Українська література 7 клас

Дорогі мої учні!

Щиро вітаю вас із завершенням навчального року!

Поради від учителя:

Отримуйте знання із задоволенням, навчайтеся в міру і сміливо насолоджуйтеся життям, але щоб не шкодувати, що вчилися погано!

Нехай навчання буде легким і приємним, а зусилля і бажання вчитися не будуть марними.

ЗАВДАННЯ НА ЛІТО:

БАЖАЮ

НАПОЛЕГЛИВОСТІ у розпочинанні нових справ,

СИЛ рано вставати,

СМІЛИВОСТІ зустрітися з новими людьми,

ЦІЛЕСПРЯМОВАНОСТІ у досягнення мети,

ВПЕРТОСТІ у підкоренні нових вершин, які ви, безумовно, зможете підкорити!

До зустрічі у новому навчальному році!                     
 
Список літератури для прочитання влітку


Обов'язковими є твори для прочитання 
із 1 колонки "Твори за програмою"

1.      Леся Українка «Давня казка»

2.      Іван Карпенко-Карий «Сто тисяч»

3.      М. Коцюбинський «Дорогою ціною»

4.      О. Довженко «Ніч перед боєм»

5.      Ніна Бічуя «Шпага Славка Беркути»

6.      Юрій Винничук «Місце для дракона»

7.      Валентин Чемерис «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання»

                             
               Бажаю успіху! Дякую за роботу!

                               Завдання з української літератури
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 26.05.2020р. по 27.05.2020р.

Дорогі мої учні, сьогодні ви - творці. Пропоную вам пригадати твори, вивчені  протягом 7 класу, обрати для себе той, який найбільше до душі і заповнити візитну картку твору, тобто створити своєрідну рекламу цього твору для майбутніх читачів.

ВІЗИТНА КАРТКА ТВОРУ

 

ЦЕЙ ТВІР

Автор

 

Мене вражає

 

 

Назва твору

 

 

Мені подобається

 

Жанр

 

 

Мене змушує замислитись

 

Тема твору

 

 

Мене навчає

 

Персонажі

 

 

Мене обурює (дивує)

 

Проблематика

 

 

Хмара слів

Ідея

(головна думка)

 

 

Я рекомендую прочитати цю книгу, тому що…..

 

Мені важлива думка кожного з вас. Креативте! Чекаю результатів!

Візитні картки присилаємо мені для ознайомлення 

          Бажаю успіху! Дякую за роботу!


                               Завдання з української літератури
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 20.05.2020р. по 26.05.2020р.

1. Нагадую, що 21 травня о 12.00 
Підсумкова перевірна тестова робота
                  
2. На основі вивчених творів написати мінітвір-роздум за 1 із поданим тем:

Блог учителя української мови та літератури Цікавої Наталії: Урок ...

А) Чим мене вразила, чого навчила, до чого спонукала повість Марини Павленко "Русалонька із 7-В..."

Б) Над чим мене змусила задуматись новела Л. Пономаренко "Гер переможений" 

В) Які життєві істини я пізнав(пізнала) завдяки поезіям О. Ольжича та О. Теліги

Г) Іван Сила - втілення сили, розуму, непереможного духу, доброти і щирості.

Д) Які почуття виражав своєю пісенною творчістю А. Малишко?

Написані твори-роздуми присилаємо мені на перевірку 

Бажаю успіху! Дякую за роботу!

                               Завдання з української літератури
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 19.05.2020р. по 20.05.2020р.

Андрій Малишко
"Чому, сказати, й сам не знаю..."
Стежина" (Андрій Малишко) - Мала Сторінка
                    Прочитати поезію на с. 281 підручника.

Виписати із поезії художні засоби 
(епітети, метафори, порівняння)

Написати коротке есе
Домашнє завдання Есе “ Якою я бачу стежку свого життя? ” Де я хочу жити? Як я хочу жити?
Вивчити 1 поезію А. Малишка (на вибір). Записати аудіофайл, надіслати учителю.

Бажаю успіху! Дякую за роботу!
                       
                               Завдання з української літератури
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 13.05.2020р. по 19.05.2020р.

Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. Оспівування любові до матері, її щирих почуттів до своєї дитини у "Пісні про рушник".

1. Для перевірки засвоєння теми Олександр Гаврош «Неймовірні пригоди Івана Сили» пропоную виконати тести 

Код доступу 888058відкривши посилання

           2. Починаємо вивчати творчість українського поета Андрія Самійловича Малишка.
Опрацювати матеріал підручника с. 279

Переглянути слайди, занотувати до зошита ключові слова-асоціації із поетом.










Прочитати поезію "Пісня про рушник" 
на с. 280 підручника.
Письмово заповнити паспорт твору, розташований на слайді нижче, 
виписати із поезії 5 епітетів, 5 метафор, 
1 порівняння.


(фото письмових відповідей прислати мені або на ГУГл диск або у вайбер).                 

    Бажаю успіху! Дякую за роботу!


          Завдання з української літератури
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 12.05.2020р. по 13.05.2020р.
Олександр Гаврош «Неймовірні пригоди Івана Сили».   
Урок мовленнєвого розвитку. 
Створення власної історії  з головним героєм повісті Іваном Силою (письмово).                            
        1. Читаємо 1-42 +останній розділи повісті ПОВНІСТЮ.

