Українська мова 5 клас

Дорогі мої учні!

Щиро вітаю вас із завершенням навчального року!

Поради від учителя:

Отримуйте знання із задоволенням, навчайтеся в міру і сміливо насолоджуйтеся життям, але щоб не шкодувати, що вчилися погано!

Нехай навчання буде легким і приємним, а зусилля і бажання вчитися не будуть марними.

ЗАВДАННЯ НА ЛІТО:

БАЖАЮ

НАПОЛЕГЛИВОСТІ у розпочинанні нових справ,

СИЛ рано вставати,

СМІЛИВОСТІ зустрітися з новими людьми,

ЦІЛЕСПРЯМОВАНОСТІ у досягнення мети,

ВПЕРТОСТІ у підкоренні нових вершин, які ви, безумовно, зможете підкорити!

До зустрічі у новому навчальному році!


Завдання з української мови
для учнів 5-Г класу
на період карантину
з 27.05.2020р. по 28.05.2020р.

Повторення вивченого з розділу 
"Лексикологія"

Виконати тестові завдання за посиланням

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4284525

Завдання необхідно виконати до  

28 травня 21:00

БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 5-Г класу
на період карантину
з 26.05.2020р. по 27.05.2020р.

Повторення вивченого з розділу 
"Будова слова. Орфографія"

Виконати тестові завдання за посиланням

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7418995


Завдання необхідно виконати до  

27 травня 20:00

БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 5-Г класу
на період карантину
з 25.05.2020р. по 26.05.2020р.

Повторення вивченого з розділу 
"Синтаксис. Пунктуація"

1. Письмово виконати 
вправу 496 с. 205. 

Виконати тестові завдання за посиланням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8541538


Завдання необхідно виконати до  

26 травня 19:00

Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск за посиланням

https://drive.google.com/drive/folders/1_L8a3ARLZ6GRay5TfI2AwjPxIyi3tbYt?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 5-Г класу
на період карантину
з 21.05.2020р. по 25.05.2020р.

Контрольна робота 
"Будова слова. Словотвір. Орфографія. Елементи стилістики"

Виконати тестові завдання за посиланням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8916424

Завдання необхідно виконати до  

22 травня 19:00

БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 5-Г класу
на період карантину
з 20.05.2020р. по 21.05.2020р.

Повторення вивченого з розділу 
"Синтаксис. Пунктуація"

1. Письмово виконати вправу 495
с. 204. 

Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск за посиланням

https://drive.google.com/drive/folders/1_L8a3ARLZ6GRay5TfI2AwjPxIyi3tbYt?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 5-Г класу
на період карантину
з 19.05.2020р. по 20.05.2020р.

Повторення вивченого з розділу 
"Будова слова. Словотвір. Орфографія"

1. Письмово виконати тестові завдання на с. 201-202. 

Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск за посиланням

https://drive.google.com/drive/folders/1_L8a3ARLZ6GRay5TfI2AwjPxIyi3tbYt?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 5-Г класу
на період карантину
з 18.05.2020р. по 19.05.2020р.

Повторення вивченого з розділу 
"Будова слова. Словотвір. Орфографія"

1. Виконати вправу 491

2. Виконати тестові завдання за посиланням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=393860

Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск за посиланням

https://drive.google.com/drive/folders/1_L8a3ARLZ6GRay5TfI2AwjPxIyi3tbYt?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 5-Г класу
на період карантину
з 14.05.2020р. по 18.05.2020р.

Тренувальні вправи. 
Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання діалогів відповідно до теми, котра вивчається.

Повторити матеріал теми 
"Написання слів з пів-, напів-, полу-, спів", а також тему "Діалог" с. 58-59 підручника

Письмово виконати вправу 483  
с. 197 підручника.


Скласти діалог, 
(можна комічного характеру) використовуючи слова із частками пів-, напів-, полу-, спів-, записати його у зошит.

Телеобзор: Диалог на всю катушку - Аналитический интернет-журнал ...

Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск за посиланням

https://drive.google.com/drive/folders/1_L8a3ARLZ6GRay5TfI2AwjPxIyi3tbYt?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 5-Г класу
на період карантину
з 13.05.2020р. по 14.05.2020р.

Написання слів з пів-, напів-, полу-, спів-
Опрацювати правила, подані нижче

За новим правописом (2019), невідмінюваний числівник пів зі значенням половина з іменником –   загальною та власною назвою у формі родового відмінка однини пишемо ОКРЕМО: 

пів години, пів міста, пів острова, пів ящика, пів ями, пів Києва, пів України.

Якщо ж пів вжито з іменником у формі називного відмінка і становить єдине поняття, а не в значенні половина, тоді пишемо разом: 

піваркуш, південь, півколо, півкуля, півлітра (розмовне – пляшка з горілкою ємністю 0,5 літра), півмісяць, півострів.

Вирішальне значення відіграє відмінок: якщо іменник в родовому – пишемо окремо, якщо в називному – разом. Тому – пів аркуша і піваркуш, пів літра і півлітра.

Складні іменники з першою частиною напів,  полу- пишемо разом: напівавтомат, напівлюдина, напівправда, напівфабрикат, полукіпок, полумисок.

 

Пів Києва півмісяцем відбилось у водоймі, нагадуючи надгризене пів яблука.

Хлопчик пів години розглядав пів яблука, яке лежало на піваркуші.

Переглянути тематичне відео
за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=dspghm8pkPo


Запам'ятайте!

Як писати ПІВ за новим правописом – разом чи окремо? - YouTube

Словниковий самодиктант

Записати  слова, знімаючи риску і пояснюючи правопис за допомогою правил.

Пів/оберт, пів/Європи, пів/країни, пів/острів, пів/дня, пів/день, пів/озера, пів/коло, пів/Дніпра, пів/оберт, пів/яблука, напів/сон, пів/Одеси, полу/мисок, пів/України, пів/степу, напів/живий, напів/мертвий.

 

Скажи одним словом

Замініть подані словосполучення одним словом з префіксом пів-.

1) одна друга аркуша - …

2) половина Києва - …

3) половина яблука - …

4) одна друга квартири - …

5) половина Азії - …

6) одна друга доріжки - …

7) половина ящика - …

 Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск за посиланням

https://drive.google.com/drive/folders/1_L8a3ARLZ6GRay5TfI2AwjPxIyi3tbYt?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 5-Г класу
на період карантину
з 12.05.2020р. по 13.05.2020р.

Навчальний диктант
Сполучні о, е у складних словах
Опрацювати матеріал, поданий нижче на слайдах


Наприклад: звукозапис = запис (чого?) звуку






Письмові завдання




Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск за посиланням

https://drive.google.com/drive/folders/1_L8a3ARLZ6GRay5TfI2AwjPxIyi3tbYt?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!



Завдання з української мови
для учнів 5-Г класу
на період карантину
з 07.05.2020р. по 12.05.2020р.

Творення і правопис складноскорочених слів

1. Вдумливо опрацювати матеріал підручника 
п. 54 с. 197-198. 
Творення та правопис складноскорочених слів»






Виконати вправу 485 з підручника (письмово)

Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск за посиланням

https://drive.google.com/drive/folders/1_L8a3ARLZ6GRay5TfI2AwjPxIyi3tbYt?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!



ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 5-Г класу
на період карантину
з 06.05.2020р. по 07.05.2020р.
Дефіс у складних словах. 
Тренувальні вправи

1. Вдумливо опрацювати матеріал підручника 
с. 193-194. 

Звернути увагу на правила із нового правопису 2019, які я скинула нижче. 
Вони деякою мірою не співпадають із тими, які у підручнику. 

Дотримуємось нових норм правопису.



Виконати вправу 480 з підручника (письмово)
Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск за посиланням

https://drive.google.com/drive/folders/1_L8a3ARLZ6GRay5TfI2AwjPxIyi3tbYt?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!


ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 5-Г класу
на період карантину
з 05.05.2020р. по 06.05.2020р.
Творення і правопис складних слів.
Дефіс у складних словах

1. Вдумливо опрацювати матеріал підручника 
с. 193-194.

Звернути увагу на обидві колонки - написання складних слів РАЗОМ і ЧЕРЕЗ ДЕФІС

Запам'ятайте, новий правопис 2019 пропонує:



Виконати вправу 475 з підручника (письмово)
Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск за посиланням

https://drive.google.com/drive/folders/1_L8a3ARLZ6GRay5TfI2AwjPxIyi3tbYt?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!


ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 5-Г класу
на період карантину
з 04.05.2020р. по 05.05.2020р.
Творення і правопис складних слів
1. Вдумливо опрацювати матеріал підручника 
с. 193-194.

Звернути увагу тільки на 1 колонку - написання складних слів РАЗОМ

Запам'ятайте, новий правопис 2019 пропонує:





Мінісукня, віцепрезидент, вебсайт — разом


Разом пишемо слова з першим іншомовним компонентом, що визначає кількісний вияв чого-небудь: архі-, архи-, бліц-, гіпер-, екстра-, макро-, максі-, міді-, мікро-, міні-, мульти-, нано-, полі-, преміум-, супер-, топ-, ультра-, флеш-. 


Та слова з першим іншомовним компонентом анти-, віце-, екс-, контр-, лейб-, обер-, штабс-, унтер-.




Виконати вправу 472 з підручника (письмово)
Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск за посиланням

https://drive.google.com/drive/folders/1_L8a3ARLZ6GRay5TfI2AwjPxIyi3tbYt?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 5-Г класу
на період карантину
з 30.04.2020р. по 04.05.2020р.
Урок мовленнєвого розвитку
Контрольний письмовий твір-роздум про випадок із життя учнів
Друзі, нещодавно ми вже працювали над твором-роздумом, сьогодні маємо лише пригадати  попередньо вивчений матеріал і написати новий твір.
Опрацювати матеріал підручника с. 246-247 про роздум.
·         Пригадайте, чим роздум відрізняється від розповіді, опису.
·         Як ви вважаєте, про що людина може роздумувати, розмірковувати?
·         Що головне в роздумі?
·         Назвіть частини, з яких утворено роздум.
Пригадай!!!
Роздум — це зв′язний текст, що характеризує логічно послідовний ряд думок, міркувань, висновків на певну тему. Характерною ознакою тексту-роздуму є перебування речень у відношеннях причини й наслідку (обґрунтування, пояснення думки, висловленої в іншому реченні).
Роздум зазвичай складається з трьох частин:
-           Теза — частина, що містить думку, яку треба довести чи пояснити (вступ).
-           Докази — аргументуюча, пояснювальна.(основна частина).
-           Для підтвердження основної думки слід добирати якомога більше вагомих доказів.
-           Висновок (як правило, збігається з думкою, висловленою на початку тексту).

Теза (вступ)      Я думаю, що...;     мені здається, що...;     я вважаю, що...
Аргументи            Чому? Тому що...;       по-перше,...;  по-друге,...
Докази           Хочеться згадати твір...;      наведу приклад   з власного життя
Висновок                Отже,...; підсумовуючи,     можна зазначити...

Складання плану побудови твору-роздуму.
Будь-який твір починається з визначення його теми, мети та складання плану.
План твору – це схема композиції твору, яка будується на  основі авторського задуму, що визначає основний зміст майбутнього тексту.      1. Кожен пункт плану має відображати одну з важливих мікротем висловлювання.
2. Обсяг усіх пунктів плану має відповідати змістові цілої теми.
3. Пункти плану не повинні збігатися між собою.
4. План має зберігати наступність і підпорядкованість розділів.

Обрати собі 1 тему із запропонованих і написати контрольний твір-роздум. Скласти до нього план. 
Обсяг не повинен перевищувати 1 сторінку.
1. «Чи є наша поведінка дзеркалом нашої душі або результатом виховання?»
2. «Випадок нищення природи, який збентежив мене до глибини душі».
3. "Мій вчинок, який став моральним уроком на все життя" (це може бути або гарний, або ганебний вчинок).

БАЖАЮ УСПІХУ у написанні твору!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 5-Г класу
на період карантину
з 29.04.2020р. по 30.04.2020р.
Контрольні тестові завдання за темами
«ЧЕРГУВАННЯ ГОЛОСНИХ І ПРИГОЛОСНИХ ЗВУКІВ.
ЗМІНИ ПРИГОЛОСНИХ ПРИ ТВОРЕННІ СЛІВ»

1. Знайдіть слово, у якому допущено помилку:
А) збагатити;
Б) застелати;
В) причепити;
Г) намагатися;
Д) перемагати.

2. Знайдіть слово, у якому потрібно писати букву «е»:
А) вич…сувати;
Б) прир…кати;
В) вт...кти;
Г) запл…тати;
Д) розб...рати.

3. Знайдіть слово, у якому потрібно писати букву «и»:
А) вит…рати;
Б) стер...гтися;
В) викор...нити;
Г) прибер...гти;
Д) оп…ктися.

4. Знайдіть слово, у якому потрібно писати букву «і»:
А) зач...пити;
Б) відр...ктися;
В) прич...сати;
Г) наш...птувати;
Д) спостер...гти.

5. Визначте рядок, у якому в усіх словах пропущено букву «і»:
А) н...гтя, греб...нець, дор...жка;
Б) крем...ня, г...стя, рад...сті;
В) кам...ня, ін...ю, вип…чка;
Г) вир...ю, л...ктя, чоб…та;
Д) ім...ні, бездор…жжя, бат...га;

6. Знайдіть слово, у якому пропущено буквосполучення «-тс-«:
А) неу...тво;
Б) воя...тво;
В) мисте...тво;
Г) бага...тво;
Д) юна...тво.

7. Знайдіть слово з буквосполученням «-тськ-«:
А) солда…кий;
Б) чума...кий;
В) кременчу...кий;
Г) спожива...кий;
Д) дива...кий.

8. Знайдіть слово, у якому потрібно писати букву «щ»:
А) доро(жч,щ)ати;
В) ву(жч,щ)ати;
В) кра(жч,щ)ати;
Г) бря(жч,щ)ати;
Д) дзи(жч,щ)ати.

