Українська література 8 клас

      Завдання з української  літератури 
                     для учнів 8-А класу
                      30.10-02.11.2020
                          Тарас Шевченко
Фольклорні мотиви поезії «Ой три шляхи широкії». 

1. Виконати тестові завдання за поезією "Думи мої", скориставшись посиланням.

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5420947

Тест активний до 21.00 30 жовтня

2. Опрацювати матеріал підручника с. 80-81. 
Прочитати поезію «Ой три шляхи широкії».

2. Скласти письмово паспорт поезії за схемою
(робимо фото виконаної роботи і надсилаємо мені прикріпленим файлом у Google Class)

3. Переглянути відеозапис поезії за посиланням.
https://www.youtube.com/watch?v=b389d7Bq_KI



4. Виконати тестові завдання за поезією «Ой три шляхи широкії», скориставшись посиланням.

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5579499

Тест активний до 20.00 30 жовтня

                               БАЖАЮ УСПІХУ!

 Завдання з української  літератури 
                              для учнів 8-А класу
                                 25.09-28.09.2020
                   Пісні Марусі Чурай 
"Віють вітри, віють буйні", "Ой не ходи, Грицю..."
1. Опрацювати матеріал підручника с. 36-39 підручника.
2. Знати зміст пісень Марусі Чурай.

“Віють вітри, віють буйні” 
Автор: Маруся Чурай 
Жанр: лірична пісня 
Рік написання – друга половина 17 століття. 
Вид лірики – інтимна з елементами соціально-побутової 
Тема: відтворення страждань дівчини за своїм милим. 
Ідея: возвеличення щирого почуття кохання. 
Основна думка: «Хто щасливий був часочок, про смерть не забуде». 

Художні засоби “Віють вітри, віють буйні” 
Метафори: «віють вітри», «дерева гнуться». 
Епітети: «Щаслива билинка», «люте горе», «тяжко жити». 
Риторичні запитання: «Чи щаслива ж та билинка, що росте на полі?», «Що на полі, що на пісках, без роси, на сонці?», «Де ти, милий, чорнобривий? Де ти?». 
Риторичний оклик: «Озовися!». 
У пісні «Віють вітри, віють буйні» передано почуття самотньої дівчини, яка порівнює себе з билинкою в полі, що росте на піску — без роси й на спеці. Вона страждає в розлуці з «милим-чорнобривим». Гли­боким ліризмом сповнені рядки з художнім паралелізмом («дерева гнуться» — «сльози не ллються»), з них починається твір, а фінал емо­ційно підсилюють риторичні звертання й оклики («Де ти, милий, чор­нобривий? Де ти? Озовися!»). Пісня має струнку будову, надзвичайно мелодійна

"Ой не ходи, Грицю..."

Тема: відтворення трагічної долі Гриця через його нерозділене кохання.

Ідея: возвеличення почуття кохання, які іноді внаслідок ревнощів становить загрозу життю.

Основна думка: Кохання - велика сила. Воно окриляє, заради нього здійснюють подвиги. На жаль, часто буває так, що через кохання вдаються навіть до злочинів.

Жанр: пісня-балада.

Ознаки балади: наявність сюжету, кількох дійових осіб; в основі – незвичайна подія; дійові особи – прості звичайні люди. Змальовані картини стосуються життя лише окремої людини. Домінує сімейний побут і картини особистого життя; трагічний фінал, зло залишається непокараним; драматизм.

Художні зособи творуРиторичне запитання: «Нащо ж ти, доню, Гриця отруїла?»; Епітети:  «дівчина-чарівниченька», «темная хата»; 

Метафора:  «прийшла п’ятниця»; Риторичний оклик:  «Що через тебе мене мати била!»

Баладу "Ой не ходи, Грицю" перекладено польською (1820), чеською (1822), німецькою (1822), французькою (1830), англійською (1848) та іншими мовами, а також використано в низці творів світової музики (зокрема, угорським композитором Ференцом Лістом.


3. Вивчити 1 пісню Марусі Чурай напам'ять за власним вибором.
                    БАЖАЮ УСПІХУ!
               
           Завдання з української  літератури 
                              для учнів 8-А класу
                                 21.09-25.09.2020
                     Пісні Марусі Чурай   
1. Опрацювати матеріал підручника с. 32-35 підручника.



Життя Марусі Чурай оповите імлою давнини, але достеменно відомо, що народилася вона 1625 року в родині урядника Полтавського добровільного козачого полку Гордія Чурая, людини хороброї, чесної, палкого патріота, котрий брав участь у походах проти польської шляхти. Він був страчений у Варшаві цісля того, як потрапив у полон до польського коронного гетьмана Потоцького.

Легенда наділила Чураївну неабиякою вродою, поетичним і музичним хистом, чарівним голосом і романтичною любов’ю: її обранець, козак Григорій Бобренко, піддавшись материним умовлянням, кидає Марусю і одружується з багачкою Галею Вишняківною.
У розпачі дівчина хоче втопитись, але її рятує Іван Іскра, що палко кохає дівчину. Якось восени Маруся пішла на вечорниці і там побачила Гриця з молодою дружиною. Ревнощі, ображене жіноче самолюбство, нещасне кохання — усе разом завирувало в її душі. Чураївна знову хоче накласти на себе руки, але отруту, яку дівчина приготувала собі, випив Гриць.
Коли померлого Гриця принесли до церкви, Маруся кинулась до труни і, обливаючись слізьми, розповіла про свій злочин. Її засуджують до страти, та Іскра встигає привезти від гетьмана помилування.

Відомі дві версії народних переказів про останній період життя Марусі Чурай:

1) вона, ще перебуваючи у в’язниці, тяжко захворіла на сухоти; після помилування змарніла й померла у 1653 році;

2) Маруся не могла залишитись у Полтаві, де все нагадувало про Гриця. Вона, змучена докорами сумління, багато мандрувала й померла в якомусь російському монастирі.