 2. Заповнити таблицю
Про те, як знімали трюки у кіно «Іван Сила». ВІДЕО

Простежте як змінилися і чи змінилися герої протягом твору. Зробіть висновок.

Персонажі повісті

Були

Стали в кінці твору

Іван Сила

 

 

 

 

Агент Фікса

 

 

 

 

Міха Голий

 

 

 

 

Карлик Піня

 

 

 

 

Мадам Аделія

 

 

 

 

3. Виконати письмову творчу роботу

1 із 2 завдань (на ваш вибір)

1.  Взявши до уваги особливості авторського стилю, спробуйте написати власну історію про Івана Силу.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2.  Який персонаж справив на вас найбільше враження? Напишіть йому листа зі схваленням/несхваленням вчинків або порадами.

Іван Сила - офіційний трейлер. - YouTube____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 (фото письмових відповідей прислати мені або на ГУГл диск або у вайбер).                 


                  Бажаю успіху! Дякую за роботу!


                       Завдання з української літератури

для учнів 7-А класу
на період карантину
з 06.05.2020р. по 12.05.2020р.
Олександр Гаврош «Неймовірні пригоди Івана Сили». 
Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.

1. Читаємо 1-35 розділів повісті ПОВНІСТЮ.

2. Письмово виконуємо завдання
Назвати  усіх суперників Івана Сили і країну, з якої вони походять, у тій послідовності, у якій він перемагав їх.


3. Переглянути український художній фільм режисера Віктора Андрієнка «Іван Сила», знятий за книгою Олександра Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили, найдужчої людини світу».


https://www.youtube.com/watch?v=zQIAnUMZ4HU&vl=uk

Порівняти сюжети фільму і повісті. Знайти відмінності.
                          

4. Користуючись підказками, виписати героїв повісті у 2 колонки: головні та другорядні.

А також виписати проблеми, порушені у повісті «Неймовірні пригоди Івана Сили».


(фото письмових відповідей прислати мені або на ГУГл диск або у вайбер).                 

                  Бажаю успіху! Дякую за роботу!

                            Завдання з української літератури
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 05.05.2020р. по 06.05.2020р.
Олександр Гаврош «Неймовірні пригоди Івана Сили». 
Іван Сила (Іван Фірцак) - утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості.

1. Читаємо 1-21 розділів ПОВНІСТЮ, 
виконуємо тестові завдання до повісті за кодом доступу 741483, відкривши посилання join.naurok.ua

2. Заповнити анкету героя літературного твору (Івана СИЛИ) за відомим вам зразком, 
акцентувати увагу на рисах характеру, 
які проявив ІВАН СИЛА у різних життєвих ситуаціях.



(фото письмових відповідей прислати мені або на ГУГл диск або у вайбер).
                   

                  Бажаю успіху! Дякую за роботу!

                              Завдання з української літератури
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 29.04.2020р. по 05.05.2020р.
Олександр Гаврош. Коротко про письменника.
«Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, що став чемпіоном Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог.
Дорогі друзі, починаємо вивчати творчість сучасного письменника та журналіста Олександра Гавроша.

Народився 26 березня 1971 року в Ужгороді. Закінчив факультет журналістики Львівського Національного університету імені Франка. Працює в закарпатських та всеукраїнських ЗМІ.
Має понад тисячу публікацій у пресі.
Член Асоціації українських письменників. Переможець «Коронації слова»  2007 року (ІІ місце) та лауреат 2008 року за п’єси «Ромео і Жасмин» і «В Парижі красне літо…». Окремі твори перекладені білоруською, словацькою, польською мовами.
Засновник і співголова журналістського клубу «НеТаємна вечеря». Автор багатьох творчих проектів.
Захоплення – література, історія, культура.

Найвідоміші книги:
«Неймовірні пригоди Івана Сили, найдужчої людини світу», «Пригоди тричі славного розбійника Пинті», «Галуна-Лалуна або Іван Сила на острові Щастя», «Розбійник Пинтя у Заклятому місті».
Прошу пригадати або імена героїв-силачів, з котрими ви зустрічались на уроках літератури, історії, а також відомих спортсменів-силачів, котрі прославили Україну на цілий світ.

Поміркувати, якими рисами має бути наділена сильна людина. 

Схема до уроку

Чи достатньо лише сили, аби вирішити проблеми?

Переглянути відео про автора та історію написання його феноменальної повісті «Неймовірні пригоди Івана Сили»


Хто ж став прототипом героя повісті О. Гавроша?
Іван Фірцак (Іван Сила)