9. Знайдіть слово з буквосполученням «-чч-«.
А) Слова...ина;
Б) солда...ина;
В) Гали...ина;
Г) Київ…ина;
Д) копій...ина.

10. Прикметник із суфіксом -ськ- утвориться від іменника
А Суми
Б Вінниця
В Кременчук
Г Острог

11. Правильно утворено обидва прикметники в рядку
А Онега – онезький, Гадяч – гадятський
Б гігант – гігантський, Калуш – калуцький
В Бахмач – бахматський, дивак – дивакський
Г киргиз – киргизький, Мекка – меккський

12. Позначте рядок іменників з буквою щ:
А Гали...ина, Чернігів...ина;
Б Німе...ина, Хмельни...ина;
В Оде...ина, Херсон...ина;
Г Туре...ина, Вінни...ина.

13. Позначте рядок слів із суфіксом -цьк-:
А Оде...ий, че...ий;
Б пари...ий, виклада...ий;
В кавка...ий, остро...ий;
Г тка…ий, молоде...ий.

14. Позначте рядок іменників із буквами -чч-, утворених від прикметників:
А Харків...ий, Київ...ина;
Б Туре…ина, Німе...ина;
В Харків...ина, Орлов...ина;
Г Вінни...ина, Гали...ина.

15. Позначте рядок іменників, утворених за допомогою суфікса -ств-:
А неу...о, стріле…о;
Б товари...о, садівни…о;
В агент...о, людс...о;
Г студент...о, боягу...о.

16. Букви ЧЧ на місці пропуску треба писати в усіх іменниках рядка:
а) Доне…ина, Хмельни…ина, Вінни…ина;
б) Чернігів…ина, Німе…ина, Львів…ина;
в) коза…ина, гетьман…ина, Оде…ина;
г) Тернопіль…ина, Доне…ина, Полтав…ина.     

17. Творче завдання
Утворіть від іменників прикметники за допомогою суфікса –ськ-.
Сиваш -
Кривий Ріг -
козак -
турист -

18. Творче завдання
Від прикметників кріпацький, гайдамацький, донецький, солдатський, смоленський, прилуцький утворити іменники з суфіксом -ин(а).

Нагадую: ськ + ин = щ -  сумський – Сумщина;

Цьк + ин = чч – вінницький – Вінниччина.
            
   Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск за посиланням

https://drive.google.com/drive/folders/1_L8a3ARLZ6GRay5TfI2AwjPxIyi3tbYt?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 5-Г класу
на період карантину
з 27.04.2020р. по 28.04.2020р.
Зміни приголосних при творенні іменників із суфіксом -ин(а) від прикметників із суфіксами -ськ, -цьк
Тренувальні вправи

1. Пригадати матеріал підручника с. 192.

Творча робота №1



Утворіть від поданих слова за допомогою суфіксів –ськ-, -ств- . Які приголосні чергуються?

Наприклад: кравець - кравецький, кравецтво.



Кравець, викладач, завод, ударник, вояк, студент, каліка, Кавказ, Сиваш, кріпак, словак, чех, рибалка, батрак, сирота, киргиз, Бахмач, Кременчук, Кривий ріг, Цюрих, Карабах, Лепетиха, чиновник, печеніг.

Творча робота №2
Від поданих прикметників утворіть іменники з суфіксом –ин-. 
Пам'ятайте правило, подане нижче.


Наприклад: батьківський - Батьківщина.


батьківський, галицький, черкаський, одеський,
київський, турецький, чернігівський, полтавський,
львівський, словацький, уманський, хмельницький,
дніпропетровський, донецький, житомирський,
миколаївський.

 Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск!!!
за посиланням

https://drive.google.com/drive/folders/1_L8a3ARLZ6GRay5TfI2AwjPxIyi3tbYt?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 5-Г класу
на період карантину
з 27.04.2020р. по 28.04.2020р.
Зміни приголосних при творенні іменників із суфіксом -ин(а) від прикметників із суфіксами -ськ, -цьк

1. Вдумливо опрацювати матеріал підручника с. 192.
Переглянути відео, пригадуючи попередню тему






2. Виконати вправи 467, 469 (письмово)

Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск!!!
за посиланням

https://drive.google.com/drive/folders/1_L8a3ARLZ6GRay5TfI2AwjPxIyi3tbYt?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 5-Г класу
на період карантину
з 23.04.2020р. по 27.04.2020р.
Зміни приголосних при творенні слів

1. Вдумливо опрацювати матеріал підручника с. 190-191.




Приклади:
Острог - острозький,
козак - козацький,
волох - волоський.




Приклади:
убогий (тобто бідний) - убозтво (тобто бідність),
козак - козацтво,
птах - птаство.

ЗМІНИ ПРИГОЛОСНИХ ПРИ ТВОРЕННІ СЛІВ | Українська мова

2. Виконати вправи 464, 466 (письмово)

Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск!!!
за посиланням
https://drive.google.com/drive/folders/1_L8a3ARLZ6GRay5TfI2AwjPxIyi3tbYt?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!


ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 5-Г класу
на період карантину
з 22.04.2020р. по 23.04.2020р.
Чергування приголосних звуків
Тренувальні вправи

1. Нагадую ще раз про те, що треба опрацювати матеріал попереднього уроку с. 187-188. 

Вправа 459 (письмово)


Творче списування 
Подані слова поставити у формі звертання і 
     записати. Які звуки чергуються у словах?
  Олег, птах, співак, вовк, горох, парубок, земляк.

 Письмово подані в дужках іменники поставте в потрібній формі
    Відпочиваю на (берег); тримаю в (рука); не розчаруюся у (подруга); у юному (вік); опинився на третьому (поверх); сховався у (люк);  пилинка в моєму (око); дзвенить у (вухо).


Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск!!!

за посиланням

https://drive.google.com/drive/folders/1_L8a3ARLZ6GRay5TfI2AwjPxIyi3tbYt?usp=sharing


БАЖАЮ УСПІХУ!


ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!
   
Завдання з української мови
для учнів 5-Г класу
на період карантину
з 21.04.2020р. по 22.04.2020р.
Чергування приголосних звуків

1. Опрацювати матеріал підручника с. 187-188. 
Презентація "Чергування приголосних звуків"
Тема: "Чергування голосних та приголосних звуків"

2. Вправа 455, 457.

Вправа 457 (нагадуємо відмінки)
Відмінювання іменників в українській мові. Граматика. | Українська ...
Наприклад: Ївга - Д. в. - кому? - Ївзі;
квочка - М. в. - на кому? - на квочці; сумка -  у чому? - у сумці;

вовк - Кл. в. - вовче. 
(Кличний відмінок не відповідає на питання, звертання виражається формою Кл. в і НІЯКИМ і НІКОЛИ членом речення не виступає)


Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск!!!

за посиланням

https://drive.google.com/drive/folders/1_L8a3ARLZ6GRay5TfI2AwjPxIyi3tbYt?usp=sharing


БАЖАЮ УСПІХУ!


ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 5-Г класу
на період карантину
з 16.04.2020р. по 21.04.2020р.
УМР. Контрольний докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

Опрацювати матеріал підручника с. 245-246. 
Вправа 585.

