30.10-02.11.2020
25.09-28.09.2020
"Ой не ходи, Грицю..."
Тема: відтворення трагічної долі Гриця через його нерозділене кохання.
Ідея: возвеличення почуття кохання, які іноді внаслідок ревнощів становить загрозу життю.
Основна думка: Кохання - велика сила. Воно окриляє, заради нього здійснюють подвиги. На жаль, часто буває так, що через кохання вдаються навіть до злочинів.
Жанр: пісня-балада.
Ознаки балади: наявність сюжету, кількох дійових осіб; в основі – незвичайна подія; дійові особи – прості звичайні люди. Змальовані картини стосуються життя лише окремої людини. Домінує сімейний побут і картини особистого життя; трагічний фінал, зло залишається непокараним; драматизм.
Художні зособи твору: Риторичне запитання: «Нащо ж ти, доню, Гриця отруїла?»; Епітети: «дівчина-чарівниченька», «темная хата»;
Метафора: «прийшла п’ятниця»; Риторичний оклик: «Що через тебе мене мати била!»
Баладу "Ой не ходи, Грицю" перекладено польською (1820), чеською (1822), німецькою (1822), французькою (1830), англійською (1848) та іншими мовами, а також використано в низці творів світової музики (зокрема, угорським композитором Ференцом Лістом.
3. Вивчити 1 пісню Марусі Чурай напам'ять за власним вибором.
21.09-25.09.2020
Легенда наділила Чураївну неабиякою вродою, поетичним і музичним хистом, чарівним голосом і романтичною любов’ю: її обранець, козак Григорій Бобренко, піддавшись материним умовлянням, кидає Марусю і одружується з багачкою Галею Вишняківною.
У розпачі дівчина хоче втопитись, але її рятує Іван Іскра, що палко кохає дівчину. Якось восени Маруся пішла на вечорниці і там побачила Гриця з молодою дружиною. Ревнощі, ображене жіноче самолюбство, нещасне кохання — усе разом завирувало в її душі. Чураївна знову хоче накласти на себе руки, але отруту, яку дівчина приготувала собі, випив Гриць.
Коли померлого Гриця принесли до церкви, Маруся кинулась до труни і, обливаючись слізьми, розповіла про свій злочин. Її засуджують до страти, та Іскра встигає привезти від гетьмана помилування.
Відомі дві версії народних переказів про останній період життя Марусі Чурай:
1) вона, ще перебуваючи у в’язниці, тяжко захворіла на сухоти; після помилування змарніла й померла у 1653 році;
2) Маруся не могла залишитись у Полтаві, де все нагадувало про Гриця. Вона, змучена докорами сумління, багато мандрувала й померла в якомусь російському монастирі.
На сьогодні відомо 20 пісень, автором яких вважають Марусю Чурай, але цілком можливо, що їх набагато більше. Народна пам’ять приписує Марусі Чурай авторство пісень, популярних упродовж тривалого часу: «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні», «Грицю, Грицю, до роботи», «Ой не ходи, Грицю», «Чого ж вода каламутна», «Котилися вози з гори», «Летить галка через балку» та інші.
Аналіз «Засвіт встали козаченьки»
Сюжет. У пісні йдеться про те, як козаченьки, що «засвіт встали», вирушають у похід. Козак заспокоює свою кохану Марусю та просить її помолитись Богу за нього. Проводжає мати свого сина в далеку дорогу й просить його «через чотири недільки» додому вертатись. Молодий козак не вірить, що швидко повернеться з походу, бо «кінь вороненький в воротях спіткнувся». Син не знає, чи вернеться живим, чи ляже в полі, а тому просить матір прийняти його кохану Марусеньку «як рідну дитину». Мати бідкається, що ж то за час настав, «щоб чужая дитиночка За рідную стала».
Тема: зображення походу козаків, розлучення хлопця з матінкою і коханою.
Ідея: звернення сина до матері, щоб вона прийняла його кохану як свою дитину.
Жанр: літературна козацька пісня.