       Іван Федорович Фірцак (Кротон) — український борець, боксер, боєць вільного стилю, силач, артист цирку.  У 1928 році був визнаний найсильнішою людиною планети. Деякі силові трюки Івана Фірцака-Кротона досі ніхто не може повторити.
      Народився в 28 липня 1899 року с. Білки ( Іршавського району на Закарпатті), у селянській родині. Неймовірна фізична сила юнака швидко привернула до нього увагу. У двадцять років Кротон подався на заробітки до Праги. У 1919 році завдяки рекомендаційному листу Вацлава Прохазцки, що служив нотарем у Білках, Іван Фірцак потрапляє на празький завод, власником якого був брат чиновника. Деякий час Іван працює оператором корби, за допомогою якої піднімали вантажі. Після заводу Прохазки Іван Фірцак влаштувався вантажником на залізничному вокзалі, де була чітка оплата за кожен перенесений кілограм ваги. Норму атлет відробляв за півдня.
Як спортсмен-аматор став відомим та популярним у 20-х роках, коли почав перемагати на бійцівських турнірах і змаганнях у Празі. Першим спортивним поєдинком для закарпатця став бій із мандрівним силачем Велетом, що заробляв собі на прожиток виступами на вуличних аренах. Бій для Велета скінчився повною поразкою. Під час поєдинку Івана Фірцака помічає тренер Ондржей Нейман, який на тривалий час стає наставником силача. Фірцак називав його “паном професором”. Юнак тренувався із 25-кілограмовою гирею. Не тільки носив її вдома у дворі, а і їздив із нею трамваєм.
         У 1922 році на чемпіонаті з важкої атлетики Чехословаччини Іван Фірцак підняв вагу 150 кг і здобув золоту медаль. Став першим важковаговиком в історії чехословацького спорту, що виграв першість республіки. Незабаром став чемпіоном Чехословаччини з рукопашного бою. Він неодноразово ставав переможцем празького клубу важкоатлетів “Прага-Бубенеч”. Іван Фірцак 70 разів перемагав у боротьбі з гирьового спорту, був переможцем конкурсу краси тіла в Парижі.
 Одним із суперників Івана Фірцака був чемпіон країни Колар Грдлічка, з яким відбулась сутичка в ресторані “Слован”. Фірцак був змушений заплатити штраф, бо чех служив у поліції. Після офіційного виграшу першості Іванові також запропонували стати правоохоронцем, але він відмовився.
      Під час поїздки до Карлових Вар, автомобіль, яким керував тренер Івана Фірцака, потрапив в аварію. Ондржей Нейман загинув, а Іван шість тижнів провів у лікарні. Поліція заарештувала його, звинувативши в убивстві. Згодом двоюрідний брат Неймана адвокат Гайхел взяв Фірцака на поруки, сплативши велику грошову заставу.
Залишивши аматорський спорт, Кротон-Фірцак долучився до циркового мистецтва. Він став артистом відомого празького “Герцферт-цирку”. Мачок Маклер, головний постановник, що 30 років пропрацював у цьому цирку, запропонував Іванові стати зіркою арени. З “Герцферт-цирком” Іван Фірцак об'їздив півсвіту, полонивши своєю майстерністю Угорщину, Болгарію, Грецію, Румунію, Францію, Данію, Нідерланди, Польщу, Канаду, США та багато інших країн. Загалом виступав у 64-х країнах світу. Фірцак, якого на афішах називали Іваном Силою, виходив на сцену перед великими аудиторіями у Відні, Берліні й Вашингтоні, де рвав залізні ланцюги, жонглював важкими предметами (гирі, кулі, штанги), лежав на розбитому склі, тримаючи на собі 500 кілограмів ваги, зубами тягнув вантажівки, гнув пальцями цвяхи, робив із них різні фігури, які роздавав глядачам. За його феноменальну силу, трюки, багато унікальних рекордів світова громадськість присвоїла Іванові Фірцаку ім'я античного героя Кротона.
     У США Іван виконав рекламний трюк : ліг на землю й легкове авто переїхало йому через горло. Фотокартка цього номера обійшла чимало американських газет. Згодом він увів його до своєї програми під назвою “Людина під колесами машини”.
  В 1927 році власники концерну “Форд”, на знак пошани, подарували Фірцакові іменний автомобіль. Після місячних гастролей “Герцферт-цирку” в Лондоні королева Великобританії, яка відпочивала зі своїм почтом у Блекпулі, запросила гостей показати програму в п'ятитисячному залі цирку Тауер. Тут Іван тягнув ланцюгом вантажну машину, наповнену людьми. На прохання королеви Іван Фірцак у шкіряних рукавицях на ринзі помірявся силою із суперважковаговиком, на той час чемпіоном світу з боксу Джоном Джексоном. Бій закінчився поразкою Джексона, якому Кротон проломив грудну клітку — удар був настільки потужним, що тріснула рукавиця. Після поєдинку Джексон не витримав і викинувся з вікна багатоповерхового будинку. Внаслідок цього випадку, Іван Фірцак зазнав нападу прихильників Джона Джексона, які сильно травмували голову спортсмена та спричинили відкритий перелом черепа. Відтак, лікарі змушені були імплантувати золоту пластину в пошкоджену кістку. Два місяці атлет ходив із забинтованою головою, а надалі виступав у перуці. Як компенсацію та як визнання Івана Фірцака за видатного борця, королева Англії подарувала йому унікальний пояс, манжети й шолом, прикрашений діамантами й рельєфним зображенням левів.
       Згодом Іван розірвав 10-річний контракт із цирком раніше домовленого терміну й через суд виплатив власникові велику компенсацію — 100 тис. крон. Повернувся в рідне село в кінці 1930-х рр. Коли угорці після окупації Закарпаття в 1939 році захотіли конфіскувати у Фірцака автомобіль “Форд”, він розтрощив його кувалдою. За це був покараний : його посадили до в'язниці й побили. Після встановлення радянської влади НКВД конфіскувало у Кротона всі його нагороди, відзнаки й навіть фотографії. У замовчуванні феномена Івана Сили в радянські часи відіграла значну роль доля його сина. 18-річний Іван Фірцак-молодший у повоєнні роки був засуджений за сфабрикованою справою у належності до ОУН на 25 років таборів, із яких майже 8 відсидів. Він був великою надією для свого батька, уславленого атлета, адже завжди виступав із ним у парі й був чемпіоном УРСР з боксу в перші повоєнні роки.
    Іван Фірцак заснував закарпатську циркову школу і школу силових мистецтв. Багато його учнів здобули чемпіонські титули у важкій атлетиці.
Однією з причин смерті Івана Фірцака стала імплантована золота пластина, яка потребувала заміни. За часів Радянського Союзу не було можливості виїхати за кордон для проведення відповідної операції, тому рана під пластиною почала загнивати. Лікар, який регулярно приїздив до атлета з Іршави, не зміг нічого вдіяти.
       Помер Іван Фірцак 10 листопада 1970 року в рідному селі Білки. Похорон атлета був багатолюдний — попрощатися з Кротоном приїхало багато спортсменів. Поховано Кротона на цвинтарі в присілку Телятинець.

