Дорогі мої учні 8-Г класу!
Щиро вітаю вас із завершенням навчального року!
Поради від мене:
Отримуйте знання із задоволенням, навчайтеся в міру і сміливо насолоджуйтеся життям, але щоб не шкодувати, що вчилися погано!
Нехай навчання буде легким і приємним, а зусилля і бажання вчитися не будуть марними.
ЗАВДАННЯ НА ЛІТО:
БАЖАЮ
НАПОЛЕГЛИВОСТІ у розпочинанні нових справ,
СИЛ рано вставати,
СМІЛИВОСТІ зустрітися з новими людьми,
ЦІЛЕСПРЯМОВАНОСТІ у досягнення мети,
ВПЕРТОСТІ у підкоренні нових вершин, які ви, безумовно, зможете підкорити!
До зустрічі у новому навчальному році!
Творче конструювання
Запишіть речення, вставляючи відповідні за змістом уточнювальні члени з довідки та розставляючи розділові знаки. Підкресліть відокремлені уточнювальні члени речення.
1. У серпні ... смеркає дуже рано.
2. Край берега ... прив’язані човни.
3. Звідти ... чуємо крізь садки: гуп-гуп!.
4. Внизу ... був присмерк.
Довідка: під деревами, у затишку, та ще в похмурий день, згори десь.
Складіть і запишіть речення, вживаючи подані словосполучення в ролі уточнювальних членів речення.
■ Близько восьмої години;
■ особливо діти;
■ на новому місці;
■ з чужої далекої землі;
■ крім деяких видів рослин.
Уважно перегляньте поданий матеріал на слайдах
(а в кого не вийде, то на вайбер)
БАЖАЮ УСПІХУ!
п. 35, с. 159-160.
Запам'ятайте!!!
Переглянути відеоурок за темою
"Відокремлені обставини"
за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=_ibXNJg09Lk
2. Чайка скиглить літаючи, мов за дітьми плаче.
3. Сліпий старець сумуючи співає під тином...
4. Защебетав жайворонок угору летючи; закувала зозуленька на дубі сидячи. Закрякали чорні круки виймаючи очі.
5. Та й заплакав сіромаха на кий похилившись.
(За тв. Т. Шевченка).
п. 35, с. 159-160.
(а в кого не вийде, то на вайбер)
БАЖАЮ УСПІХУ!
Виконані завдання надіслати мені на Гугл диск (а в кого не вийде, то на вайбер)
Письмовий твір-опис пам'ятки історії й культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі
(із використанням відокремлених означень, прикладок, додатків )
1. Ретельно опрацювати матеріал підручника
2. Пригадати, що належить до пам'яток історії та культури, які пам'ятки є у нашому місті.
3. Ретельно опрацювати матеріал вправи 435 с. 203, згадати схему опису пам'ятки.
Поміркувати та обрати 1 із пам'яток історії та культури нашого міста та описати її за складеним заздалегідь планом.
Обов'язково використовувати вивчені відокремлені члени речення.
БАЖАЮ УСПІХУ!
Завдання з 04.05.2020р. по 08.05.2020р.
Відокремлені додатки мають значення виключення, включення, заміщення, доповнення; уточнюють, обмежують сказане в основній частині речення
| |
Відповідають на запитання непрямих відмінків
|
Виражаються іменником або займенником із залежними словами
|
Починаються словами крім, замість, за винятком, опріч, окрім, наприклад, навіть, включаючи, зокрема, особливо:
2. На відміну від безплідних кучугур, земля тут така, що могла б усе родити. |
Виконати вправу 349 із підручника с. 157.
Для самоперевірки виконати тестове завдання
«Відокремлені додатки»
!!! Завдання необхідно виконати до 8 травня до 15.00
Виконані завдання надіслати мені на Гугл диск за звичним посиланням на папку 8-Г класу
(а в кого не вийде, то на вайбер)
БАЖАЮ УСПІХУ!
1. Опрацювати § 32.
2. Переглянути відеоурок за темою "Відокремлена прикладка"
https://www.youtube.com/watch?v=5rybDQvfOp0&feature=emb_logo
(Прибув мій канівський земляк Середа на ім’я Петро.)
ТВОРЧА ПЕРЕБУДОВА
https://drive.google.com/drive/folders/1RV97VwtZjLdHYbw4x7H5ZCUxbop4xj2D?usp=sharing
Опрацювати теоретичний матеріал підручника п. 31, с. 144
Запам’ятай!!!
Можна додатково до теоретичного матеріалу переглянути відеоурок за посиланням
ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ «ПЕРЕВІР СЕБЕ» (письмово)
а) Моя думка, краще закріпитися і чекати допомоги.
