Позакласна робота

9 листопада 2017 року з нагоди відзначення Дня української писемності та мови і вшанування пам’яті Преподобного Нестора Літописця учителями української мови та літератури Похилько Л. В. та Шумною А. М. було проведено ігрову програму серед учнів 6-х класів “Люби і знай українську”. Школярі брали участь у конкурсах “Народна мудрість”, “Пантоміма”, “Швидко і виразно”, “Підступний наголос”, “Загадки”, “Культура мовлення” та ін. Аудиторія мала можливість познайомитись із основними історичними моментами розвитку мови, із потужними її лексичними можливостями, переглянули ряд відео “Цікаві факти про українську мову”, “5 причин любити українську мову”, “Експрес-урок української О. Авраменка”, “Чому я розмовляю українською?”. У формі гри учні пригадували прислів’я та приказки про українську мову, відгадували загадки, показували жестами і мімікою запропоновані фразеологізми, вдосконалювали вміння наголошувати слова. Родзинками проведеного заходу було виконання 2 музичних композицій “Квітуча Україна” та “Україна – це ти”.

















Подорож до музею Володимира Забаштанського 17 жовтня 2017 року







Дата проведення 09.12.2016р.

Інтегрована ігрова програма
«Подорож грудневими святами»
Мета:
ознайомити учнів з календарно-обрядови­ми святами зимових місяців, збагачувати знання дітей про традиції українського народу; перевірити фактичні знання учнів з української мови та  української літератури; збагачувати слов­никовий запас учнів; формувати морально-етичні на­вички, мовленнєву культуру школярів.
Обладнання: презентація, аркуші із завданнями до конкурсів «Прислів’я і приказки про грудень», «Зимові фразеологізми», «Культура мовлення», «Літературна скринька», «Оживи картину».
Дійові особи:
Зима – учитель-філолог
Грудень – Ляшко Олександр
Морозець – Перимський Микита
Учитель-філолог 1
Учитель-філолог 2
Учитель-філолог 3
Хід заходу
Лунає пісня про Україну (виконує учениця 5- А класу Кучинська Вероніка)
  Учитель-філолог 1
Ви прослухали пісню про Україну. І до нашої України прийшла зима.
(З'являється Зима)
Зима:
Стало біло навкруги,
Я розтрушую сніги, Наганяю холоди,
Води сковую в льоди;
В дружбі з дітьми я всіма.
Здогадались? Я – Зима.
- Чи підготувалися ви до свята? За вами весь час по­трібно наглядати. Вам би тільки святкувати, а як, мабуть, і не дуже знаєте?
Учитель 1
Дуже вже Ви сувора, Зимонько.
Зима. А мені, Зимі, так і треба. Недаремно ж рік починати та закінчувати мені довірили.
Учитель 2
Час твій, Зимонько, дуже казковий! На вули­ці мороз, темрява рано настає. На вікнах візерунки – вулиці не видно. Як же без казки обійтись?
Зима. От і почну я зараз казку! Жив собі старигань-роковик. Де проживав – ніхто не знає. Пішов по зем­лі та непомітно вище гір, вище хмар виріс. Як хмару головою пробив, став махати рукавом та запускати птахів. І кожна птаха зі своїм ім'ям. Ось махнув старигань-роковик перший раз, і полетіли перші три пта­хи. Од крил холодом-морозом повіяло, з пір'я білий сніг посипався.
(Виходить Грудень - Ляшко Олександр)
Холод нам несе мороку,              
У турботах лине будень.
Я – останній місяць року.
Звуся як? Вгадали? (Грудень.)
Зима
 Тож, першим місяцем, якого випустив старигань-роковик, був грудень – перший місяць зими. Що означає назва місяця?
Учитель-філолог 1
ГРУДЕНЬ - від слова груддя. Після осінніх дощів розтоптані грунтові дороги замерзали. Їздити такими дорогами було важко - заважали замерзлі грудки. В давньоруські часи цей місяць називали студень. У народі його звали: студень, лютень, хмурень, вітрозим, зимник, стужайло, мостовик, першозимник, андрієць.
Сучасна назва місяця походить від латинського december (десятий), оскільки в римському календарі він був десятим місяцем року. У Давній Русі, коли новий рік починався у березні, він теж був десятим, з XV століття грудень перемістився на четверте місце, а з 1700 року став дванадцятим.
Учитель-філолог 2
СІЧЕНЬ від давньоукраїнського слова «сікти»: саме в цю пору наші предки вирубували ліс, чагарник, готуючи землю для посіву сільськогосподарських культур. Водночас, це місяць, коли у вітряну погоду січе снігом. Січень ще називають інколи «просинець» (від слова «синь», адже в цьому місяці стає більше сонячних днів. Англійська ж назва January походить від римського бога Януса (Janus), що вартував небо. Інші назви: студень, просинець, сніговик, тріскун, вогневик, льодовик, щипун, сніжень, лютовій.
Учитель-філолог 3
Назва ЛЮТИЙ закріпилася за місяцем, адже він люту вдачу має. Пронизливі сніговії, колючі морози, вітри й перемети - все це лютий. А ще в лютому вовки найбільше голодують, вони люті від голоду. Про це свідчать і попередні назви місяця: крутень, зимобор, криводоріг, межень (межа між зимою та весною), бокогрій, громник. Остання назва від свята Стрітення (Громниця), коли за народними повір'ями Зима зустрічається з Весною.
Зима:
- Шановні вчителі, дуже добре, що ви знаєте багато про зиму, а що знають про неї Ваші вихованці?
Активні, працьовиті, запальні учні 5-х класів нам допоможуть дізнатися багато нового і пізнавального. Отже, запрошуємо команди на сцену.