Іван Сила: голлівудська історія Геркулеса із Закарпаття
Відомі циркові номери:
“Груди замість ковадла” — брилу трощили молотом на його грудях;
“Зуби мамонта” — Фірцак прибивав долонею дубову дошку до столу, використовуючи 20-сантиметрові цвяхи; після того як кілька осіб не могли її відірвати, він прикладав хусточку до голівок цвяхів і витягав їх зубами;
“Залізне серце” — триметрову рейку клав собі на плече, четверо асистентів звішувалися на неї, пробуючи її зігнути. Коли їм цього не вдавалося, він руками вигинав із неї серце.
У Відні цупив зубами платформу з меблями, а в Женеві загальмував руками дві машини.
Перед президентом Чехословаччини Фірцак показав номер “Шия під штреком” — десятеро чоловіків згинали на карку Івана залізничну рейку, коли той лежав на столі.

Цікаві факти:
Щоранку снідав яєчнею із 40 яєць.
В Іспанії на кориді Кротон голіруч переміг бика, звалив його на плечі та відніс до найближчого ресторану.
Міг спокійно тримати на витягнутих руках 30-літрові чавунні бідони з молоком.
Міг зрушити з місця дерев'яну хату.
Дід Кротона — Іван Вільхович — у лісі вбив ведмедя поліном, за що в селі його прозвали Силою.
Підлітком Кротон пошкодував корову і, впрігшись до плуга, сам зорав поле. Коли телиця пошкодила ногу, Іван приніс її додому на плечах.
Здійснив втечу із в'язниці, вирвавши ґрати.
Виграв бій із японським борцем Токедзо, на 20 кг важчим.

Вшанування пам'яті
В будинку в селі Білки, де жив спортсмен, діє музей Фірцака-Кротона, а на Будинку культури встановлено пам'ятний бронзовий барельєф атлета.
26 липня 2009 до 110-річчя від дня народження Івана Фірцака в центрі с. Білки йому відкрили пам'ятник. Монумент виконав скульптор Микола Глеба із суцільної гранітної брили вагою 7,5 т. Позував для пам'ятника Василь Вірастюк.
У серпні 2012 на Київській кіностудії імені Олександра Довженка розпочались зйомки фільму “Іван Сила” про Фірцака-Кротона. Режисер фільму — Віктор Андрієнко. Головну роль виконає чемпіон України, штангіст Дмитро Халаджі. Бюджет фільму склав близько 16 мільйонів гривень. Фільм “Іван Сила” з'явився у прокаті 19 вересня 2013.
                      Иван Сила — Википедия       
                      Читаємо повість О. Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили» ПОВНІСТЮ, бо у підручнику  починається вона із 4 розділу, крім того, третина розділів пропущена.

               Читаємо 7 розділів ПОВНІСТЮ, 
письмово даємо відповідь на питання літературного диктанту.
1) Кому присвячено повість “Неймовірні пригоди Івана Сили, найдужчої людини світу”? 
2) На якому виді транспорту Іван прибув до столиці? 
3) Як звали малого, що утікав від крамарів? 
4) Яку роботу порадив хлопець Івану Силі?
5) Що згадував Іван, лежачи на дерев`яному ліжку? 
6) Яка була оплата за вантаж мішків? 
7) Як звали знаменитого бійця атракціону? 
8) Хто переміг у двобої Велета та Івана Сили?
9) Хто зацікавився Іваном після двобою?
10) Де очікував Міха свого товариша Івана, поки той обідав у доктора Брякуса?
11) Ким виявився доктор Брякус?

12) Що запропонував доктор Брякус молодому силачеві?
(фото письмових відповідей прислати мені або на ГУГл диск або у вайбер).
                   
                  Бажаю успіху! Дякую за роботу!


                             Завдання з української літератури
для учнів 7-А класу
на період карантину
                                     з 28.04.2020р. по 29.04.2020р. 
                    Лицар духу українського народу Олена Теліга.
Вірш «Сучасникам» як моральний заповіт нащадкам.
Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово в поезії «Радість».
1. Опрацювати матеріал с. 250-253 підручника про Олену Телігу. 
Занотувати до зошитів основні ключові слова, дати, події.









2. Переглянути відеоролик про Олену Телігу із серії "Люди свободи"


Прочитати поезії "Сучасникам" та "Радість" с. 250-251.

