченнях встановити потребу у відокремленні прикладки допомагають уточнювальні слова, наведені нами в переліку вище, які виконують роль своєрідних маркерів. Якщо вони є, то комою прикладку обов’язково відокремлюємо.
6) Якщо прикладка приєднується за допомогою сполучника як і має додатковий обставинний відтінок.
АЛЕ
Якщо прикладка із сполучником як не має додаткового обставинного відтінку або має значення «в ролі кого, чого», то в такому випадку вона не відокремлюється.
Як учений, етнограф і фольклористФранко все життя з палким інтересом ставився до народної творчості (М. Рильський).
Амвросія Бучму як артиста я знав іще тоді, коли він грав у «Березолі» (М. Рильський).
Андрій Шевченко як футболіст відомий далеко за межами України.
Коментар. У першому реченні ставимо запитання: «Чому Франко все життя був небайдужим до народної творчості?» Даємо логічну відповідь: «Тому що він був ученим, етнографом і фольклористом». Тобто за допомогою питання ми з’ясовуємо, що прикладка зі сполучником як у цьому реченні має додатковий обставинний відтінок, зокрема причини.
Натомість у двох наступних реченнях ми спостерігаємо іншу «картину». Ставимо природне запитання: «В ролі кого я знав Амвросія Бучму і в ролі кого Андрій Шевченко відомий у світі?». Тож за допомогою такого запитання з’ясовуємо, що відокремлювати цю прикладну не потрібно, відповідно, й кому не ставимо.
7) Якщо прикладка є власним іменем, то вона частіше відокремлюється комами.
Для Григора Тютюнника великим авторитетом був старший брат, Григорій Тютюнник.
Коментар. У цьому реченні прикладка – власна назва, яка стоїть в кінці речення і виділяється комою. Хоча як індивідуальний авторський знак може бути й тире.
Прикладки виділяються ТИРЕ в таких випадках:
1) Якщо прикладка має уточнювальне значення і перед нею можна поставити слова «а саме». У такому разі виділення часто відбувається з обох боків.
А дві донечки – вмиті суниці – повнощоко крізь шибку цвіли (І. Драч).
Коментар. У цьому реченні прикладка, виражена словосполученням, має уточнювальне значення, що встановлюємо таким чином: дві донечки, а саме вмиті суниці… Тож прикладку виділяємо з двох боків ТИРЕ.
2) Якщо поширена чи навіть одинична прикладка стоїть у кінці речення та перед нею можна, не змінюючи значення, вставити слова „а саме”:
Тут, на терені теперішнього Ботанічного саду, був «Красний двір» – літня резиденція київського князя.
А на порозі пнеться вже друге маля – Орися, материна доня.
Коментар. У цих реченнях прикладки стоять у кінці речення, а еред ними можемо вставити наше «а саме», як-от: Тут, на терені теперішнього Ботанічного саду, був «Красний двір», А САМЕ літня резиденція київського князя.

2. Переглянути відеоурок за темою "Відокремлена прикладка" 
за посиланням 
ПУНКТУАЦІЙНИЙ ПРАКТИКУМ
Запишіть речення, розставляючи потрібні розділові знаки. Виділіть відокремлені прикладки. З'ясуйте, у яких реченнях доцільно вжити тире.
1. Прибув мій канівський земляк Середа на ім’я Петро. (Г. Косинок)
2. Дружина Платона Симиренка Софія за походженням французька дворянка швидко перейняла козацькі звичаї родини, охоче спілкувалася українською мовою. (Л. Мацько)
3. Із Любечем давньоруським містом пов’язані долі багатьох руських князів Олега, Ярослава Володимировича. (М. Тищенко)
4. Особливо вразила і запам’яталася всім художня композиція Сашка Довженка «Святки» поетична розповідь про народні новорічні торжества. (С. Плачинда)
!!! ЗРОБИТИ ПОВНИЙ СИНТАКСИЧНИЙ РОЗБІР 1 РЕЧЕННЯ 
(Прибув мій канівський земляк Середа на ім’я Петро.)
ТВОРЧА ПЕРЕБУДОВА
Поширте речення відокремленими прикладками з довідки.
Україна ... є для нас рідною ласкавою матір’ю. Ім’я Ліни Костенко ... відоме серед шанувальників поетичного слова. Мого товариша ... поважали вчителі та учні.
Довідка: наша Батьківщина, української поетеси, як відмінника навчання.
Виконані завдання необхідно надіслати мені на Гугл диск (а в кого не вийде, то на вайбер) за звичним посиланням на папку 8-Б класу 

https://drive.google.com/drive/folders/1k4c3XA2y44Btyvaiv-8mwznLvLz599ny?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!
                                                      ДАЛІ БУДЕ!