Художні особливості твору
Епітети: «ясні очі», «мати… слізко проводжає», «кінь вороненький».
Повторення: перший і останній куплети.
Метафори: «Стоїть місяць», «кінь спіткнувся», «година настала».
Звертання: «Прощай, милий мій синочку», «Ой рад би я, матусенько», «Яка ж би то, мій синочку».
Риторичні оклики: «Через чотири недільки Додому вертайся!». «Бо хто знає, чи жив вернусь, Чи ляжу в полі!».
Риторичне запитання: «Щоб чужая дитиночка За рідную стала?»
18.09-21.09.2020
14.09-18.09.2020
Опрацювати історичну пісню про Богдана Хмельницького "Чи не той то ХМІЛЬ"
с. 27-28 підручника.
Історичні відомості
У ході Визвольної війни 1648–1654 рр. український народ здобув ряд блискучих перемог над польсько-шляхетськими військами, які були розгромлені в битвах під Жовтими Водами, Корсунем і Пилявцями (тепер с. Пилява Старосинявського району Хмельницької області). У полон було взято командуючого польською армією гетьмана М. Потоцького і його помічника польського гетьмана М. Калиновського. Польські та українські пани в паніці тікали з України. У боротьбі проти гнобителів повстанці виявляли масовий героїзм, відстоюючи незалежність і свободу своєї вітчизни.
У цей час з’являється багато історичних пісень і дум про події 1648–1654 рр. Вони відбивають всенародний рух проти соціального і національного гніту шляхетської Польщі, оспівують народних героїв, походи і бої з ворогами. Головним героєм цих пісень є Богдан Хмельницький, оточений глибокою пошаною і любов’ю козацької маси і всього народу.
Записано цю пісню в 50-х рр. ХІХ ст. в Галичині.
У бою під Жовтими Водами в травні 1648 р. українські війська під керівництвом Богдана Хмельницького здобули першу велику перемогу у Визвольній війні 1648–1654 рр., яка й оспівується в пісні.
Золотий Брод, Золота Вода — поетичні назви урочища Жовті Води.
Тема: оспівування мужності, героїзму, винахідливості Б. Хмельницького — видатного українського гетьмана, його прагнення здобути волю і щастя народу в боротьбі з ляхами.
Ідея: уславлення Б. Хмельницького — народного ватажка, талановитого полководця, мудрого державного діяча.
Основна думка: народ шанує і поважає своїх захисників і тому прославляє їх у піснях.
Жанр: історична пісня.
Композиція
Експозиція: розповідь про Б. Хмельницького, порівняння його з хмелем.
Зав’язка: застереження гетьману — перед битвою з ляхами не пити Золотої Води.
Кульмінація: перемога над ворогом.
Розв’язка: «Утікали вражі ляхи…».
Художні особливості пісні
Метафори: «хміль в’ється, грає, кисне», «становили хати».
Епітети: «золота Вода», «хороша врода».
Гіпербола: «Гей, поїхав Хмельницький к Золотому Броду,—
Гей, не один лях лежить головою у воду».
Повтори: «Чи не той то хміль?», «Ой, той то Хмельницький», «…вражі ляхи».
Риторичні запитання: «Що коло тичини в’ється?», «Що по ниві грає?», «Що у пиві кисне?».
Скласти інформаційне гроно про Богдана Хмельницького
Наприклад: Богдан Хмельницький - гетьман, дипломат, стратег, безстрашний.....
Прослухати сучасну версію історичної пісні.
Домашнє завдання:
обрати улюбленого героя вивчених історичних пісень (Іван Сірко, Станіслав Морозенко, Богдан Хмельницький) і скласти сенкан про нього.
2019-2020 н. р.
Дорогі мої восьмикласники!
Щиро вітаю вас із завершенням навчального року!
Поради від мене:
Отримуйте знання із задоволенням, навчайтеся в міру і сміливо насолоджуйтеся життям, але щоб не шкодувати, що вчилися погано!