На сьогодні відомо 20 пісень, автором яких вважають Марусю Чурай, але цілком можливо, що їх набагато більше. Народна пам’ять приписує Марусі Чурай авторство пісень, популярних упродовж тривалого часу: «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні», «Грицю, Грицю, до роботи», «Ой не ходи, Грицю», «Чого ж вода каламутна», «Котилися вози з гори», «Летить галка через балку» та інші.

Аналіз «Засвіт встали козаченьки»

Сюжет. У пісні йдеться про те, як козаченьки, що «засвіт встали», вирушають у похід. Козак заспокоює свою кохану Марусю та просить її помолитись Богу за нього. Проводжає мати свого сина в далеку дорогу й просить його «через чотири недільки» додому вертатись. Молодий козак не вірить, що швидко повернеться з походу, бо «кінь вороненький в воротях спіткнувся». Син не знає, чи вернеться живим, чи ляже в полі, а тому просить матір прийняти його кохану Марусеньку «як рідну дитину». Мати бідкається, що ж то за час настав, «щоб чужая дитиночка За рідную стала».

Тема: зображення походу козаків, розлучення хлопця з матінкою і коханою.
Ідея: звернення сина до матері, щоб вона прийняла його кохану як свою дитину.
Жанр: літературна козацька пісня.

Художні особливості твору
Епітети: «ясні очі», «мати… слізко проводжає», «кінь вороненький».
Повторення: перший і останній куплети.
Метафори: «Стоїть місяць», «кінь спіткнувся», «година настала».
Звертання: «Прощай, милий мій синочку», «Ой рад би я, матусенько», «Яка ж би то, мій синочку».
Риторичні оклики: «Через чотири недільки Додому вертайся!». «Бо хто знає, чи жив вернусь, Чи ляжу в полі!».
Риторичне запитання: «Щоб чужая дитиночка За рідную стала?»

Перегляд відео 


Домашнє завдання
Записати до зошитів художні засоби пісні.

Скласти портрет ліричної героїні.
Наприклад: Марусенька - плаче, журиться, молиться Богу за миленького, терпляча...

БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!
    
Завдання з української           літератури для учнів 8-А класу
               18.09-21.09.2020
1. Пригадати зміст вивчених історичних пісень 
"Зажурилась Україна", "Та, ой, як крикнув же козак Сірко", "Ой Морозе, Морозенку", "Чи не той то ХМІЛЬ".

2. Виконати тестові завдання за посиланням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1178856

3. Вивчити 1 історичну пісню напам'ять із 2 
"Ой Морозе, Морозенку" або "Чи не той то ХМІЛЬ".

4. Скласти усний твір узагальнювального характеру за темою "Зображення мужніх героїв - захисників рідної землі в історичних піснях".
БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!
 
Завдання з української     літератури для учнів 8-А класу

14.09-18.09.2020

Опрацювати історичну пісню про Богдана Хмельницького "Чи не той то ХМІЛЬ" 

с. 27-28 підручника.

Історична пісня "Чи не той то хміль" | promovu.in.ua

Історичні відомості

У ході Визвольної війни 1648–1654 рр. український народ здобув ряд блискучих перемог над польсько-шляхетськими військами, які були розгромлені в битвах під Жовтими Водами, Корсунем і Пилявцями (тепер с. Пилява Старосинявського району Хмельницької області). У полон було взято командуючого польською армією гетьмана М. Потоцького і його помічника польського гетьмана М. Калиновського. Польські та українські пани в паніці тікали з України. У боротьбі проти гнобителів повстанці виявляли масовий героїзм, відстоюючи незалежність і свободу своєї вітчизни.

У цей час з’являється багато історичних пісень і дум про події 1648–1654 рр. Вони відбивають всенародний рух проти соціального і національного гніту шляхетської Польщі, оспівують народних героїв, походи і бої з ворогами. Головним героєм цих пісень є Богдан Хмельницький, оточений глибокою пошаною і любов’ю козацької маси і всього народу.

Записано цю пісню в 50-х рр. ХІХ ст. в Галичині.

У бою під Жовтими Водами в травні 1648 р. українські війська під керівництвом Богдана Хмельницького здобули першу велику перемогу у Визвольній війні 1648–1654 рр., яка й оспівується в пісні.

Золотий Брод, Золота Вода — поетичні назви урочища Жовті Води.

Тема: оспівування мужності, героїзму, винахідливості Б. Хмельницького — видатного українського гетьмана, його прагнення здобути волю і щастя народу в боротьбі з ляхами.

Ідея: уславлення Б. Хмельницького — народного ватажка, талановитого полководця, мудрого державного діяча.

Основна думка: народ шанує і поважає своїх захисників і тому прославляє їх у піснях.

Жанр: історична пісня.

Композиція

Експозиція:  розповідь про Б. Хмельницького, порівняння його з хмелем.

Зав’язка: застереження гетьману — перед битвою з ляхами не пити Золотої Води.

Кульмінація: перемога над ворогом.

Розв’язка:  «Утікали вражі ляхи…».

Художні особливості пісні

Метафори:  «хміль в’ється, грає, кисне», «становили хати».

Епітети:  «золота Вода», «хороша врода».

Гіпербола: «Гей, поїхав Хмельницький к Золотому Броду,—
Гей, не один лях лежить головою у воду».

Повтори:  «Чи не той то хміль?», «Ой, той то Хмельницький», «…вражі ляхи».

Риторичні запитання:  «Що коло тичини в’ється?», «Що по ниві грає?»,  «Що у пиві кисне?».

Скласти інформаційне гроно про Богдана Хмельницького

Наприклад: Богдан Хмельницький - гетьман, дипломат, стратег, безстрашний.....

Прослухати сучасну версію історичної пісні.