Переглянути відеопоезії


                              
                    Письмово виконати подані нижче                                              завдання:
1) Висловіть дуже коротко свої міркування щодо 1 рядка поезії О. Теліги "Сучасникам" "Не треба слів! Хай буде тільки діло!"
Як ви розумієте ці слова, яких людей вони характеризують?

2) Знайдіть у вірші "Сучасникам" слова, які за змістом протиставляються як антоніми. Виписати їх парами в зошит.

3) Описати стан ліричної героїні поезії "Радість", дібравши якнайбільше влучних означень.

Поміркувати і зробити висновок, чи потрібен людині привід для щастя? Чи можна знайти щастя у дрібницях? 
Почніть радіти життю - Joyce Meyer Ministries - Ukrainian
      (фото письмових відповідей прислати мені або на ГУГл диск або у вайбер).
                   Бажаю успіху!

                         Дякую за роботу!



                              Завдання з української літератури
для учнів 7-А класу
на період карантину
                                     з 22.04.2020р. по 28.04.2020р.         
 Олег Ольжич – поет національного героїзму. Проблема людської волі в поезії «Захочеш – і будеш…» 
 Заклик іти за велінням свого серця, жити повнокровним життям у вірші «Господь багатий нас благословив"

1. Опрацювати матеріал с. 247-249 підручника про Олега Ольжича)
Олег Ольжич (Олег Кандиба) (1907 -... - Український інститут ...


Переглянути презентацію про Олега Ольжича (за посиланням)
 https://drive.google.com/open?id=16L2LahX50iCit6xjFzJNFjRKXHLR564RosH2AGreKuQ

Переглянути відеоролик про коротке і трагічне 36-річне життя українського поета.


Прочитати поезії "Господь багатий нас благословив" та "Захочеш - і будеш", розміщені на с. 249 підручника.

Переглянути відеопоезії






Письмово виконати завдання 1, 2, 3 зі с. 249.

!!! Поміркувати і письмово дати коротку відповідь на питання, що стосується поезії "Захочеш - і будеш"

"Що означають слова Олега Ольжича: "Захочеш - і будеш. В людині, затям, лежить невідгадана сила"? 
Про яку рису людини говорить поет, до чого закликає між рядків читача? Яка в людині невідгадана сила? Що завдяки їй може зробити людина?
(Відповідь дати 5-6 реченнями)
      (фото відповідей прислати мені або на ГУГл диск або у вайбер).
                   Бажаю успіху!

                         Дякую за роботу!



                             Завдання з української літератури
для учнів 7-А класу
на період карантину
                                     з 21.04.2020р. по 22.04.2020р.         
                                            Контрольна робота 
         за творчістю Василя Симоненка, Марини Павленко, 
                                      Любові Пономаренко 
                                                (тестування)
                                    Варіант 1 (однаковий для всіх)
                                Повторити вивчений розділ і виконати 
                  тестові завдання відкритого та закритого характеру.



  
(фото відповідей прислати мені або на ГУГл диск або у вайбер).

                   Бажаю успіху!

                         Дякую за роботу!


                               Завдання з української літератури
для учнів 7-А класу
на період карантину
                                     з 15.04.2020р. по 21.04.2020р.         
               Любов Пономаренко. "Гер переможений". Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин).
1. Пригадати матеріал попереднього заняття, знати поняття новели, пригадати, що таке художня деталь (с. 181 підручника), у яких творах були яскраві художні деталі (Наприклад: дядькова діжурка у повісті "Климко").

2. Виписати усі можливі художні деталі із новели, написати, що вони означають. 
Наприклад: художня деталь чоботи Михайлика у повісті Михайла Стельмаха "Гуси-лебеді летять" означає турботу, опіку батька, мрію і т. ін.
Мета уроку: ознайомитися з життєвим і 
творчим шляхом Л.Пономаренко; 
розкрити характери героїв, з'ясувати 
причини такого...

любов пономаренко
3. Поміркувати над питанням №12 на с. 246 підручника і ПИСЬМОВО дати відповідь на питання: "Чи можна пробачати ворога? Чи вмію і можу Я пробачати ворогів?"  
(Відповідь дати 5-6 реченнями)
      (фото відповідей прислати мені або на ГУГл диск або у вайбер).

                   Бажаю успіху!

                         Дякую за роботу!


                             Завдання з української літератури
для учнів 7-А класу
на період карантину
                                     з 14.04.2020р. по 15.04.2020р.         
                    Любов Пономаренко. Коротко про письменницю. 
             "Гер переможений". Загальнолюдська ідея гуманізму й         толерантності. ТЛ: новела.
1. Опрацювати матеріал про Любов Пономаренко с. 243 підручника.
Любов Пономаренко. "Гер переможений"
Пономаренко (Кириченко) Любов Петрівна (нар. 25 травня 1955, с. Іванківці Срібнянського району Чернігівської області) — українська письменниця-прозаїк. Член Національної спілки письменників України з 1987 року.
Народилась 25 травня 1955. Тато письменниці Петро Йосипович Кириченко викладав математику, а мама, Мотря Пилипівна, — біологію та хімію. Писати почала у дитячі роки.
Працювала вчителькою російської мови та літератури Горобіївської та Іванківської шкіл Срібнянського району Чернігівської області (1978—1984). Потім — на посаді завідувача відділу районних газет Чернігівщини та Київщини. З 1987 року мешкає на Полтавщині. Працювала вчителькою Староіржавецької середньої школи Оржицького району Полтавської області (1987—1990), завідуючою відділом листів і масової роботи районної газети «Оржиччина» (1990—1993), завідуючою відділом соціальних проблем редакції газети «Гребінчин край» (1994—1999) на Полтавщині, з 1999 року — власний кореспондент Всеукраїнської громадсько-політичної газети «Зоря Полтавщини».