  Прочитати ТРИЧІ вдумливо текст так, як ви читали вчора "Мудрий суддя"
УСНО довести, що це розповідь, яка містить роздум, 

ПОМІРКУВАТИ над поведінкою Віті і подумати, 
як би вчинили ВИ на його місці.
Як би ви ставились до таких однокласників, як Вітя?


  ПИСЬМОВО скласти свій план до тексту або використати готовий на с. 246 і записати його.

Лексична робота
Пояснити лексичне значення слів ДОНОС, ОБУРЕННЯ.
Підібрати синоніми до слова ПОЗИРАТИ.

!!! Після того, як ви тричі прочитали текст, згорнути книгу, відкласти її і з пам'яті написати текст (він не повинен бути дослівно таким, як у підручнику, мені потрібні ваші думки, вміння переказувати максимально близько до тексту). 

Обсяг письмового переказу не повинен перевищувати 
0,75 або 1 стор. зошита


Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск!!!
за посиланням
https://drive.google.com/drive/folders/1_L8a3ARLZ6GRay5TfI2AwjPxIyi3tbYt?usp=sharing
БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 5-Г класу
на період карантину
з 15.04.2020р. по 16.04.2020р.
УМР. Підготовка до контрольного докладного переказу тексту розповідного характеру з елементами роздуму.
·         Пригадайте матеріал, поданий нижче, чим роздум відрізняється від розповіді, опису.
·         Як ви вважаєте, про що людина може роздумувати, розмірковувати?
·         Що головне в роздумі?

·         Назвіть частини, з яких утворено роздум.

Опрацювати матеріал підручника с. 244-245. Вправа 584.
Прочитати ТРИЧІ вдумливо текст  "Мудрий суддя", УСНО довести, що він містить роздум, ПИСЬМОВО скласти план до тексту і записати його.

Лексична робота
Підібрати синоніми до слів - гідність, порідність, жорстокість.
Підібрати антоніми до слів - гідний, жорстокий.

Синтаксична розминка
Виконати синтаксичний розбір речення
Щодня люди приходили до нього на суд.

БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 5-Г класу
на період карантину
з 14.04.2020р. по 15.04.2020р.
Чергування голосних звуків о, е з і, е -о після ж, ч, ш та г, к, х. 
(Тренувальні вправи)
!!! Переглянути матеріал вчорашнього уроку, уважно його перечитати та запам'ятати.
Розподільна робота
Запишіть слова у дві колонки, вставляючи пропущені літери е або о. 
Зробити фонетичний розбір слова джерельний.

Пш...ниця, пш...но, ч...твер, ч...тири, ш...птати, ж...лудь, ч...рствий, ч...ло, ч...рнило, дж...рельний, ч...вгати, ч...рниця.

Проблемне питання
У яку колонку ви записали останнє слово? Яке лексичне значення слів чорни­ця і черниця? Введіть їх у речення.

Творчий переклад
Перекладіть українською мовою і запишіть. Підкресліть букви, які позначають голосні, що чергуються.

Боб — боба, бор — бора, брод — брода, бок — бока, вещь — вещи, осень — осени, шесть — шести.

Завоз — завоза, лагерь — лагеря, соль — соли, отряд — отряда, лебедь — лебедя, мост — моста, звон — звонить.

БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 5-Г класу
на період карантину
з 13.04.2020р. по 14.04.2020р.
Чергування голосних звуків о, е з і, е -о після ж, ч, ш та г, к, х.
1. Ще раз ретельно опрацювати теоретичний матеріал підручника с. 185, § 50.
Метод спостереження і аналіз мовних явищ
Прочитай слова. Зверни увагу на зміну голосних звуків у коренях слів.
 [о] - [і]               [е] - [і]
коня – кінь,    печі – піч,
воза – віз,     речі – річ,
носа – ніс,    осені – осінь,
коса – кіс,     лебеді – лебідь.
УСНО Зміни слова так, щоб змінився голосний звук у корені,
ночі — ніч      коти — ...        столи — ...

речі — ...        воли — ...        ножі — ...

Зверніть увагу!!!
У багатьох словах української мови [о], [е] у відкритих складах чергуються з [і] в закритих при зміні та творенні слів. 
Наприклад: гора — гір, печі — піч; школа — шкільний, село — сільський.
Практичне  завдання 1
1. Запишіть слова в однині. Які голосні виступають у відкритих, а які — в закритих складах?
Вози, громи, роки, папери, вислови, берези, двори, явори, лебеді.

                           Після ж, ч, ш, й вживається:
1) о - перед складом із твердим приголосним: пшоно, чоловік;
2) е -  перед складом із м’яким приголосним або складом з е: вечеря, четвертий;
3) е або о - перед складом з и: пшениця, чотири.
Правопис цих слів слід запам’ятати.

                               Практичне  завдання 2
Спишіть словосполучення, вставляючи пропущені букви.

Ч(о,е)рничний пиріг, пш(о,е)ничний хліб, пш(о,е)няна каша, ш(о,е)стиповерховий будинок, ж(о,е)рстокий докір, довга ж(о,е)рдина, зач(о,е)рствілий калач, великі печ(о,е)риці, ч(о,е)рняве хлоп’ятко, бдж(о,е)линий рій, ходили вч(о,е)- тирьох, збирали ж(о,е)луді, худорлява ч(о,е)рниця, здалеку ч(о,е)рніють.
БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 5-Г класу
на період карантину
з 09.04.2020р. по 13.04.2020р.
Урок мовленнєвого розвитку
Письмовий твір-роздум на тему із життя учнів
Опрацювати матеріал підручника с. 246-247 про роздум.
·         Пригадайте, чим роздум відрізняється від розповіді, опису.
·         Як ви вважаєте, про що людина може роздумувати, розмірковувати?
·         Що головне в роздумі?
·         Назвіть частини, з яких утворено роздум.
Пригадай!!!
Роздум — це зв′язний текст, що характеризує логічно послідовний ряд думок, міркувань, висновків на певну тему. Характерною ознакою тексту-роздуму є перебування речень у відношеннях причини й наслідку (обґрунтування, пояснення думки, висловленої в іншому реченні).
Роздум зазвичай складається з трьох частин:
-           Теза — частина, що містить думку, яку треба довести чи пояснити (вступ).
-           Докази — аргументуюча, пояснювальна.(основна частина).
-           Для підтвердження основної думки слід добирати якомога більше вагомих доказів.
-           Висновок (як правило, збігається з думкою, висловленою на початку тексту).

Теза (вступ)      Я думаю, що...;     мені здається, що...;     я вважаю, що...
Аргументи            Чому? Тому що...;       по-перше,...;  по-друге,...
Докази           Хочеться згадати твір...;      наведу приклад   з власного життя
Висновок                Отже,...; підсумовуючи,     можна зазначити...