Домашнє завдання: 

обрати улюбленого героя вивчених історичних пісень (Іван Сірко, Станіслав Морозенко, Богдан Хмельницький) і скласти сенкан про нього.

БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!





2019-2020 н. р.

Дорогі мої восьмикласники!

Щиро вітаю вас із завершенням навчального року!

Поради від мене:

Отримуйте знання із задоволенням, навчайтеся в міру і сміливо насолоджуйтеся життям, але щоб не шкодувати, що вчилися погано!

Нехай навчання буде легким і приємним, а зусилля і бажання вчитися не будуть марними.

ЗАВДАННЯ НА ЛІТО:

БАЖАЮ

НАПОЛЕГЛИВОСТІ у розпочинанні нових справ,

СИЛ рано вставати,

СМІЛИВОСТІ зустрітися з новими людьми,

ЦІЛЕСПРЯМОВАНОСТІ у досягнення мети,

ВПЕРТОСТІ у підкоренні нових вершин, які ви, безумовно, зможете підкорити!

До зустрічі у новому навчальному році!

Список літератури для прочитання влітку



Обов'язкові твори для прочитання 

1.

«Слово о полку Ігоревім» (український переклад)

2.

Котляревський «Енеїда» (уривок напам’ять), «Наталка Полтавка»

3.

Г. Квітка-Основяненко «Маруся»

4.

М. Гоголь «Тарас Бульба» (українською мовою)

5.

Т. Шевченко 

«До Основ’яненка»,  «Причинна», «Гайдамаки», «Катерина», «Наймичка», «Кавказ», «Сон»  (у всякого своя воля) напам’ять уривок, «І мертвим, і живим…» (напам’ять уривок)

6.

П. Куліш «Чорна рада»

7.

М. Вовчок  «Інститутка»



                             Завдання з української літератури
для учнів 8-Б, В, Г класів
на період карантину
                  з 27.05.2020р. по 29.05.2020р.  
                      Контрольна робота за темами

"Творчість В. Дрозда ("Білий кінь Шептало"),

Ю. Винничука ("Місце для дракона"),

В. Чемериса ("Вітька плюс Галя...")»


Виконати тестові завдання 

за посиланням

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8731979


Завдання необхідно виконати до  

29 травня 20:00, 

підписавшись своїм прізвищем та іменем

БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

                       Завдання з української літератури
для учнів 8-Б, В, Г класів
на період карантину
                           з 22.05.2020р. по 27.05.2020р.  
Валентин Чемерис "Вітька + Галя, або повість про перше кохання". Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору. Характеристика образів Вітьки Горобця, Федька Котигорошка, Галі Козачок.
1. Прочитати 2 частину повісті 
"Вітька + Галя, або повість про перше кохання"
"Голуба куниця"

2. Дати відповіді на питання с. 286-288 підручника.
3. Письмово виконати подані завдання. 

Переглянути зображення і написати, що кожне із них означає у відношенні до повісті


Виконати тестові завдання на закріплення знань повісті за посиланням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2729635

Підписуємось СПРАВЖНІМ прізвищем, іменем та буквою класу, працюємо совісно. Буду вдячна. 

  Бажаю успіхів!

Дякую за роботу!

           Завдання з української літератури
для учнів 8-Б, В, Г класів
на період карантину
                    з 15.05.2020р. по 22.05.2020р.  

Валентин Чемерис "Вітька + Галя, або повість про перше кохання".
Гумористична повість про життя і пригоди школярів: дружбу і перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення.
 
Друзі, починаємо вивчати творчість нового для вас письменника, Валентина Лукича Чемериса та його нейморівну повість.
Опрацювати біографію автора, переглянувши сторінки 282-284 підручника і резюме письменника

Валентин Лукич Чемерис

(Народився 8 липня 1936, с. ЗаїчинціПолтавська область —

помер 4 грудня 2016Київ) — український письменник.




Переглянути буктрейлер до твору за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=uz8GprIRpog


У підручнику тексту повісті немає!!!
Тому прочитати 1 частину повісті "Дуель"

"Вітька + Галя, або повість про перше кохання" 
за посиланням нижче

             Текст повісті
Вітька + Галя, або Повість про перше кохання - Валентин Чемерис ...
          2. Дати відповіді на питання с. 284-285 підручника.
3. Письмово виконати подані завдання.

Виписати героїв повісті у 3 колонки: головні, другорядні, епізодичні.
Вітька + Галя, або Повість про перше кохання
Скласти характеристики персонажів за поданими шаблонами: 
Галі Козачок і Вітьки Горобця або Федька Котигорошка.



Користуючись підказками та використовуючи здобуті після прочитання твору знання, скласти харакетристики героїв 
(виписати їхні провідні риси характеру)



Виконати тестові завдання на закріплення знань повісті за посиланням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=959234

Підписуємось СПРАВЖНІМ прізвищем, іменем та буквою класу, працюємо совісно. Буду вдячна. 

  Бажаю успіхів!

Дякую за роботу!

                             Завдання з української літератури
для учнів 8-Б, В, Г класів
на період карантину
                            з 08.05.2020р. по 15.05.2020р.

Юрій Винничук. "Місце для дракона". Дракон Грицько - поет і християнин. Підтекст твору, алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника, князя. Проблематика твору.
            
   1. Читати повість-казку 3-7 розділи 
(БАЖАНО повністю за посиланням нижче, 
у підручнику 4-7 розділи розміщені на с. 266-275)

Вміти давати відповіді на питання, розміщені на с. 275-276 підручника.

2. Уважно розглянути кросенс до повісті-казки. 
Виписати кожен образ, що зображений на ньому і вказати, що він означає.




2. Поміркувати над такими думками, виголошеними у повісті. 
1) Пустельник про дракона Грицька: 
«Плоть драконяча, а нутро людське. Та що людське? Янгольське!»
2)  Пустельник: «Звірячі закони — людяніші!». 
Наведіть приклади із твору на підтвердження цієї думки.