Команда 5-А класу - Зима
(Капітан команди загадує залу загадку, відгадка якої буде назвою команди).
Мухи білі прилітають,
На головоньки сідають,
Замітають всі доріжки
І дарують дітям сніжки.
Хто ж дарує жартома
Білі мухи? Це … - ЗИМА
Команда 5-Б класу – Ялинка
Всі стоять дерева голі,
А вона в зеленій льолі.
І красива, мов картинка,
Й називається — ЯЛИНКА.
Команда 5-В класу – Мороз
Вздовж ріки тепер мости.
Можна йти по них і йти.
Це надовго і всерйоз
Все скував Дідусь… МОРОЗ
Команда 5-Г класу - Сніжинки
Холод взимку так і тисне,
Сіра хмара в небі висне.
А із неї, як пушинки
Падають легкі — СНІЖИНКИ.
Команда 5-Д класу – Новий рік
Дні короткі, довгі ночі,
Сонце сходить неохоче.
Та міняється усе,
Щось новеньке день несе.
А як дням скінчився лік,
то приходить НОВИЙ РІК
Зима:
А й справді ваші учні запальні, активні та енергійні.
Грудень (Ляшко Олександр)
Кожній людині необхідно знати заздалегідь, якою буде погода, адже з нею здавна пов'язані життя і праця людей. Погода одного дня прогнозує погоду наступного, а іноді навіть і певної пори року.
Завтра 10 груд­ня. А що саме говориться про цей день у «Народному календарі»?
У цей день православні вшановують пам'ять святого Романа Антіохійського, який мав дар зцілення тілесних недуг і жив у затворі. Єдиним вказівником погоди для наших пращурів був заєць. Якщо шкіра зайця була вкрита плямами, зима буде м’якою. У цей час у лосів відпадають старі роги. А риба залягає у зимувальні ями, на дно.
– Діти, згадайте, будь ласка, які прикмети пер­шого місяця зими ви знаєте?
Прийшов грудень – приніс студень.
Сумний грудень у свято і будень.
Зима:
Але не тільки сум навіває грудень. Є в цього мі­сяця й свята. А які свята грудня вам відомі?
(Інформація про свята для команд)
1) 4 грудня – Введення в храм пресвятої Богородиці, третя Пречиста.
Цим днем ознаменували закінчення хліборобського циклу та обробітку технічних культур. Вважалося за великий гріх після Введення і до Благовіщення (7 квітня) копати або зрушувати землю, “бо вона спочиває і на літо сили набирається”.
2) 7 грудня – день святої великомучениці Катерини.
В давнину це було свято Дівочої долі, цього вечора дівчата влаштовували вечорниці. Після обрядової вечері дівчата ворожили на обранця та влаштовували різноманітні ігри та забави.
3) 9 грудня – Юрія (зимового).
Вважається, що цей святий був опікуном і наглядачем мисливців. Нерідко святий Юрій зображується з двома вовками. Кажуть, який день на Юрія, така й зима буде.
4) 13 грудня – Андрія, його іще називають у народі – Калита. Воно вважається парубоцьким святом, бо є логічним продовженням молодіжних гулянь, де юнаки і дівчата обирали одне одного для майбутнього подружнього життя.
5) 14 грудня – день святого пророка Наума. Прийшов Наум – пора братися за ум.
У давні часи навчальний процес починався взимку – 14 грудня, в день святого пророка Наума, після завершення усіх польових робіт. Якщо на святого пророка розпочати навчальний процес, то дитина краще засвоюватиме науку, а відтак набереться ума-розуму.