Складання плану побудови твору-роздуму.
Будь-який твір починається з визначення його теми, мети та складання плану.
План твору – це схема композиції твору, яка будується на  основі авторського задуму, що визначає основний зміст майбутнього тексту.     1. Кожен пункт плану має відображати одну з важливих мікротем висловлювання.
2. Обсяг усіх пунктів плану має відповідати змістові цілої теми.
3. Пункти плану не повинні збігатися між собою.
4. План має зберігати наступність і підпорядкованість розділів.
Приклад
Орієнтовний план, складений під час узагальнення аргументів, запропонованих учнями за темою
«Чому потрібно берегти природу».
1.      Тісний зв'язок між людиною і природою.
2.      Наше здоров'я залежить від нас самих.
3.      Важливість збереження природних ресурсів.
4.      Бережімо довкілля.

Зразок учнівського твору
Чому потрібно берегти природу
Я хочу звернути увагу на те, що кожна людина вже від народження тісно пов’язана з природою. Тому бережімо її.
   Спробую переконати чому природу треба берегти. По-перше, бережливе ставлення до природи, віддячується нам здоров’ям. Тоді усі могли би бути здоровими. По – друге, дуже корисно влітку покупатись у прохолодній прозорій річці. Вода та сонце гартує наш організм. По – третє, кожне зрубане дерево не поповнить наше повітря киснем, не прихистить влітку від пекучого сонячного проміння, тому не можна бездумно рубати ліси. Нехай посадить кожен хоча б одне деревце. По – четверте, краса природи милує наш погляд, заспокоює. Нехай панує краса і спокій. По – п’яте, чисте довкілля – це гармонія у природі, чудовий спів птахів, багатий урожай. Ще багато можна було б сказати про довкілля, частиною котрого ми є самі. 
   Ось тому бережімо природу.  

Обрати собі 1 тему із запропонованих і написати твір-роздум. Скласти до нього план.
1.                    «Чому людина має бути чемною»,

2.                    «Чого не можна купити за гроші».

БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 5-Г класу
на період карантину
з 08.04.2020р. по 09.04.2020р.
1. Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків у коренях слів.
1. Ще раз ретельно опрацювати теоретичний матеріал підручника с. 185, § 50.
2. Виконати вправи 452, 453 (письмово).

БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 5-Г класу
на період карантину
з 07.04.2020р. по 08.04.2020р.
Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків у коренях слів.
1. Опрацювати теоретичний матеріал підручника с. 185, § 50.

2. Виконати вправи 448, 450 (письмово).

БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!


Завдання з української мови
для учнів 5-Г класу
на період карантину
з 06.04.2020р. по 07.04.2020р.
Тестова контрольна робота за темою
Будова слова. Словотвір. Орфографія
1. Уважно і вдумливо повторити вивчене із теми с. 164-184.

2. Виконати тестові завдання №1 на платформі "На УРОК",  використати код доступу 405571, відкривши посилання join.naurok.ua

3. Виконати тестові завдання №2 на платформі "На УРОК",  використати код доступу 107659, відкривши посилання join.naurok.ua

(зараховуватиму тільки першу спробу, не треба виконувати тести по 5-7 разів задля досягнення максимального результату).

БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 5-Г класу
на період карантину
з 02.04.2020р. по 06.04.2020р.
Переклад тексту з російської мови українською з елементами роздуму
1. Текст, розміщений на с. 244 підручника, вправа 583, уважно прочитати, усно визначити його тему та основну думку, тип та стиль мовлення.

2. Перекласти, а НЕ ПЕРЕВЕСТИ українською мовою, дотримуючись порад:

Під час перекладу треба добирати з низки можливих слів (синонімів) те слово, яке є доречним в оточенні інших слів і точніше передає думку. Після перекладу перечитуйте все речення.

3. Записати перекладений текст. 
Виконати кілька міні завдань до тексту від різних розділів мовознавства:

Усі слова взяті із тексту

1 Завдання від фонетики:
зробити фонетичний розбір слова РАДІЮТЬ

2 Завдання від морфеміки (будови слова):
розібрати за будовою слово ПЕРЕПОЧИНОК

Завдання від лексикології
підібрати до слова РАДІЮТЬ синонім, антонім

4 Завдання від словотвору:
з'ясувати спосіб творення слів НЕБОСХИЛ та ШКОЛЯР

БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 5-Г класу
на період карантину
з 01.04.2020р.
Вимова і правопис префіксів ПРЕ-, ПРИ-, ПРІ-
Опрацювати § 49,  



Додатково переглянути відеоурок за темою за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=fDBkkjB0AlY

Виконати вправи 438, 440, 443.
Перевірте себе



БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 5-Г класу
на період карантину
з 31.03.2020р. по 01.04.2020р.
Опрацювати § 48,  особливу увагу звернути на основні способи словотворення с. 178 підручника.
Виконати вправи 429, 430, 432.
Основні способи словотворення










Практичні завдання
Визначте, від яких слів утворено подані похідні слова. Запишіть слова парами.
Записати, передати, шахтар, голосок, навушник, подорожник.
Перевірте себе










БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання для учнів 5-Г класу на період карантину

Словотвір. Орфографія.
з 30.03.2020р. по 31.03.2020р.

Опрацювати § 48, виконати вправу 428.
Запам’ятай!!!
Більшість слів нашої мови утворено від інших слів, і спосіб їхнього творення можна простежити. Такі слова називають похідними.
Слово, яке повністю входить в основу похідного слова, називають твірним.
Наприклад: мова — розмова; учитель — учительська.
Проте найчастіше нові слова творяться не від слова, узятого повністю, а від основи слова.
Наприклад: мова — мовити; учити — учитель.
Основа, від якої утворено нове слово, називається твірною.
Наприклад: слово — словник.
Щоб визначити твірну основу, потрібно знайти слово, від якого утворено подане. Спільна для цих слів основа є твірною основою.
СЛОВОТВІР — це розділ науки про мову, який вивчає способи й особливості творення похідних слів.
 Необхідно розрізняти словозміну та словотворення.
Словозміна — це утворення різних форм слова. (Це вивчили у межах теми «Будова слова»)
Наприклад: мудрий, мудрим, мудрого, мудрі, мудрих.
Словотворення — це творення нових слів від тих, які вже існують у мові.
Наприклад: мудрий — премудрий, немудрий, мудрість, мудрець, по-мудрому, мудрувати.
Творення нових слів від тих, які існують у мові, є найважливішим засобом збагачення словникового складу мови.
Практичне завдання 1
Спишіть. Доведіть, що в кожній парі перше слово є твірним для другого. Позначте твірні основи, а також суфікси і префікси, за допомогою яких утворено похідні слова
Мед — медок; писати — виписати; зелений — зеленіти; пекти — печиво; веселий — веселка; лісок — лісочок.

БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!


Будова слова. Орфографія.
з 20.03.2020р.

Опрацювати § 47, виконати вправи 419, 420, 423.

Запам’ятай про префікси РОЗ, БЕЗ!

Українському префіксу роз відповідають російські префікси роз-, рос-, раз-, рас-.
В українській мові немає цих префіксів.
Під час вимови префіксів роз-, без- може зберігатися і втрачатися дзвінкість [з]: [розпиетати] і [роспиетати], [беизпечний] і [беиспечний].
На письмі префікси роз-, без- не змінюються.
Наприклад: розписка, розформований, розкинути, безтямний.
Для полегшення вимови при збігу кількох приголосних префікс роз- уживається з голосним [і]: розігнати, розіспатися.