Коротко ПИСЬМОВО пояснити, як ви розумієте  їх. Провести паралелі із сучасністю, поміркувати, чому панують у людському суспільстві "драконячі закони".

3. ПИСЬМОВО визначити проблеми, порушені у творі, записати їх.

Наприклад: проблема добра і зла...

4. Виконати тести 
Код доступу для 8-Б, В, Г701433,
відкривши посилання  
join.naurok.ua
або 
за прямими посиланням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=701433


Підписуємось прізвищем, іменем та буквою класу,
працюємо совісно. Буду вдячна. 

  Бажаю успіхів!

Дякую за роботу!

           
                       Завдання з української літератури
для учнів 8-А, Б, В, Г класів
на період карантину
                                   з 04.05.2020р. по 08.05.2020р.
Юрій Винничук. "Місце для дракона" - повість-казка про сучасний світ, у якому досі живуть "драконячі закони".
      
   1. Дорогі друзі, перед вивченням нової теми на закріплення вивченого твору Володимира Дрозда  "Білий кінь Шептало" пропоную виконати тести.
Код доступу для 8-Б, В, Г455531,

відкривши посилання


Підписуємось прізвищем, іменем та буквою класу. 

Не намагаємось мене та себе обдурювати, працюємо совісно. Робимо тільки 1 спробу. Буду вдячна.

2. Починаємо вивчати творчість нового для вас письменника-сучасника, Юрія Винничука.

Опрацювати матеріал підручника с. 254-257. Занотувати у зошит ключові слова та фрази, що запам'ятались вам про автора.

Юрій Винничук

Юрій Винничук - сучасний український письменник, талановитий філолог, журналіст, редактор, перекладач та суспільний діяч -  народився 18 березня 1952 р. в місті Івано-Франківськ у родині лікаря.

1969 року Винничук Ю.П. вступив до Прикарпатського університету ім. В. Стефаника, працював учителем української мови та літератури. 1974 року переїжджає до Львова, де йому довелося спробувати себе в різного роду спеціальностях: від звичайного вантажника до професійного дизайнера-оформлювача. Винничук працює режисером у Львівському театрі естради «Не журись», редактором таких журналів та газет як «Post-Поступ», «Гульвіса», «Поступ».

З 1997 року є членом Асоціації українських письменників. Твори Юрія Винничука були перекладені в Англії, Аргентині, Білорусі, Німеччині, Польщі, Канаді, Сербії, США, Франції, Хорватії, Чехії. За його казками знято два мультфільми.

Юрій Винничук є автором перекладів з кельтської, англійської та слов’янських мов. Він - переможець конкурсу Бі-Бі-Сі на кращу українську книгу (2005) за роман «Весняні ігри в осінніх садах».

Зваживши,  яке широке поле діяльності Юрія Винничука, розуміємо, що це серйозна особистість, яка зробила великий внесок у розвиток сучасної української літератури.
Проте, не применшуючи вартості усіх «дорослих» творів Юрія Винничука, найбільшої уваги потрібно надати його казкам. В одному інтерв'ю письменник  сам зауважив, що з дитинства й досі дуже любить казки, і йому здається, що він постійно пише самі казки. Одна з таких його казок - повість-казка «Місце для дракона», яку сьогодні ми й будемо розглядати.
Юрий Винничук, Місце для дракона – скачать fb2, epub, pdf на ЛитРес

Робота над теорією літератури
Повість — епічний жанр середнього розміру. Частіше за все їй відводять місце між романом і оповіданням.

Повість-казка, або казкова повість вирізняється тим, що в ній, як і в казці, багато вигадки та фантазії, але герої діють протягом тривалого часу.

«Місце для дракона» — повість-казка про сучасний світ, у якому й досі існують «драконячі закони».
*    Чи справді ця казка про сучасний світ, адже головними персонажами, окрім дракона, є князь, воєвода, лицарі, джури, яких у нинішньому суспільстві немає?
*    А що означає, на вашу думку, словосполучення «драконячі закони» і як поводяться люди, які за ними живуть?
У Давній Греції був такий вираз: «Драконівські закони писані не чорнилом, а кров'ю», пов'язаний з діяльністю давньогрецького правителя Дракона (за іншими джерелами Драконта). Звід законів, уведений ним, передбачав надзвичайно суворі покарання — смертну кару — за провини.
Вони настільки закріпились у тогочасному суспільстві, що відмінити їх не наважувались і наступні правителі Греції.
*    Чи знаходите ви щось спільне між Давньою Грецією, казковим Люботином та нашим сучасним життям?

3. Читати повість казку 1-3 розділи 
(БАЖАНО повністю (це 40 сторінок), 
у підручнику 3 розділи розміщені на с. 258-262)

Посилання на повість 

Купить книгу «Місце для дракона» Юрій Винничук в Киеве, Украине ...

Заповніть таблицю, НАДІЛИВШИ РИСАМИ ГЕРОЇВ, зробіть висновок
ДРАКОН
ПУСТЕЛЬНИК
КНЯЗЬ










Поміркувати і наділити
РИСАМИ ДРАКОНА ГРИЦЬКА. 
Зробити висновок, що переважає у ньому: 
драконяче чи людське?

Драконяче
Людське

                              Юрій Винничук "Місце для дракона" | Тест з української літератури ...
Нагадую, що у четвер 7 травня у вас підсумкова контрольна робота з української літератури.
8-Г - 11.00-12.00 https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=902403

8-В - 12.00-13.00
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=668869
8-Б - 13.00-14.00
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=655256

                    Бажаю успіхів!

Дякую за роботу!
           