Нині — на творчій роботі. Мешкає у м. Гребінка Полтавської області.
Автор книг:
  • «Тільки світу» (Київ: Радянський письменник, 1984):
  • «Дерево облич» (Київ: Український письменник, 1999);
  • «Ніч у кав'ярні самотніх душ» (Миколаїв, 2004);
  • «Портрет жінки у профіль з рушницею» (Київ: ВЦ «Просвіта», 2005);
  • «Помри зі мною» (Львів: Піраміда, 2006);
  • «Синє яблуко для Ілонки» (Львів: Піраміда, 2012).
Її твори увійшли до антологій: «Десять українських прозаїків. Десять українських поетів» (1995: новели «Голуби на дзвіниці», «Не кидай мене самого в полі» та «Синє яблуко для Ілонки»), «Квіти у темній кімнаті» (1997: новели «Помри зі мною» та «Синє яблуко для Ілонки»), «Приватна колекція» (2002: новели «Помри зі мною» та «Дві у колодязі»), в антології української «жіночої» прози та есеїстики другої половини XX — початку XXI століття (авторський проект Василя Ґабора) «Незнайома антологія» (Львів, 2005), вміщені у збірникові «Оповідання'83» (Київ: Радянський письменник, 1984), в альманасі «Біла альтанка» (Полтава, 1996) та ін.

Твори друкувалися німецькою (в антологіях «Ein Rosenbbrunnen» (1998) та «Die Kürbisfürstin» (2000)), японською, сербською мовами.

Нагороди та відзнаки

   Мета уроку: ознайомитися з життєвим і 
творчим шляхом Л.Пономаренко; 
розкрити характери героїв, з'ясувати 
причини такого...     
  2. Прочитати новелу Любові Пономаренко "Гер переможений" с. 243-245 підручника.  
 Тема твору: 
Відображення 
глибоких страждань 
полоненого німця; 
усвідомлення їх 
оповідачем через 
півстоліття.
Домашнє завдання: 
1 ГРУПА - Дати письмову 
відповідь на останнє питання 
новели: 
«Ви не знаєте,де наш тато?» 
2 ГРУПА – ...

любов пономаренко

любов пономаренко

любов пономаренко
3. Записати у зошит визначення НОВЕЛИ, як жанру. Виділити і записати її ознаки. с. 245
любов пономаренко

любов пономаренко

любов пономаренко
4.          Виконати письмово 1, 2, 3 та 9 завдання на с. 245-246.
У 9 завданні назвати не 1, а більше рис характеру полоненого німця Фрідріха, виділити та записати провідні риси дітей.

(фото відповідей прислати мені або на ГУГл диск або у вайбер).

                   Бажаю успіху!

                         Дякую за роботу!


                                              Далі буде!    

                                Завдання з української літератури
для учнів 7-А класу
на період карантину
                                     з 08.04.2020р. по 14.04.2020р.                                   
                                    Урок позакласного читання 
                    Степан Васильченко Оповідання "Приблуда"
Оповідання у підручнику немає, його можна знайти в інтернеті 
(8 сторінок) і прочитати чи роздрукувати
Завантажити книгу Приблуда (Степан Васильченко) у форматі epub ...
Про автора
Справжнє ім’я письменника – Степан Васильович Панасенко. Народився він у бідній родині шевця.  Незважаючи на бідність Степан Васильченко отримував освіту спочатку у п’ятирічній школі в Ічні, згодом він стає учнем семінарії. Як і обіцяв, повернувся в село народним учителем. Працюючи в сільських школа, Васильченко турбувався про всебічний розвиток дітей. Проводив просвітницьку роботу серед селян. Велику увагу в своїх творах приділяв проблемі вчителя. Головна тема Васильченкової творчості – це школа, вчителі, діти.
Оповідання, над яким ми сьогодні будемо працювати, С. Васильченко написав 1925 року. Васильченко не вигадував сюжетів своїх творів, а брав їх із широко розгорнутої перед ним книги життя.  Сюжет оповідання «Приблуда» взято із життя дитячого будинку. Адже у 20-х роках XX ст.

С. Васильченко був завідувачем дитячого будинку. Йому доводилось часто чергувати вечорами в дитячому будинку. На все життя запам’ятали його вихованці рівний, спокійний голос свого улюбленого учителя. Він ніколи не гримав на них, до всіх ставився однаково приязно, а коли знаходив вільний час, любив пожартувати чи поспівати з учнями. Бувало просить: «Дівчатка  і хлопці, ану давайте разом що-небудь заспіваємо». Найбільше любив співати українських народних пісень. А співали так, що люди, котрі проходили повз дитячий будинок, зупинялися і слухали.
   1) Прочитати оповідання "Приблуда"