Нехай навчання буде легким і приємним, а зусилля і бажання вчитися не будуть марними.
ЗАВДАННЯ НА ЛІТО:
БАЖАЮ
НАПОЛЕГЛИВОСТІ у розпочинанні нових справ,
СИЛ рано вставати,
СМІЛИВОСТІ зустрітися з новими людьми,
ЦІЛЕСПРЯМОВАНОСТІ у досягнення мети,
ВПЕРТОСТІ у підкоренні нових вершин, які ви, безумовно, зможете підкорити!
До зустрічі у новому навчальному році!
Список літератури для прочитання влітку
1. |
«Слово о полку Ігоревім» (український переклад) |
2. |
Котляревський «Енеїда» (уривок напам’ять),
«Наталка Полтавка» |
3. |
Г. Квітка-Основяненко «Маруся» |
4. |
М. Гоголь «Тарас Бульба» (українською мовою) |
5. |
Т. Шевченко «До Основ’яненка», «Причинна», «Гайдамаки»,
«Катерина», «Наймичка», «Кавказ», «Сон» (у всякого своя воля)
напам’ять уривок, «І мертвим, і живим…» (напам’ять уривок) |
6. |
П. Куліш «Чорна рада» |
7. |
М. Вовчок «Інститутка» |
"Творчість В. Дрозда ("Білий кінь Шептало"),
Ю. Винничука
("Місце для дракона"),
В. Чемериса
("Вітька плюс Галя...")»
Валентин Лукич Чемерис
(Народився 8 липня 1936, с. Заїчинці, Полтавська область —
помер 4 грудня 2016, Київ) — український письменник.
Юрій Винничук. "Місце для дракона". Дракон Грицько - поет і християнин. Підтекст твору, алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника, князя. Проблематика твору.
1. Читати повість-казку 3-7 розділи
4. Виконати тести
Код доступу для 8-Б, В, Г701433,
Юрій Винничук. "Місце для дракона" - повість-казка про сучасний світ, у якому досі живуть "драконячі закони".
1. Дорогі друзі, перед вивченням нової теми на закріплення вивченого твору Володимира Дрозда "Білий кінь Шептало" пропоную виконати тести.
ДРАКОН
|
ПУСТЕЛЬНИК
|
КНЯЗЬ
|
Драконяче
|
Людське
|
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=668869
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=655256
(із врахуванням 2 уроків на тиждень) 1. Володимир Дрозд. "Білий кінь Шептало". Проблема людини в суспільстві, її знеособлення, свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії.
2. Алегоричність образу коня Шептала. Життєвий вибір сучасної людини, її можливість зберегти свою індивідуальність.
Починаємо вивчати творчість нового для вас письменника, Володимира Дрозда.
1. Опрацювати літературно-критичний матеріал про автора та історію написання твору "Білий кінь Шептало" на с. 243-245 підручника.
2. Виписати 5-10 ключових слів чи словосполучень, які запам'ятались про автора.
3. Прочитати оповідання "Білий кінь Шептало" на с. 245-251.
4. Переглянути буктрейлери до оповідання за поданими посиланнями
https://www.youtube.com/watch?v=01tYn60K62M
https://www.youtube.com/watch?v=hreRbEvgZMI
6. Поміркувати, пофантазувати і наділити головного героя оповідання рисами, які він проявив (реальність) або які міг би проявити за певних обставин (якби був постійно на волі).
БІЛИЙ КІНЬ ШЕПТАЛО
|
|
ОЧІКУВАННЯ
|
РЕАЛЬНІСТЬ
|
Шептало вільний
|
Шептало НЕвільний
(на стайні)
|
7. Заповнити анкету твору, перекресливши подану схему у зошит або створивши свою.
Виконані письмові завдання надсилаємо мені на Гугл диск за традиційним посиланням !!!
Бажаю успіхів!
Завдання з української літератури
(із врахуванням 2 уроків на тиждень) 1. НІНА БІЧУЯ "ШПАГА СЛАВКА БЕРКУТИ" (підсумковий урок).