                               Завдання з української літератури
для учнів 8-А, Б, В, Г класів
на період карантину
                                   з 24.04.2020р. по 01.05.2020р.
                   (із врахуванням 2 уроків на тиждень)                 1. Володимир Дрозд.  "Білий кінь Шептало". Проблема людини в суспільстві, її знеособлення, свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії.
2. Алегоричність образу коня Шептала. Життєвий вибір сучасної людини, її можливість зберегти свою індивідуальність.                

Починаємо вивчати творчість нового для вас письменника, Володимира Дрозда.

1. Опрацювати літературно-критичний матеріал  про автора та історію написання твору "Білий кінь Шептало" на с. 243-245 підручника. 
Презентація до твору В.Дрозда "Білий кінь Шептало""
2. Виписати 5-10 ключових слів чи словосполучень, які запам'ятались про автора.

3. Прочитати оповідання "Білий кінь Шептало" на с. 245-251.

4. Переглянути буктрейлери до оповідання за поданими посиланнями
https://www.youtube.com/watch?v=01tYn60K62M

https://www.youtube.com/watch?v=hreRbEvgZMI


5. Дати відповідь на питання, розміщені після оповідання на с. 251-253.

6. Поміркувати, пофантазувати і наділити головного героя оповідання рисами, які він проявив (реальність) або які міг би проявити за певних обставин (якби був постійно на волі).
Під Луцьком кінь убив чоловіка. ОНОВЛЕНО

белая лошадь вектор | Белые лошади, Лошади, Картинки

БІЛИЙ КІНЬ ШЕПТАЛО
ОЧІКУВАННЯ
РЕАЛЬНІСТЬ
Шептало вільний
Шептало НЕвільний
(на стайні)





7. Заповнити анкету твору, перекресливши подану схему у зошит або створивши свою.


Виконані письмові завдання надсилаємо мені на Гугл диск за традиційним посиланням !!!
                                   
                       Бажаю успіхів!


Дякую за роботу!


                                Завдання з української літератури
для учнів 8-А, Б, В, Г класів
на період карантину
                                   з 17.04.2020р. по 24.04.2020р.
                   (із врахуванням 2 уроків на тиждень)                 1. НІНА БІЧУЯ "ШПАГА СЛАВКА БЕРКУТИ"                (підсумковий урок). 
2. Контрольний твір за вивченими творами О. Довженка "Ніч перед боєм" та Ніна Бічуя "ШПАГА СЛАВКА БЕРКУТИ". 

1. Пропоную скласти підсумковий сенкан до імен головних героїв твору: Юлька і Славка.
                                           
Сенкан
  Формула сенкану
1. Тема (іменник).
2. Опис (два прикметники).
3. Дія (три слова).
4. Ставлення (фраза – чотири слова).

5. Перефразування сутності ( одне слово)


2. Виконати тести на онлайн-платформі "На УРОК" за повістю Ніни Бічуї.
(Оцінюємо себе реально, 1 раз, називаючи своє справжнє ім'я та прізвище, не роблячи 10 спроб, поки не буде 12 балів, не обдурюючи мене і СЕБЕ і т.ін.)  

Код доступу 159262, відкривши посилання join.naurok.ua

3. Написати твір-роздум - обсяг не повинен перевищувати 1 сторінки (за вивченими творами О. Довженка "Ніч перед боєм" та Ніни Бічуї "ШПАГА СЛАВКА БЕРКУТИ"
на 1 із поданих тем, опрацювавши пам'ятку "Як писати твір-роздум":

Міркування (роздум) – це такий тип мовлення, в якому автор, висловивши якусь думку, в результаті розмірковування, роздумів над нею виводить аргументоване судження. Під час побудови тексту, написання твору-міркування встановлюються причинно-наслідкові зв’язки між явищами, наводяться факти, докази і аргументи, на основі яких будуються висновки. Структура тексту-міркування така: теза – аргументи – висновок. Як правило, структурні межі збігаються з абзацним членуванням.

Теза – це положення, яке потрібно довести. Це основна думка тексту і тема міркування. Іноді для більш точного вираження думки може бути наведена цитата відомої або авторитетної особи. Після чого за допомогою таких типових висловів: «доведемо це…», «це пояснюється наступним чином…», або використовуючи питальні речення, типу: «Що з цього випливає?» – переходять до доказової частини.

Аргументів, що підтверджують основну думку (тезу), повинно бути не менше двох. Вони послідовно з’єднуються один з одним вступними словами і словосполученнями («по-перше», «по-друге»; «припустимо, що…»). В якості аргументів можуть використовуватися конкретні приклади, які також супроводжуються специфічними словами й словосполученнями: «наприклад», «звернемося до прикладу…».

Заключна частина (висновок) зазвичай містить кілька підсумкових речень. Тут поряд зі звичайними розповідними реченнями з використанням слів: «тому», «отже», «зі всього сказаного випливає…», можуть бути задіяні і риторичне питання, і спонукальне речення).


ПАМ’ЯТКА
Як написати твір на морально-етичну тему

1. Продумати тему твору та його зміст.
2. Опрацювати необхідну літературу.
3. Визначити основну думку твору.
4. Продумати послідовність твору-роздуму, дотримуючись його композиційних особливостей (вступ, основна частина, висновок).
5. Самостійно скласти план висловлювання.
6. Вибрати стиль викладу.
7. Під час написання твору необхідно дбати про розкриття його теми.
8. Бути уважними до вживання мовних засобів у творі.
9. Викладення матеріалу обов’язково потрібно ілюструвати прикладами.
10. Відтворити твір спочатку подумки, а потім – у писемній формі.
11. Записати твір.
12. Перечитати, виправити недоліки, переписати начисто.


                                Пропоновані теми творів:
1) "Ніч перед боєм" - твір про героїзм, самовідданість, самопожертву та патріотизм українських захисників за оповіданням О. Довженка "Ніч перед боєм".