Творча робота 1
Утворіть від поданих слів нові з префіксом роз-.
Писати, бити, малювати, будувати, гнати, терти, брати, лити, казати, продати.
Творча робота 2
Утворіть від сполучень іменників з прийменниками прикметники з префіксом без-.
Без язика, без совісті, без межі, без сорому, без жалю, без води, без журби, без надії, без краю, без сну, без ціни, без імені.
Підбери антонім
Доберіть до слів антоніми і запишіть. Позначте префікси у словах.
Зразок. Зв’язати — розв’язати, успішний — безуспішний.
Згорнути, зачинити, контрольний, ядерний, закопати, озброєний, хмарний, водний, шумний, зібрати, сердечний, жалісний, людний, замкнутий, сніжний.

Запам’ятай про префікси З, С!
Найчастіше на письмі префікс з передається буквою з незалежно від вимови.
Наприклад: зцідити, зшити.
Перед к, п, т, ф, х  (кафе «Птах») префікс вимовляємо на глухий приголосний [c] і на письмі передаємо буквою с: сфотографувати, спиляти.




Обери правильний варіант
До поданих слів додайте префікс з- (зі-, с-). Поясніть правопис префікса.
Гнати, тримати, псувати, ходити, казати, бити, сушити, кривдити, ламати, робити, брати, горіти, терти, пекти, малювати, йти, їздити, скочити, руйнувати, фотографувати.
Завдання із ключем
Запишіть слова у два стовпчики: а) зі вставленою буквою з; б) зі вставленою буквою с.
..сох, ро..питав, ..тискач, ..чавити, ..прожогу, ро..діл, ..клад, ..хвильовано, ..працював, ..шити, ..творена, ро..чин, бе..помічна.
Якщо ви правильно виконали завдання, з останніх букв слів складеться закінчення вислову Олександра Олеся: «Наше життя —…
Третє зайве
Спишіть слова, розкриваючи дужки. У кожному ряду слів підкресліть зайве.
1.      (3,с)робити, (з,с)фотографувати, (з,с)хотіти.
2.      (3,с)молотити, (з,с)кривдити, (з,с)мовчати.
3.      (З,с)бігти, (з,с)розуміти, (з,с)хвилювати.

БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

5-Г клас
Будова слова. Орфографія.

Завдання з 18.03.2020р. по 20.03.2020р.

Блок 1
Опрацювати § 46, виконати вправи 409, 412, 416.
Префікс
Префікс (від лат, рrае - попереду і fixus - прикріплений ) - це значуща частина слова, яка стоїть перед коренем і служить для утворення нових: чудовий – ПРЕчудовий, їхати – ВИїхати, плата – ПЕРЕДплата, питати – Спитати, хмарний – БЕЗхмарний.
Суфікс
Суфікс (від лат. sufficus - прикріплений) — це значуща частина слова, яка стоїть після кореня і служить для утворення нових слів: палЕЦЬ, бідНий, бігЛи, сріблЯСТий, сільСЬКий, дівчИНа, далекО, ходИТИ.
Творення слів
Для утворення слів тієї чи іншої частини мови використовують певні суфікси. НАПРИКЛАД:
• суфікси -ар(-яр), -иц, -ист, -іст, -тель служать засобом творення іменників – газетяр, шахіст, учитель.
• суфікси -н-, -ив-, -ськ-, -еньк- служать для творення прикметників – осінній, красивий, морський.
• суфікси -и-, -а-, -ва-, -ува-, -ти- допомагають утворювати дієслова – писати, просити, зимувати.
Зверніть увагу
Прислівники та неозначена форма дієслова не мають закінчень, тому після кореня в них можуть бути лише суфікси.
НАПРИКЛАД: швидКО, ходИТИ, несТИ.
Розбір слова за будовою
Послідовність розбору
1. Пояснити лексичне значення слова; визначити, до якої частини мови воно належить.
2. Визначити закінчення і основу. Вказати граматичні значення, які виражає закінчення.
3.     Визначити корінь, дібравши спільнокореневі слова.
4.     Визначити префікс (префікси), суфікс (суфікси).
Зразок усного розбору
Липень. Слово має нульове закінчення, що вказує на називний відмінок, однину, чоловічий рід. Основа слова - липень. Добираючи спільнокореневі слова (липа, липневий, липовий), виділимо корінь - лип. Після кореня є суфікс -ень.
Зразок письмового розбору

Практичні завдання
Конструювання нових слів
Від поданих слів за допомогою префіксів не-, без-, роз- утворіть спільнокореневі слова протилежного значення.
Наприклад: захисний — беззахисний.
Хмарний, спокійний, чуйний, людний, відповідальний.
“Хто більше?”
Складіть слова за допомогою префіксів і коренів. Із двома словами на вибір складіть речення.
Префікси: при-, за-, по-, від-, ви-, під-.
Корені: -літ, -віт, -діл, -хід, -їзд, -пис.
Вправа-дослідження
Запишіть слова у дві колонки зі значенням:
1) пестливості, зменшеності; 2) збільшеності, згрубілості.
Гусенятко, вогнисько, куточок, димок, лісище, возик, стільчик, хатище, сусідисько, горбочок, дідуган, оченята, морозище, ключик, боровичок, курчатко, котище, літачок, дитяточко, козарлюга, носище.
БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!
ДАЛІ БУДЕ!

Будова слова. Орфографія.

Завдання на 17.03.2020р.

Опрацювати § 45, виконати вправи 400, 402.
Запам’ятай!!!
Корінь слова
Корінь слова - це головна значуща частина слова, яка спільна для всіх спільнокореневих слів і виражає їхнє загальне лексичне значення.
Усі ці слова пов’язані загальним лексичним значенням - віднесеності до пори року, що настає після весни. Це значення виражає корінь літ.
Зверніть увагу!!!
Унаслідок чергування звуків корінь може змінювати свій звуковий склад.
Спільнокореневі слова
Слова зі спільним коренем, але з різними лексичними значеннями називають спільнокореневими.
Зверніть увагу!!!
Спільнокореневі слова можуть належати як до однієї, так і до різних частин мови.
Форми слова
Потрібно розрізняти спільнокореневі слова і форми слова. Форми слова мають одну й ту саму основу, але різні закінчення і різняться між собою лише граматичними значеннями.
ПОРІВНЯЙМО:

ЧОМУ ТАК? Поясніть, чому слова першого рядка є спільнокореневими, а другого - ні.

Переглянути відео

Практичні завдання
Творча робота
Позначте в словах корені, дібравши до цих слів по 2-3 спільнокореневих. У яких з поданих слів корінь може змінювати звуковий склад?
Барабан, земля, зелений, шість, книга, ходити, дуб.
Розподільний диктант
Запишіть слова у дві колонки:
а) спільнокореневі зі словом читанка; б) форми слова читанка.
Читанці, читацький, читанки, читанкою, читати, читець, читанок, перечитати, читаночка, читанками.
Поміркуй! Відгадай!
Прочитайте зашифровані слова. Який корінь їх об’єднує?