Завдання для учнів 8-Б класу на період карантину
      Завдання з 21.04.2020р. по 22.04.2020р.
ВІДОКРЕМЛЕНІ ОЗНАЧЕННЯ
1.    Опрацювати § 32.
2.    Виконати вправу 319 (усно – уважно прочитати кожне речення, знайти відокремлені означення і вміти пояснити умови їх відокремлення), вправу 320 (письмово)

3.    Додатково переглянути відеоурок
за темою «ВІДОКРЕМЛЕНІ ОЗНАЧЕННЯ»
за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=Qy84MrWWhAs
4. Творче спостереження з елементами аналізу (письмово)
Запишіть речення, підкресліть означення, дослідіть, чим вони виражені. Зробіть висновок про відокремлення означень.
1. Земля, живими соками багата, Дніпру дарує воду негірку.
2. І ліс, покритий краплями блискучими, сміється.
3. Повні осінню озера тут стоять, повні музикою сосни височать.
4. Затиснене між горами, село мало лише дві вулиці.
5. Громом налякана, змахує крилами чапля сердита.                            
Виконані завдання необхідно надіслати мені на Гугл диск (а в кого не вийде, то на вайбер) за звичним посиланням на папку 8-Б класу 

https://drive.google.com/drive/folders/1k4c3XA2y44Btyvaiv-8mwznLvLz599ny?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!
                                                      ДАЛІ БУДЕ!


Завдання для учнів 8-Б класу на період карантину
      Завдання з 15.04.2020р. по 21.04.2020р.
Поняття про відокремлення
Опрацювати теоретичний матеріал підручника п. 31, с. 144
Запам’ятай!!!
Другорядні члени речення, які для підсилення їх смислової ролі виділяються в усному мовленні інтонацією й паузами, а на письмі – відповідними розділовими знаками, називаються відокремленими.
Приклад:
В небі, чистім і прозорім, сонце сяє. (М. Рильський)
Це було літом, саме в жнива. (М. Коцюбинський)
Почувши за спиною шелест, вона озирнулась. (С. Васильченко)
Відокремленими бувають другорядні члени, яким властивий відтінок додаткового повідомлення, значення виключення або виділення тощо. Відокремлені члени речення доповнюють основний зміст речення, виражений іншими членами речення.
 Відокремлені уточнювальні члени речення відповідають на питання: а який саме? а як саме? де саме? а коли саме? а що(хто) саме? 
Вони уточнюють, конкретизують попередні члени речення, звужуючи або обмежуючи їх значення,  або виділяються для посилення їхнього змісту і значення, стоять безпосередньо після слова, яке конкретизують.
Приклад:
Деревця молоді, укриті білим пухом, тихенько сплять над Волгою в снігу.
Мандрівник вічний, невблаганний час іде вперед...
За функцією і синтаксичною роллю в реченні розрізняють:
·  відокремлені означення
Тепла ніч, напоєна степовими пахощами, пропливала над Асканією.
Малий, сиджу біля вікна і всього боюсь.
·  відокремлені прикладки
Солов'ї, нічні товариші мої, у сад злетілись до вікна. 
відокремлені обставини
Усяка пташечка, радіючи, співала.
Блакитний час, прикинувшись водою, тече в піщаних, чистих берегах.
·  відокремлені додатки
На світі все знайдеш, крім рідної  матері.
відокремлені уточнювальні члени речення (будь-який член речення, найчастіше — обставини)
Коло самого дому, під вікнами, росли кущі жовтої акації. Ми, школярі, набираємо взимку свіжих знань у голову.
Ніч була гаряча, жнив'яна.
Зверни увагу!
Відокремлені члени речення вживаються у всіх стилях мовлення, конкретизуючи думку, збагачуючи виразність та образність тексту.

Можна додатково до теоретичного матеріалу переглянути відеоурок за посиланням 
https://www.youtube.com/watch?v=MOL0WQk8joQ



Вправа 311 
(виконати письмово тільки ІІ завдання, розміщене після вправи на с. 145)

ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ «ПЕРЕВІР СЕБЕ» (письмово)
Визначте вид відокремленого члена речення.
 1. Вірний син трудової поневоленої України, Шевченко став найглибшим ви-разником народних дум і надій.
·       відокремлена прикладка
·       відокремлений додаток
·       відокремлена обставина
·       відокремлене означення

2. Ягід навколо, особливо дикої малини, була сила-силенна.
·       відокремлене означення
·       відокремлена обставина
·       відокремлена прикладка
·       відокремлений додаток

3. Зясуйте, яким  членом речення є відокремлення?
 Співають усі, за винятком Ліни Яцуби, дочки відставника… 
·       означення
·       додаток
·       обставина

4. Наперекір огню і смерті, полки незборені і вперті боям виходили навстріч.
·       означення
·       додаток
·       обставина
Зверни увагу!!!
Щоб визначити вид відокремленого члена речення, слід поставити до нього питання від слова, яке уточнюється, конкретизується.
Приклад:
Лісник витягнув із свитки скриньку, тремтячими пальцями опустив у яму і, затаївши подих, почав її засипати.
почав засипати (як саме?) затаївши подих — відокремлена обставина
 Ягід навколо, особливо дикої малини, була сила-силенна ягід (яких саме?) особливо дикої малини — відокремлена прикладка
 Хата, обсаджена любистком і ружами, глянула раптом на нього далекими вікнами...

хата  (яка саме?) обсаджена любистком і ружами — відокремлене означення
БАЖАЮ УСПІХУ!


ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Немає коментарів:

Дописати коментар