2) "Вчинок діда Платона та діда Савки як моральний урок для усіх захисників Батьківщини" за оповіданням О. Довженка "Ніч перед боєм".


3) "Вияв справжньої дружби, чесності, взаємопідтримки і відповідальності, моральний вибір у житті людини" за повістю Ніни Бічуї "ШПАГА СЛАВКА БЕРКУТИ".


4) "Правда інколи буває болючою" (Ніна Бічуя). Чи потрібно завжди казати правду?  
за повістю Ніни Бічуї "ШПАГА СЛАВКА БЕРКУТИ".


5) Чи здатна людина витримати «максимальне навантаження» самотужки, без друзів? (За повістю Н. Бічуї «Шпага Славка Беркути»).

6. Чому Славко Беркута і Юлько Ващук не стали справжніми друзями? Чого їм не вистачило для цього? (За повістю Н. Бічуї «Шпага Славка Беркути»).

Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск за традиційним посиланням !!!
                                   Бажаю успіхів!

Дякую за роботу!


                             Завдання з української літератури
для учнів 8-А, Б, В, Г класів
на період карантину
                                   з 10.04.2020р. по 17.04.2020р.
                   (із врахуванням 2 уроків на тиждень)                              НІНА БІЧУЯ "ШПАГА СЛАВКА БЕРКУТИ". 
Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк.
"Максимальне навантаження" як вияв моральності та відповідальності в житті. Проблема особистості в сучасному світі.
1. Дочитати повість Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути» до кінця.
2. Знати відповіді на питання на с. 236, 240.

3. Звернути увагу на с. 241 підручника, там опис композиції, теми та ідеї повісті.

Письмово виконати літературний диктант у зошитах.
Літературний диктант за повістю
Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути»
Хто сказав???
1.                    - І що ж, хлопче, було дуже весело? І компанія чудова, такі виховані джентльмени, правда? Втекли, а тебе покинули…
2.                    - Не ходи на подвір’я, то не для тебе компанія, не твоє коло. Ти зовсім інший, синку. 
3.                    - Стверджую, що ваш син склав іспит на справжнього мужчину? 
4.                    І ніколи не намагайся робити щось тільки тому, що це роблять інші. Своє шукай?
5.                    Максимальне навантаження – справа немаловажна. Це вимір характеру і людських сил…
6.                    - Авжеж, тільки сороки мені й бракувало! — з огидою скривився і тицьнув птаху черевиком.
7.                    - Ти бери, бери шапку, тобі кажуть! Я ніколи не простуджуюся, сам знаєш?
8.                    - Тихо! Юпітер гнівається!
9.                    Поки було напруження волі, ти весь зібрався, вивчав суперника - і вигравав.

10.               «Чого ти завжди до мене чіпляєшся, Беркута?»

                                                    ПИСЬМОВЕ 
                                 Бонусне завдання на 10-12 балів
Поміркуйте над тим, чому у  повісті Славко Беркута кілька разів згадує про «максимальне навантаження»? Що воно означає для нього, а для інших героїв? Як своїми вчинками хлопець хоче йому відповідати? Що воно означає для ВАС??? 
(Прошу пофілософствувати, але коротко, не більше 0,5 стор.)
                                Бажаю успіхів!

Дякую за роботу!


                             Завдання з української літератури
для учнів 8-А, Б, В, Г класів
на період карантину
                                   з 06.04.2020р. по 10.04.2020р.                                    
              Друзі, починаємо вивчати новий для вас, надзвичайно цікавий, захоплюючий та актуальний  твір для підлітків.    
НІНА БІЧУЯ "ШПАГА СЛАВКА БЕРКУТИ". ПОВІСТЬ ПРО ШКОЛУ Й ПРОБЛЕМИ ДОРОСЛІШАННЯ, ПРО РОЛЬ БАТЬКІВ У ВИХОВАННІ ДІТЕЙ ТА ЇХНЬОМУ ДОЗВІЛЛІ.
1. Опрацювати матеріал підручника про Ніну Бічую с. 220-221. 
Зробити короткий запис ключових слів та подій у житті письменниці.
2. Переглянути за посиланнями буктрейлери до повісті 



https://www.youtube.com/watch?v=EVdFKPtNvCQ



3. Читати повість Ніни Бічуї "Шпага Славка Беркути" (бажано повністю, бо вона НАДЗВИЧАЙНО цікава), але можна і за підручником (хто не встигає або лінується) с. 221--241.
4. Знати відповіді на запитання на с. 225 та с.231.
5. Виконати письмово 2 завдання:

1) скласти портрети (характеристики) 4 підлітків із повісті: Юлька Ващука, Славка Беркути, Лілі Теслюк та Стефка Вуса.

Герой
Юлько Ващук
Славко Беркута
Лілі Теслюк
Стефко Вус
Вік, соціальний стан




Місце проживання, спосіб життя




Вчинки, поведінка




Портрет





Провідні риси




Друзі, вороги




Життєвий девіз, мета життя






2) записати, які проблеми порушує авторка у повісті (особливу увагу звернути на проблеми школярів-підлітків).
Проблематика повісті:
1)….
2)….
3)…. і т. д.                         
                          
                        Бажаю успіхів!

Дякую за роботу!