Бажаю успіхів!
Дякую за роботу!

Завдання на 16.03.2020р.
Опрацювати § 44, виконати вправи 391, 393, 396.
Запам’ятай!!!
Значущі частини
Значущі частини слова
Слово має здатність ділитися на найменші значущі частини, які є будівельним матеріалом для слова.

Закінчення
Закінчення — це значуща частина слова, яка змінюється. НАПРИКЛАД:

Нульове закінчення
Закінчення може бути звуковим і нульовим. Звуковим називають закінчення, що виражене звуком і позначене на письмі буквою.
Нульовим називають закінчення, що не виражене звуком і не позначене буквою.
ПОРІВНЯЙМО:

Роль закінчення
Закінчення служить для зв’язку слів у словосполученні та реченні. Закінчення виражає граматичне значення слова (рід, число, відмінок, час тощо).
НАПРИКЛАД, у слові хліб нульове закінчення виражає таке граматичне значення: чоловічий рід, однина, називний відмінок.

Основа
Основа слова — це частина слова без закінчення.
Основа виражає лексичне значення слова. До її складу входить корінь, а також префікс (префікси) і суфікс (суфікси).


Незмінні слова
Слова бувають змінні (весна, весною, весну, веснами) та незмінні (навесні).
Змінні слова набувають різних форм, змінюючи своє закінчення за відмінками, родами, числами. Форми того самого слова (вода, води, воді, водою) треба відрізняти від спільнокореневих слів (підводник, водяний, водоймище).
Закінчення мають лише змінні слова. Незмінні слова не мають закінчень.
Незмінними є:
• невідмінювані іменники та прикметники: таксі, бюро, міні, максі;
• числівники: мало, багато;
• неозначена форма дієслова: ходити, робити;
• прислівники: взимку, посередині, тричі, можна, згори, водночас, треба;
• службові частини мови: мов, нібито, при, до, лише, невже, таки,
• вигуки: ого! гайда! алло! спасибі!
Практичні завдання
Пошукове завдання
Знайдіть форми п’яти слів. Запишіть окремо форми кожного слова. Позначте закінчення та основу.
Біжимо, ніч, шелестимо, зеленій, картоном, ночами, біжиш, зеленого, ночі, шелестиш, зелене, біжу, картону, зелений, біжать, картон, ніччю, шелестять.

Завдання із ключем
Випишіть послідовно незмінні слова. 
Ключ. Підкресліть у кожному виписаному слові першу букву. Якщо завдання виконано правильно, то з підкреслених букв можна прочитати назву міста.
Варіант 1. Узимку, веселка, журі, гортати, горобець, обідати, далекий, раненько, образно, написаний, далеко.
Варіант 2. Улітку, веснянка, жувати, солодкий, голосно, обгородити, вибігаю, радіти, опівночі, червоний, дивно.

Бажаю успіхів!
Дякую за роботу!

05.02.2020
Завдання для учнів 5-Г класу на період карантину
1. Опрацювати § 37, виконати вправи 331 (письмово), 333.
2. Творче завдання: до поданих словосполучень дібрати словосполучення, у які входять слова з іншим значенням.
Зразок: золота обручка-золота осінь.
Солодке печиво-
Гострий ніж-
Усміхається дівчина-
Танцюють діти-
Чиста дошка-
3. Опрацювати § 38, виконати вправи 335, 337.

Вибірковий диктант
Виписати словосполучення, у яких вживаються слова у переносному значенні.
Тонкий папір, тонкий натяк, важкий пакунок, важкий погляд, мертвий птах, мертвий спокій, гарячий прийом, гарячий подих, крила пісні, крила орла, отруйне слово, отруйний напій.
Розподільний диктант
Записати словосполучення у два стовпчики (1 - з прямим значенням, 2 - з переносним).
Гримить грім, гримить пісня; солодкий сон, солодке яблуко; свіжа думка, свіжа квітка; дитина плаче, зима плаче; солодкий чай, солодке життя.
Гра «Третій зайвий»
Золота ложка, золота людина, золоті руки.
Весела дівчина, веселе літо, веселі сніжинки.
Схлипує дитина, схлипує джерельце, схлипує вітер.
Сумує ліс, сумує матір, сумує небо.
Завдання-гра "Хто більше?”
До слова гострий дібрати якомога більше слів у переносному значенні.


13. 02. 2018

Завдання: опрацювати матеріал § 41, с. 152, виконати запропоновані завдання.

Запам’ятай!!!
В українській мові м’якість приголосних на письмі позначають:
— буквою ь (м’який знак): сіль, дзьоб;
— буквами є, ю, я, коли вони стоять після м’якого приголосного: синє, тюль, клятва;
— буквою ізірка, річка.

Деякі приголосні за м’якістю й твердістю утворюють пари.
Син – синь, рис – рись, ліз – лізь, лан – лань, тінь – тин, ряд – радь, мир – міряй, сир – сіряк, Вир – вір.
У сучасній українській мові виділяють приголосні м’які і пом’якшені. При вимові м’яких приголосних середня частина спинки язика зближується з твердим піднебінням, а при вимові пом’якшених — підноситься до твердого піднебіння.

Такі приголосні не мають пари за м’якістю. Вони можуть лише пом’якшуватись, якщо після них пишеться літера і.
Це приголосні:
- губні  [б], [ п] , [в] , [м] , [ф ];
- шиплячі [ж] ,  [ч] , [ш] , [дж];
- задньоязикові  [г] ,[ґ], [к], [ х];
Приголосний й завжди м’який, не залежно від того, який звук стоїть після нього.

Розподільний диктант із ключем
Розподіліть слова з м’якими і пом’якшеними приголосними в дві колонки.
Коліно, олівець, гілка, місто, бульйон, щітка, білка, зірка,  кістка, віник, акація, фіалка, рапіра, річка, кішка.
Підкресліть першу літеру в словах з м’якими приголосними і причитайте назву збірки віршів Т. Шевченка.

Творча перебудова
Замінивши твердий приголосний на м’який, утворіть від поданих слів інші слова або форми слів.
Борис, лак, раба, перелаз, рад, суди, кін, завод, зелен.


12. 02. 2018


Пропоную повторити теми: "Ненаголошені Е та И у коренях слів", "Вимова приголосних звуків. Уподібнення їх", "Спрощення у групах приголосних", "Чергування голосних і приголосних звуків" та виконати тести для перевірки знань (письмово у зошитах).

Контрольна робота за темою
«Вимова й чергування голосних і приголосних звуків»

Виконайте тестові завдання.  Оберіть один правильний варіант.         
Завдання 1-6 – 6 балів
1. Букву е потрібно писати в усіх словах рядка
  А) ст…жина,  шел…ст,  чов...н,  вет...ран
  Б) бр…ніти,  см...тана,  лот…рея, січ...нь
  В) д…в’ятий, вел...тень,  тр…вога, кр...ниця
  Г) п…енал,  кр...шталевий,  справ...дливість,  кр...шити

2. Написання ненаголошених голосних е, и  перевіряється наголосом в усіх словах рядка
  А) дешевий, гребінець, травень
  Б) далечінь, півень, вишневий
  В) весняний, шептати, технічний
  Г) апельсин, велетень, липневий

3. Уподібнення приголосних за дзвінкістю-глухістю відбувається в усіх словах рядка
  А) стежка, полегшення, розказати, дуб
  Б) боротьба, розклад, вогко, кігті
  В) вокзал, анекдот, солодко, пиріг
  Г) футбол, молотьба, нігті, просьба.