6) 17 грудня – Варвари Великомучениці, яка вишила ризи самому Ісусові Христові. Кожна дівчина на виданні мусила сама вишити багато рушників, вимережити сорочки своєму майбутньому судженому та його батькам.
7) 18 грудня – Сави.
Якщо Варвари вважалися жіночим святом, то Сави, котре припадає на 18 грудня, позначене чоловічими обрядами.
8) 19 грудня – святого Миколая.
У народі до святого Миколая ставилися з особливою повагою, оскільки “він другий після Бога заступник на землі”. Зимовий Миколай здавна вважався покровителем усіх бідних і знедолених, землеробства і тваринництва, земних вод, на яких рятував дітей.
9) 22 грудня – день святої Ганни.
Від Ганни зима набирає розгін. Це день зимового сонцестояння, після чого воно повертається на літо, а зима — на мороз. Відтак у народі Ганни називали ще «родинами сонця».
10) 25 грудня – день святого Спиридона.
За довголітнім прогнозуванням, це — найхолодніший день грудня, бо «сонце переходить на другий бік». Ставили в цей день у відро із землею гілки вишень: якщо розів’ються на Різдво, то вродить гарно садовина.
Зима:
- Молодці, дітки. Бачу, ви знаєте багато цікавого про зиму та її свята. І справді найбільше свято, якого чекають усі діти, це День Святого Миколая. Він у чарівному чобітку приносить подарунки або кладе їх під подушку. Сьогодні ми власноруч створимо такий чобіток, прикрашаючи його. Прикраси для чобітка ви отримаєте за правильно виконані завдання.
Грудень
Я – місяць сердитий, суворий, вибагливий, хочу, аби всі про мене знали все. Зараз ми перевіримо, наскільки добре ви мене знаєте.
І Конкурс «Прислів’я і приказки про грудень»
Заступи грудня дверима, то він тобі вікном улізе.
У грудні сонце на літо, а зима на мороз повертає.
Грудень — кінець року, а початок зими. 
Грудень поле грудить, а землю студить.
Сонце в грудні світить, та не гріє. 
У грудні мороз наростає, проте день прибуває. 
Грудень холодний та сніжний — хліб буде буйний та пишний.
Сподівайся од нього добра, як од грудня тепла.
Якщо липень був жарким, то грудень буде морозним.
Грудень — місяць лютий, питає тебе, як взутий.
Зима: - Дякую командам за роботу, чудово впорались із нашими зимовими завданнями (Зима вручає команді-переможцю нагороду - прикрасу на чобіток).
Зима до Грудня: - Ой, щось бачиш, які в нас дітки розумні та кмітливі, не доведеться їхнім вчителям пекти раки за них та у Сірка очей позичати. Ой, а що ж це означає пекти раки і позичати у Сірка очей?
Грудень: – Червоніти і соромитись.
Зима: - А зараз ми перевіримо, як вони знають фразеологізми (стійкі сполучення слів, які можна замінити 1 словом) про зиму та холод.
ІІ Конкурс
«Зимові фразеологізми»
хапа́ти дрижаки́
утекти
замовкнути
тремтіти від холоду
нічого не ро­бити
пробира́ти аж до кісто́к
посваритися
завдати комусь лиха
дуже змерзнути
померти
цокоті́ти зуба́ми.
почати дуже плакати
перебільшувати що-небудь
тремтіти від холоду
дуже бити кого-небудь
зуб на зуб не попадає
неприємно вражати
відставати в чомусь комусь холодно
поспішно тікати
і снігу взимку не випросиш