                               Завдання з української літератури
для учнів 8-А, Б, В, Г класів
на період карантину
з 03.04.2020р. по 08.04.2020р.
О. ДОВЖЕНКО «НІЧ ПЕРЕД БОЄМ». ОБРАЗИ ДІДА ПЛАТОНА І ДІДА САВКИ. ЇХНІЙ МОРАЛЬНИЙ УРОК ДЛЯ СОЛДАТІВ.
Письмово дати відповіді на питання літературного диктанту за оповіданням О. Довженка «Ніч перед боєм»
1.                    Чому, на думку Савки, бійцям не можна тікати?
2.                     Про яку історичну особу згадував дід Платон?
3.                     Чого повинен напитися воїн, за словами дідів?
4.                     Хто, на думку Платона, перемагає у бою?
5.                     Яким вийшов із човна на берег Петро?
6.                     Що сказав Троянда діду на прощання?
7.                     Яку відповідь отримали бійці від діда Савки?
8.                     За що був вдячний Платону Петро Колодуб?
9.                    Чому дід Платон навіть не подивися на Петра?
10.                Що казав бійцям  про себе Петро ?
11.                Що хотів зробити після війни Петро?
12.                Чому бажання Петра виявилось нездійсненним?
13.                Як загинув дід Платон і Савка?
14.                Хто повідомив бійцям про смерть Платона і Савки?
15.                Ким виявився Іван Дробот?
16.                Як бійці вшанували пам'ять  Платона і Савки?
17.                До чого були готові бійці після розповіді   Петра Колодуба та Івана Дробота?
Питання для самоперевірки (усно)
1. Порівняйте характери дідів-перевізників. Що між ними спільне, а чим вони відрізняються?
2. Розкажіть, у чому полягав подвиг дідів Платона й Савки. Поясніть значення сцени їхнього прощання.
3. Поясніть, з якою метою автор згадує у творі образ Морозенка. У чому його символічне значення?
БОНУСНЕ ПИСЬМОВЕ  ЗАВДАННЯ НА 10-12 БАЛІВ
Висловити коротко свої міркування над змістом фрази діда Платона «уміти умирать»? Що вона означає? Як її розумієте саме ВИ? Уявно перенесіть дідів Савку та Платона у наш час.



Що б вони могли сказати воїнам на передовій для підтримання їхнього бойового духу та для здобуття омріяної перемоги?
(Пригадати літературних героїв із раніше вивчених творів, які вміли помирати, готові були помирати за когось чи за щось, не боялись помирати, провести паралелі).


Бажаю успіхів!

Дякую за роботу!


                              Завдання з української літератури
для учнів 8-А, Б, В, Г класів
на період карантину
з 30.03.2020р. по 03.04.2020р.
О. Довженко «Ніч перед боєм» - твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців.
Питання для самоперевірки
1. Розкажіть, яким був бойовий дух бійців на момент зустрічі з дідами Платоном і Савкою. Чи виправданим був їхній відступ? Відповідь підтверджуйте цитатами.

2. Поясніть, як дід Платон охарактеризував усіх бійців, що відступали. Чи справедливою була така його оцінка? Чи жалів він їх?

3. Розкажіть, який урок патріотизму дали діди-перевізники бійцям. Зробіть припущення, якою могла бути поведінка Петра Колодуба в подальшому, якби він не зустрів Платона й Савку.

4. Поміркуйте, у чому актуальність цього твору. Чи можна провести аналогії між подіями 1941–1942 рр. і сучасністю? У чому вони виявляються?

Письмово дати відповіді на питання літературного диктанту 
за оповіданням О. Довженка «Ніч перед боєм»
1.                    На кого, за словами Петра, був схожий Савка?
2.                    Чого боявся Борис Троянда?
3.                    Що сказав  дід Савка бійцям?
4.                    Про що була розмова Платона і Савки, коли вони вели бійців до річки?
5.                    Кого у приклад ставив бійцям дід Платон?
6.                    На що не звертали увагу Платон і Савка?
7.                    Хто звернувся до  діда Платона з проханням іти швидше?
8.                    Якою була ніч, коли бійці дійшли до річки?
9.                    Якими відчули себе бійці серед темної ночі на березі річки?
10.               Чому бійці стояли нерухомо ?
11.               Яку характеристику дав погоді дід Платон?
12.               Яке відчуття виникло у капітана, коли він дивився на діда Платона?
13.               Чому розмова між Платоном і Савкою здалась капітанові образливою для бійців?
14.                Про що розповідав Платон Савці?
15.                Чому Петро Колодуб із насолодою слухав кожне дідове слово?
16.                Ким вважав Петро діда Платона?
17.                Що, за словами діда Платона, сказано у військовому статуті?
18.                Як охарактеризував людські душі Платон?
19.                Якою, за словами діда, була душа у Бориса Троянди?
20.                Які пораду дав Троянді Платон?


Бажаю успіхів!

Дякую за роботу!
                     
                              Домашнє завдання 
                          з української літератури 
                         для учнів 8-А, Б, В, Г класів

на період з 16.03.2020р. по 20.03.2020р.

1. Опрацювати біографію О. Довженка с. 205-210 підручника.

2. Переглянути відео про О. Довженка "Обличчя української історії"


3. Переглянути відео 2 про О. Довженка.



4. На основі переглянутих відеофрагментів зробити короткий конспект у зошиті із опорними словами, що стосуються О. П. Довженка.

5. Читати оповідання О. Довженка "Ніч перед боєм".

6. Переглянути буктрейлери до оповідання.






7. Виконати тестові завдання за змістом твору Олександра Довженка "Ніч перед боєм".


Код доступу 555453, відкривши посилання join.naurok.ua

!!! Письмові завдання 
для виконання у зошитах чи на окремих аркушах

8. Літературний диктант
О. Довженко
« Ніч перед боєм»
1.     Про яких  персонажів  йде мова  на початку твору?
2.     Ким був Іван Дробот?
3.     Ким був Петро Колодуб?
4.     Про що запитав Іван Петра Колодуба?
5.     Скільки бійців було в землянці?
6.     Що об'єднувало бійців, які знаходились у землянці?
7.     Що залишиться у цих бійців, коли закінчиться війна і пройдуть роки?
8.     Що вмів робити командир Петро Колодуб?
9.     Чому бійці затихли, припинивши розмови?
10.  Хто « перевернув всю душу» капітанові?
11.  З ким порівнював капітан українських дідів-рибалок?
12.  Що, зі слів капітана, відбувалося на фронті?
13.  Як поводились деякі бійці під час відступу?
14.  Скільки чоловік відступало разом з капітаном?
15.  Ким був до війни Колодуб?
16.  Куди подалися бійці, підійшовши до села?
17.  Як назвав бійців Платон Півторак?
18.  Чому Платон Півторак докоряв бійцям?
19.  Скільки років було Савці?
20.  Як виглядав дід Савка?