2) Усно дати відповіді на питання за прочитаним твором

-Де відбуваються події, описані в оповіданні?
-Як ви гадаєте, події яких років описує автор? 
- Як описує автор на початку оповідання дитячий будинок?
- Яку художню деталь використовує автор в цьому описі? З якою метою?
-З якими персонажами оповідання знайомить нас С. Васильченко на початку оповідання?
-Чому Завідувачка дитбудинку відмовляється брати дівчаток до закладу?
-Які умови утримання дітей в цьому закладі?
-Чому так багато дітей потрапляли до дитячого будинку?
-Що ж все-таки примусило завідувачку взяти дівчаток до притулку? 
-Як це характеризує завідувачку?  
-Як змальовує зовнішність завідувачки С. Васильченко? Прочитайте її портрет.
-Хто є головним персонажем цього оповідання? 
-Якими описав автор хлопчика та інших дітей з будинку?
-Як опинився Мишко в дитячому будинку?  
-Чи була це справжня мета відвідання будинку Мишком? 
-Чому ж раніше він не приходив до дитбудинку?
-Як пояснити вигадки Мишка про те, що у нього є «папа  й мама».
-Які риси характеру та здібності виявляє Мишко у розмові з дітьми?
-Знайдіть і зачитайте, що їли вихованці дитбудинку на вечерю? Про що це говорить?
-Зверніть увагу на епізод, де діти переховують хлопчика-приблуду з тим, аби переконати Параску Калістратівну залишити його в дитячому будинку. Як характеризують дітей їхні вчинки?
-Чи тільки співчуття викликають у вас образи дітей з притулку? 
- Як ви гадаєте, що хотів сказати, донести до нас  цим оповіданням С. Васильченко?
- Чи є оповідання актуальним на сьогоднішній день?  Чи існує проблема Дитячої безпритульності в сучасному, досить цивілізованому світі?

Можна додатково переглянути сучасний фільм (2005р.) за мотивами оповідання С. Васильченка "Приблуда"


https://www.youtube.com/watch?v=fXsBVUsOe5w 
      3) Літературна вікторина "Так-Ні" виконується письмово у зошитах.
Відповіді даємо тільки "так" або "ні"
  1. Події відбуваються в дитячому будинку.
2. Завідуюча не прийняла дівчат, яких привіз чоловік в окулярах?
3. У дитячому будинку було багато вільного місця.
4. У Мишка були батько й мати.
5. Хлопчик не вмів читати.
6. На обід у дітей були борщ з м’ясом, каша молочна і чай з булкою?
7. Мишко не покинув дитячого будинку, бо не хотів повертатися додому.
8. «Плаксухою з міста» діти називали Параску Калістратівну.
9. Під ліжком діти сховали собаку.
10. Діти зраділи, почувши, що завідуюча «так реве, аж захлинається».
11. Параска Калістратівна нагодувала, одягла Мишка і залишила в дитячому будинку.
12. Пісню «На городі…» постійно співали хлопці.

(фото відповідей прислати мені або на ГУГл диск, або у вайбер).

                   Бажаю успіху!

                         Дякую за роботу!

                                              Далі буде!    
                             
                              Завдання з української літератури
для учнів 7-А класу
на період карантину
                                     з 07.04.2020р. по 08.04.2020р.
Марина Павленко «Русалонька із 7-В, або прокляття роду Кулаківських». Роль у творі художніх засобів. Символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів.

       1. Добре знати зміст УСІХ розділів прочитаної повісті Марини Павленко «Русалонька із 7-В, або прокляття роду Кулаківських». (У підручнику ОБІРВАНА версія кінця повісті 60 та 61 розділу немає, хоч вони НАЙЦІКАВІШІ).

2. Знати відповіді на питання, розміщені на 241-222 стор. підручника.

3. Завдання №1, 2, 3, а також 12 на с. 242 виконати письмово у зошиті і фото надіслати мені.

4. Письмово наділити Софійку рисами характеру (можна намалювати і підписати риси, можна створити хмару слів, сторінку в соціальній мережі, плакат чи у будь-якій іншій формі).


5. Виписати усі символічні предмети, які зустрілись у повісті і відіграли важливу роль у вирішенні поставлених завдань чи проблем.


(фото відповідей прислати мені або на ГУГл диск, або у вайбер).

                   Бажаю успіху!

                         Дякую за роботу!

                                                                                             Далі буде!          
                              Завдання з української літератури
для учнів 7-А класу
на період карантину
                                     з 01.04.2020р. по 07.04.2020р.
       1. Добре знати зміст 40 розділів прочитаної повісті Марини Павленко «Русалонька із 7-В, або прокляття роду Кулаківських».

2. Знати відповіді на питання, розміщені на 231-232 стор. підручника.

3. Завдання №1, 2, 3 на с. 231-232 виконати письмово у зошиті і фото надіслати мені.
Дати відповіді на запитання вікторини (письмово у зошитах, фото відповідей прислати мені або на ГУГл диск, або у вайбер).
                                            
                                           Вікторина «Вгадай ім’я»
Розділи 20-40
1.                    Ім’я художника із Половинчика?
2.                    Ім’я сина Кулаківського, який застрелився?
3.                    Ім’я доньки Кулаківського?
4.                    Ім’я прапрапрабабусі головної героїні?
5.                    Ім’я прабабусі головної героїні, котра осідлала несмиренну кобилу Мальву?
6.               Ім’я сина Кулаківського, що був надто скупим та економним?
7.    Ім’я дівчинки із роду Кулаківських, яка була дуже хворою і кволою?
8.              Ім’я чоловіка із роду Кулаківських, який понад 30 років сидів у погребі, хочаючись від війни?
9.                    Ім’я ДРУЖИНИ чоловіка із роду Кулаківських, який понад 30 років сидів у погребі, хочаючись від війни?
10.               Ім’я ОНУКА чоловіка із роду Кулаківських, який понад 30 років сидів у погребі, хочаючись від війни?
11.               Ім’я художника Пустельника?