4. Букву и потрібно писати в усіх словах рядка
  А) бл…щати,  зв…личувати,  покр...вати,  розд...рати
  Б) зав...сати,  ст...рати,  прор...вати,  розб...вати
  В) об...рати, завм...рати, вид...рати,  об...рігати
  Г) розл...вати,  зб...рати,  ш...птати,  ст...рати.

5. Спрощення відбувається в усіх словах рядка
  А) облас...ний,  рідкіс...ний,  шіс...надцять,  пес...ливий
  Б) радіс...ний,  зап’яс...ний,  якіс…ний, аванпос...ний
  В) контрас...ний,  хвас…ливий,  форпос...ний,  кіс...лявий
  Г) щас...ливий, тиж...невий,  виїз...ний,  чес...ний.

6. Правила милозвучності (чергування у-в, і-й) порушено в реченні
  А) Уже рудіють на газонах трави, і дощ упертий по дахах шумить.
  Б) Цілий день учора проблукав у полі, навздогін за вітром бігав навмання.
  В) Срібнокрилий літак підняв їх в чисте небо і поніс на захід.
  Г) Яблуко впало м’яко в траву.

Завдання 7-8 – 4 бали
7. Від поданих іменників утворіть прикметники та запишіть їх.
Проїзд, пестощі, область, баласт,  швидкість, піст, якість, зап’ястя.
8. Запишіть звукописом.                                                   
Молотьба, гнешся, зустрінуться, сестричці.

Завдання 9 – 2 бали
9. Уставте літери  у - в,  і - й, дотримуючись правил милозвучності. 

Чесні (і, й)  правдиві;   (у, в)  лісі;  приїхати (у, в) Львів; була (у, в)  Одесі;    пахне (у, в)  садку;  троянди  (і, й)  виноград;   Оленка  (і, й)   Іринка;  (у, в)  Африці;  море (і, й)     степ;  дощ не  (і, й)де.

Загальна оцінка - 12 балів
Бажаю успіху!!!

10. 02. 2018
Опрацювати матеріал § 40,  (с. 149-151) закріпити його шляхом виконання практичних завдань у зошиті.

Завдання 1
Спишіть прислів’я, розкриваючи дужки. Доведіть можливість варіантів.
1) Аби руки (і, й) охота, буде зроблена робота.
2) Бджола мала, а (і, й) та працює.
3) (В, у)пертість (і, й) труд (в, у)се перетруть.
4) (В, у)се (в, у) робот, як віл (у, в) ярмі.
5) (І, й) ночі не має, (у, в)се робить (і, й) робить.
6) Риба (у, в) воді, а людина (в, у) труді.
7) Хто не працює (в, у) будні, тому (і, й) вихідного нема.
8) Щастя (і, й) труд поруч живуть.

Завдання 2 «Я редактор»
Виправте допущені помилки. Обґрунтуйте свої відповіді.
Олексій ввійшов в хату; у обох сестер; в другому рядку; стрибнув в воду; Оля і Інна; Оксана й Юрій; поїзд прибув в Варшаву; тобі й йому; ось й зима.


Завдання 3 (перевірити свої знання із теми, використовуючи сервіс LearningApps.org)

Домашнє завдання: вправи 371, 374. 


06. 02. 2018

Шановні п'ятикласники, у зв'язку із продовженням карантину пропоную вдумливо опрацювати матеріал § 39, закріпити його шляхом виконання практичних завдань у зошиті.



Завдання №1 Творчий диктант
Поставити подані слова у формі кличного відмінка. Підкреслити букви, що позначають звуки, які чергуються.
Зразок: козак – козаче.
Козак, пастух, друг, Явтух, вовк, птах, заєць.

Завдання №2 «Утвори дієслівну пару»
Утворити від кожного поданого дієслова форму першої особи однини. Підкреслити букви, що позначають звуки, які чергуються.
Зразок: їздити – їжджу.
Їздити, носити, ловити, любити, казати, мостити, летіти, вертіти, просити, гладити, пустити, робити, терпіти, котити, кликати.

Завдання №3
До поданих слів дібрати спільнокореневі, щоб відбулося чергування приголосних. З трьома словами скласти речення.
Зразок: сміх - смішинка.
Сміх, пух, нога, око, сонце, ворог, стерегти, бігти, спати, зломити, їздити, просити.

Домашнє завдання: з підручника виконати вправи 358, 362, 363.

Бажаю успіху!!!

04. 02. 2018
































Усний (письмовий) твір-опис предмета в художньому стилі

Учитель: 
Відгадайте загадку:
На Я починається,
На Я кінчається.
У саду росте,
На ній плоди є. (Яблуня)
- Які плоди ростуть на яблуні? (Яблука) 

Яблука бувають різного забарвлення, також вони різні і за  формою, розміром.
- А яке яблуко на дотик? (Тверде).
- Як використовують люди яблука? (Варять повидло, компот, роблять сік, так їдять).
- Бачите, як багато ви знаєте про яблуко і можете розповісти про нього. Скажімо, на які ознаки потрібно звернути увагу. (На форму, колір,  розмір, смак, користь для людей).

Перегляд відео реклами соку «Садочок»


В цьому відеоролику від Садочка – зворушлива історія дружби дідуся та його онука, яка розгортається в яблуневому садку. Вона присвячена всім нам – сучасним мешканцям міст, які більшу частину свого життя проводять далеко від живої природи, в полоні стресів та гаджетів. Всім нам, хто перестав вірити в чудеса та радіти звичайним речам... Адже для справжньої радості іноді треба так мало – всього один день, один сад і один... їжачок! В Садочку ростуть не тільки яблука для соків, а ще й по-справжньому росте любов!

Пошукова робота
Назвати усі ключові слова відеоролика і записати їх.
Зустріч, радість, дідусь, яблуко, гаджет (пристрій), смуток, ідея, їжак,  боязко, прощання, з любов’ю, обійми.
Виділені слова записати фонетичною транскрипцією.

Усний опис яблука (Робота в парах )

Використання методу «Кубування»
(На кожній грані кубика напис із вказівкою щодо напряму мислення)
1) Описати це. (Колір, форма, розміри).
2) Порівняти це. (На що це схоже? Від чого це відрізняється?).
3) Добери асоціації (Про що це тобі нагадало? (Про що це вас змушує думати? Що спадає на думку у зв’язку з цим?)
4) Проаналізувати це. (Скажіть, яким чином це зроблено? Ви це знаєте?)
5) Знайти застосування. (Яким чином це може бути застосовано?)
6) Добре чи погано? (Застосувати аргументи «за» або «проти» цього. Займіть певну позицію).

Письмовий опис яблук, зображених на фотографіях.

Немає коментарів:

Дописати коментар