2. Контрольний твір за вивченими творами О. Довженка "Ніч перед боєм" та Ніна Бічуя "ШПАГА СЛАВКА БЕРКУТИ".
1. Пропоную скласти підсумковий сенкан до імен головних героїв твору: Юлька і Славка.
2. Виконати тести на онлайн-платформі "На УРОК" за повістю Ніни Бічуї.
(Оцінюємо себе реально, 1 раз, називаючи своє справжнє ім'я та прізвище, не роблячи 10 спроб, поки не буде 12 балів, не обдурюючи мене і СЕБЕ і т.ін.)
Код доступу 159262, відкривши посилання join.naurok.ua
на 1 із поданих тем, опрацювавши пам'ятку "Як писати твір-роздум":
1) "Ніч перед боєм" - твір про героїзм, самовідданість, самопожертву та патріотизм українських захисників за оповіданням О. Довженка "Ніч перед боєм".
2) "Вчинок діда Платона та діда Савки як моральний урок для усіх захисників Батьківщини" за оповіданням О. Довженка "Ніч перед боєм".
3) "Вияв справжньої дружби, чесності, взаємопідтримки і відповідальності, моральний вибір у житті людини" за повістю Ніни Бічуї "ШПАГА СЛАВКА БЕРКУТИ".
4) "Правда інколи буває болючою" (Ніна Бічуя). Чи потрібно завжди казати правду? за повістю Ніни Бічуї "ШПАГА СЛАВКА БЕРКУТИ".
Завдання з української літератури
(із врахуванням 2 уроків на тиждень) НІНА БІЧУЯ "ШПАГА СЛАВКА БЕРКУТИ".
Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк.
"Максимальне навантаження" як вияв моральності та відповідальності в житті. Проблема особистості в сучасному світі.
ПИСЬМОВЕ
Бонусне завдання на 10-12 балів
Поміркуйте над тим, чому у повісті Славко Беркута кілька разів згадує про «максимальне навантаження»? Що воно означає для нього, а для інших героїв? Як своїми вчинками хлопець хоче йому відповідати? Що воно означає для ВАС???
(Прошу пофілософствувати, але коротко, не більше 0,5 стор.)
Бажаю успіхів!
Завдання з української літератури
Друзі, починаємо вивчати новий для вас, надзвичайно цікавий, захоплюючий та актуальний твір для підлітків.
Герой
|
Юлько Ващук
|
Славко
Беркута
|
Лілі Теслюк
|
Стефко Вус
|
Вік, соціальний стан
|
||||
Місце проживання, спосіб життя
|
||||
Вчинки, поведінка
|
||||
Портрет
|
||||
Провідні риси
|
||||
Друзі, вороги
|
||||
Життєвий девіз, мета життя
|
Бажаю успіхів!
2. Поясніть, як дід Платон охарактеризував усіх бійців, що відступали. Чи справедливою була така його оцінка? Чи жалів він їх?
3. Розкажіть, який урок патріотизму дали діди-перевізники бійцям. Зробіть припущення, якою могла бути поведінка Петра Колодуба в подальшому, якби він не зустрів Платона й Савку.
за оповіданням О. Довженка «Ніч перед боєм»
Домашнє завдання
з української літератури
для учнів 8-А, Б, В, Г класів
Дід Платон
|
Дід Савка
|
Петро Колодуб
|
Іван Дробот
|
Борис Троянда
|
Лейтенант Сокіл
|
|
Вік, соціальний стан
|
||||||
Місце проживання, спосіб життя
|
||||||
Вчинки, поведінка
|
||||||
Портрет
|
||||||
Провідні риси
|
||||||
Друзі, вороги
|
||||||
Життєвий девіз, мета життя
|
Для характеристики персонажа можна скористатись шаблоном сторінки у Фейсбук, поданої нижче.
Домашнє завдання з української літератури
для учнів 8-Б, В, Г класів
на період карантину з 30.01-07.02.2020р.