б) Вже почалось, мабуть, майбутнє.
в) Запалай, мій вогнику крилатий, полум'ям привітним і незлим.
г) І вже не існувало для нього нічого, окрім озера, осики й хмелю.
а) Світе ясний, світе мій прекрасний, хочу я у пісні повсякчасно лиш для тебе жити, не вмирать. У цьому реченні є поширене звертання світе ясний.
б) Душа моя убогая, чого марно плачеш? Складне речення, звертання немає.
в) Земле моя, я сходив тебе вздовж і впоперек. У цьому реченні є непоширене звертання земле.
г) Плавай, плавай, лебедонько, по синьому морю. У реченні є непоширене звертання лебедонько.
а) Розцвітай, ти, веснонько красна, духом творчості все онови.
б) Благословенні, ви, сліди, не змиті вічності дощами мандрівника Сковороди.
в) Розвійтеся з вітром, листочки, зів'ялі розвійтесь як тихе зітхання!
г) Україно! Ти моя молитво!
а) однорідних членів речення;
б) вставних слів, словосполучень і речень;
в) звертань;
г) відокремлених членів речення.
а) У дубині вечеряли дятли, наїдаючись, видно, на зиму.
б) У таких болях ішли дні, місяці і, нарешті, роки.
в) Маю я святе синівське право, з матір'ю побуть на самоті.
г) Для нас у ріднім краї навіть дим солодкий та коханий.
а) В неволі тяжко, хоча й волі сказать по правді не було.
б) Завітати у Чернятин, скажімо, у вихідний день — значить побувати на святі кольорів.
в) Почав, отже, ходити і я до школи.
г) А все-таки котюзі як кажуть, буде по заслузі.
а) впевненість або невпевненість;
б) емоції мовця;
в) порядок викладу думок та зв'язок їх між собою;
г) джерело повідомлення.
(Деякі розділові знаки опущено)
а) Часом переконливішим здається чиєсь фантастичне припущення, що всі ми пришельці з далеких планет.
У реченні виділено вставне слово, яке з обох боків треба виділити комами.
б) Петрів ешелон був одним із останніх, а може й найостанніший.
У реченні немає вставних слів.
в) Старому видно було ніяково за те, що виявив перед незнайомою людиною слабкість.
Виділене слово є вставним, його треба відокремити комами,
г) Буває вечірня зоря золота, буває рожева, а ця ось багрянисто-туманна.
У цьому реченні виділено вставні слова, їх треба виділяти комами.
а) Місцем у реченні;
б) будовою;
в) вони містять у собі додаткове повідомлення;
г) інтонацією та розділовими знаками при них.
а) Мовчазний чолов'яга, котрий тоді ще жив у селі, приїхав на ту нагоду до міста возом, на його свиті й досі висіли жовті соломинки, дивився байдужно й тупо.
б) Востаннє мотор заглохнув — і цього разу, здається, остаточно,— коли їм зосталось усього кілометр до місця робіт на трасі каналу.
в) Там батько, плачучи з дітьми, а ми малі були і голі — не витерпів лихої долі, умер на панщині.
г) Є люди на землі — а то б не варто й жити — що крізь щоденний труд уміють і любити, і усміхатись, й мислити, й шукать.
а) Пробач мені, пісне, непрохані сльози!
Речення просте, спонукальне, окличне, односкладне, неозначено-особове, поширене, повне.
б) Алхіміки, відомо всім, віками шукали філософський камінь.
Речення просте, розповідне, неокличне, стверджувальне, двоскладне, поширене, повне, ускладнене вставними словами.
в) Буває, іноді дивлюся, дивуюся дивом.
Речення розповідне, просте, односкладне, поширене, повне, неускладнене.
г) Справді, острівець наш був схожий на розкрилений легкий вітрильник.
Речення розповідне, неокличне, стверджувальне, двоскладне, поширене, повне, ускладнене вставним словом справді, яке виражає впевненість.
моя рідна земля, мама.
Завдання необхідно виконати до 24 квітня і надіслати мені на Гугл диск (а в кого не вийде, то на вайбер) за звичним посиланням на папку 8-Г класу
https://drive.google.com/drive/folders/1RV97VwtZjLdHYbw4x7H5ZCUxbop4xj2D?usp=sharing
БАЖАЮ УСПІХУ!
Тренувальні вправи
1) зі вставними словами (словосполученнями),
2) зі вставленими конструкціями.
«Вставні і вставлені слова, словосполучення й речення».
!!! Завдання необхідно виконати до 17 квітня до 19.00
БАЖАЮ УСПІХУ!
Немає коментарів:
Дописати коментар