Бажаю успіху!

                                    Дякую за роботу!


                                                                     Далі буде!


                                 Завдання з української літератури
для учнів 7-А класу
на період карантину
                                     з 31.03.2020р. по 01.04.2020р.
1. Добре знати зміст 20 розділів прочитаної повісті Марини Павленко «Русалонька із 7-В, або прокляття роду Кулаківських».

2. Знати відповіді на питання, розміщені на 224-225 стор. підручника.

3. Завдання №3 на с. 224 (встановлення відповідності між героєм і реплікою) виконати письмово у зошиті і фото надіслати мені.
Дати відповіді на запитання вікторини (письмово у зошитах, фото відповідей прислати мені або на ГУГл диск, або у вайбер).

Вікторина «Вгадай ім’я»
Розділи 1-20
1.                    Головна героїня повісті має ім’я?
2.                    Ім’я  її матері? 
3.                    Ім’я  її тітоньки? 
4.                    Ім’я братика головної героїні?
5.                    Ім’я друга головної героїні, якого вона соромилась?  
6.                    Ім’я хлопця, якого любила головна героїня? 
7.                    Ім’я винуватця усіх бід із роду Кулаківських?
8.                    Ім’я винуватця усіх бід із роду Міщенків? 
9.                    Ім’я бабусі головної героїні? 
10.     Ім’я чоловіка, з яким так і не відгуляла весілля тітонька головної героїні? 
11.               Ім’я кицьки головної героїні? 

12.               Імена закоханої пари, в котрій хлопець був двірником?

 Бажаю успіху!

                                    Дякую за роботу!


                                                                     Далі буде!

                               Завдання з української літератури
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 18.03.2020р. по 20.03.2020р.
1. Опрацювати біографію Марини Павленко, зробити міні конспект.
2. Переглянути буктрейлери до повісті-казки «Русалонька із 7-В, або прокляття роду Кулаківських» за посиланнями:


3. Прочитати повість-казку «Русалонька із 7-В, або прокляття роду Кулаківських» (повністю).



4. Можна прослухати аудіокнигу (І частина ) за посиланням


                             Бажаю успіху!

                                    Дякую за роботу!

                                                                     Далі буде!
                              
                             Завдання з української літератури
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 17.03.2020р.
1. Прочитати поезію В. Симоненка «Ти знаєш, що ти людина».

2. Переглянути відеопоезію


3. Прослухати поезію голосом автора за посиланням


4. Проаналізувати хмару слів і з’ясувати основну думку поезії.






5. Поміркувати і дати письмову відповідь на запитання: Яке ж справжнє призначення людини на Землі?



6. Вивчити поезію напам’ять.
Можна записати аудіофайл через диктофон із власним виконанням поезії та прислати учителю (на оцінку).
  
Поезія В. Симоненка «Гей, нові Колумби й Магеллани»
1. Прочитати поезію В. Симоненка «Гей, нові Колумби й Магеллани».
2. Переглянути відеопоезію за посиланням
3. Визначити і виписати у робочий зошит засоби художньої виразності вірша.
4. Дати письмову відповідь на запитання:
Які духовні острови для себе повинна відкрити кожна людина на Землі?

5. Виконати для перевірки тести за поезіями 
В. Симоненка "Лебеді материнства","Ти знаєш, що ти- людина","Гей, нові Колумби й Магеллани". 

Код доступу 536260, відкривши посилання join.naurok.ua


Бажаю успіху!

Дякую за роботу!
                                    
                    Завдання з української літератури 
                                      для учнів 7-А класу
             на період карантину 
          з 07.02-14.02.2020р.
                                            
                                           Частина 2
1) опрацювати с. 193 підручника біографію Б. Лепкого;
2) прочитати казку "Мишка" с. 194-196;

3) дати відповіді на питання за змістом казки с. 197;
4) виконати завдання творчого характеру:
а) дати письмову характеристику персонажам твору: мишці, мишкам міським, господарям у вигляді таблиці;



б) створити і заповнити таблицю "Добро і зло у казці "Мишка"";

в) поміркувати і проявити творчість - заповнити амбулаторну картку хворого (літературного героя казки "Мишка" (господаря і господині));

г) виконати тести за кодом доступу 7432506, відкривши посилання join.naurok.ua.
                                         Бажаю успіху!!!

                              Домашнє завдання з української літератури 
                                                   для учнів 7-А класу
                               на період карантину з 30.01-07.02.2020р.
                                                            Частина 1

1) знати зміст оповідання О. Стороженка "Скарб"; 


2) скласти характеристику головного героя Павлуся (варіанти: створити анкету героя, ФБ сторінку, хмару слів із його рис характеру, кросворд, можна створити ілюстрацію до твору); 


3) виконати он-лайн тести на освітньому порталі НА УРОК Код доступу 910404 відкривши посилання join.naurok.ua.

                                    


Немає коментарів:

Дописати коментар