Мені шкода розмістити це в Інтернеті, але у мене немає вибору. Я ніколи не вірив у любовні заклинання чи заклинання, поки не зустрів того фокусника, коли цього року відвідав свого друга в Нідерландах на діловому саміті. Я думав, що людина на ім’я доктор АЛАБА був справді могутнім, і він міг допомогти із заклинаннями, які повернули б загублених, закоханих та чарівні гроші, магію чи магію для хорошої роботи чи щастя. Зараз я щаслива. Я даю свідчення, тому що чоловік, за якого я хотів одружитися, залишив мене за 5 тижнів до весілля, і моє життя було перевернуто з ніг на голову, бо наші стосунки тривали 3 роки. Я дуже любив його, але його мати була проти нас і не мала добре оплачуваної роботи. Зустрівши цього чарівника, я розповів йому, що сталося, і пояснив йому ситуацію. Спочатку я вагався і підозріло, але просто спробував. І через два дні, коли я повернувся до Німеччини, мені зателефонував друг (нині чоловік), який прийшов до мене, і я вибачився, що все було домовлено з його матір’ю та родиною та отримав нову співбесіду, щоб одружитися. Я не повірив, бо доктор АЛАБА просто запитав моє ім’я та ім’я мого друга і все, що я хотів. Що ж, зараз ми щасливі у шлюбі і чекаємо на нашу маленьку дитину, а мій чоловік також має нову роботу, і наше життя стало набагато кращим. Його електронна пошта така: тепер ми щасливі у шлюбі та чекаємо на нашу маленьку дитину, а мій чоловік також має нову роботу, і наше життя стало набагато кращим. Його електронна пошта така: тепер ми щасливі у шлюбі та чекаємо на нашу маленьку дитину, а мій чоловік також має нову роботу, і наше життя стало набагато кращим. Його електронна адреса: dralaba3000@gmail.com Ви також можете надіслати йому WhatsApp на +2349071995123.
ВідповістиВидалитиМені було боляче й розбите серце, коли сім місяців тому між мною та моїм чоловіком у моєму шлюбі сталася дуже велика проблема. настільки жахливий, що подав справу до суду на розлучення. він сказав, що більше ніколи не хоче залишатися зі мною і що більше не любить мене. Тож він зібрав речі з дому і змусив мене та моїх дітей пережити сильний біль. Я намагався всіма можливими способами повернути його, після довгих прохань, але безрезультатно. І він підтвердив, що прийняв рішення і більше ніколи не хоче мене бачити. Тож одного вечора, повертаючись з роботи, я зустрів свого старого друга, який шукав мого чоловіка. Тож я йому все пояснила, і він сказав мені, що єдиний спосіб повернути свого чоловіка — це відвідати чародійця, тому що він справді це теж зробив. Тому я ніколи не вірив у магію, але мені нічого не залишалося, як слідувати його пораді. Потім він дав мені адресу електронної пошти заклинателя, якого він відвідав. dralaba3000@gmail.com. Наступного ранку я надіслала електронного листа на адресу, яку він мені дав, і заклинатель запевнив мене, що я поверну свого чоловіка протягом наступних двох днів. Яке дивовижне твердження!! Я ніколи в це не повірив, тому він поговорив зі мною і сказав мені все, що я мав зробити. Потім я роблю їх без збільшення, тому наступні два дні, на диво, мій чоловік, який не дзвонив мені протягом останніх 7 місяців, дзвонив мені, щоб повідомити, що він повертається. Так дивно !! Тож він повернувся того ж дня, з великою любов’ю та радістю, і вибачився за свою помилку та біль, який він завдав мені та моїм дітям. Тоді з того дня наш зв’язок став міцнішим, ніж раніше, за допомогою чудового заклинателя. Тому я пораджу, якщо у вас виникнуть проблеми, зв’яжіться з доктором алаба на електронну адресу: dralaba3000@gmail.com або зв’яжіться з ним у WhatsApp та Viber за цим номером: +1(425) 477-2744.......
ВідповістиВидалити