9. Охарактеризувати образи діда Платона Півторака, діда Савки, Петра Колодуба, Івана Дробота та солдатів Бориса Троянди та лейтенанта Сокола.



Дід Платон
Дід Савка
Петро Колодуб
Іван Дробот
Борис Троянда
Лейтенант Сокіл
Вік, соціальний стан






Місце проживання, спосіб життя






Вчинки, поведінка






Портрет







Провідні риси






Друзі, вороги






Життєвий девіз, мета життя







Для характеристики персонажа можна скористатись шаблоном сторінки у Фейсбук, поданої нижче.

Бажаю успіхів!

Дякую за роботу!
                     
                    Домашнє завдання з української літератури 
                                для учнів 8-Б, В, Г класів
                  на період карантину з 30.01-07.02.2020р.

 1) Прочитати трагікомедію І. Карпенка-Карого "Сто тисяч", знати її зміст;
2) створити анкету літературного героя (Герасима Калитки) за зразком ФБ сторінки (вказавши основні риси характеру, стиль життя, девіз, оточення і т. ін.);





3) виконати тест на сайті НА УРОК. Код доступу 712116
відкривши посилання

join.naurok.ua;
4) наділити рисами характеру головного героя п'єси, на кожну літеру його імені придумати рису характеру, яка йому властива, якщо рис на якусь літеру немає, писати усі слова, які асоціюються з його іменем і можуть траплятись у творі.




2 коментарі:

  1. Мені шкода розмістити це в Інтернеті, але у мене немає вибору. Я ніколи не вірив у любовні заклинання чи заклинання, поки не зустрів того фокусника, коли цього року відвідав свого друга в Нідерландах на діловому саміті. Я думав, що людина на ім’я доктор АЛАБА був справді могутнім, і він міг допомогти із заклинаннями, які повернули б загублених, закоханих та чарівні гроші, магію чи магію для хорошої роботи чи щастя. Зараз я щаслива. Я даю свідчення, тому що чоловік, за якого я хотів одружитися, залишив мене за 5 тижнів до весілля, і моє життя було перевернуто з ніг на голову, бо наші стосунки тривали 3 роки. Я дуже любив його, але його мати була проти нас і не мала добре оплачуваної роботи. Зустрівши цього чарівника, я розповів йому, що сталося, і пояснив йому ситуацію. Спочатку я вагався і підозріло, але просто спробував. І через два дні, коли я повернувся до Німеччини, мені зателефонував друг (нині чоловік), який прийшов до мене, і я вибачився, що все було домовлено з його матір’ю та родиною та отримав нову співбесіду, щоб одружитися. Я не повірив, бо доктор АЛАБА просто запитав моє ім’я та ім’я мого друга і все, що я хотів. Що ж, зараз ми щасливі у шлюбі і чекаємо на нашу маленьку дитину, а мій чоловік також має нову роботу, і наше життя стало набагато кращим. Його електронна пошта така: тепер ми щасливі у шлюбі та чекаємо на нашу маленьку дитину, а мій чоловік також має нову роботу, і наше життя стало набагато кращим. Його електронна пошта така: тепер ми щасливі у шлюбі та чекаємо на нашу маленьку дитину, а мій чоловік також має нову роботу, і наше життя стало набагато кращим. Його електронна адреса: dralaba3000@gmail.com Ви також можете надіслати йому WhatsApp на +2349071995123.

    ВідповістиВидалити
  2. Мені було боляче й розбите серце, коли сім місяців тому між мною та моїм чоловіком у моєму шлюбі сталася дуже велика проблема. настільки жахливий, що подав справу до суду на розлучення. він сказав, що більше ніколи не хоче залишатися зі мною і що більше не любить мене. Тож він зібрав речі з дому і змусив мене та моїх дітей пережити сильний біль. Я намагався всіма можливими способами повернути його, після довгих прохань, але безрезультатно. І він підтвердив, що прийняв рішення і більше ніколи не хоче мене бачити. Тож одного вечора, повертаючись з роботи, я зустрів свого старого друга, який шукав мого чоловіка. Тож я йому все пояснила, і він сказав мені, що єдиний спосіб повернути свого чоловіка — це відвідати чародійця, тому що він справді це теж зробив. Тому я ніколи не вірив у магію, але мені нічого не залишалося, як слідувати його пораді. Потім він дав мені адресу електронної пошти заклинателя, якого він відвідав. dralaba3000@gmail.com. Наступного ранку я надіслала електронного листа на адресу, яку він мені дав, і заклинатель запевнив мене, що я поверну свого чоловіка протягом наступних двох днів. Яке дивовижне твердження!! Я ніколи в це не повірив, тому він поговорив зі мною і сказав мені все, що я мав зробити. Потім я роблю їх без збільшення, тому наступні два дні, на диво, мій чоловік, який не дзвонив мені протягом останніх 7 місяців, дзвонив мені, щоб повідомити, що він повертається. Так дивно !! Тож він повернувся того ж дня, з великою любов’ю та радістю, і вибачився за свою помилку та біль, який він завдав мені та моїм дітям. Тоді з того дня наш зв’язок став міцнішим, ніж раніше, за допомогою чудового заклинателя. Тому я пораджу, якщо у вас виникнуть проблеми, зв’яжіться з доктором алаба на електронну адресу: dralaba3000@gmail.com або зв’яжіться з ним у WhatsApp та Viber за цим номером: +1(425) 477-2744.......

    ВідповістиВидалити