дуже холодний
дуже гарний
дуже добрий
дуже скупий
моро́з по́за спи́ною хо́дить
мати недобрі наміри
бути дуже розумним
комусь холодно, хтось мерзне
заклопотатися чим-небудь
хоч собак (вовків) ганяти
перемогти
завдати неприємностей
дуже холодно
бути дуже злим
до пе́ршого сні́гу
до початку року
до початку свят
до початку зими
до початку літа
як лід
дуже холодний
дуже багато
дуже міцний
дуже білий
як торішній сніг
зовсім мало
дуже потрібен
зовсім не потрібен
дуже близько

(Зима вручає команді-переможцю нагороду - прикрасу на чобіток).
Грудень: Б-р-р-р, аж холодно стало від ваших фразеологізмів, може, зігріймося???
Виходить Морозець (Перимський Микита) і проводить фізкультхвилинку.
Зима: Ми так гарно зігрілися, що аж спекотно стало. Може, відкриймо двері? Ой, діти, а я правильно сказала???
ІІІ Конкурс
Знайти відповідність між виразами із 2 колонок, тільки у 2 випадках можна вживати слово ВІДКРИВАТИ.
Культура мовлення
відкрити вікно, двері
відкоркувати
відкрити душу
відчинити
відкрити вуха
роззявити
відкрити підручник, зошит
розплющити
відкрити замок
розкрити
відкрити очі
відкрити
відкрити дужки
розгорнути 
відкрити пляшку
відкрити
відкрити рот
відтулити
відкрити закон
відімкнути

Зима: Дякуємо вам, розумнички, за гарну роботу. (Зима вручає команді-переможцю нагороду - прикрасу на чобіток).
Я вам хочу сказати таке: - Частіше РОЗГОРТАЙТЕ підручники, ВІДТУЛЯЙТЕ свої вушка, РОЗПЛЮЩУЙТЕ широко оченята, НЕ РОЗЗЯВЛЯЙТЕ марно ротики, РОЗКРИВАЙТЕ дужки для ВІДКРИТТЯ нових законів мовознавства, не забувайте ВІДМИКАТИ замки своїх душ і ВІДКРИВАЙТЕСЬ друзям та близьким, а після того, як ВІДКРИЄТЕ для себе Америку, можна ВІДКОРКУВАТИ пляшку з соком і відсвяткувати свою перемогу, тільки не забувайте ЗАЧИНЯТИ вікна і двері, бо нині холодно….

IV Конкурс Капітанів «Літературна скринька»
Зима: - Бачу, ви справді розумні і кмітливі учні. Ви і прислів’я та приказки знаєте, і фразеологізми вмієте знаходити, і культурою мовлення володієте. Що ж, переконаймось, чи і капітани ваших команд не менш мудрі.
(Впізнати літературного персонажа за фотографією)
1. Фарбований Лис.
2. Хуха- Моховинка.
3. Аля у країні Недоладії.
4. Цар Плаксій та Лоскотон.
5. Мудра дівчина.

(Зима вручає команді-переможцю нагороду - прикрасу на чобіток).

V Літературний конкурс для команд
Впізнати літературного персонажа за його описом.
1. «…Маленький зморщений дідок, а борода зелена аж по коліна…» - Ох.
2. «… Він був добрим царем, справедливим і м’якосердним, жив собі, як у Бога за дверима, тільки боявся, аби піддані не пізнали, хто він є насправді... » – Фарбований Лис.
3. «… Вона мала мінливу вовничку і на снігу ставала білою …» - Хуха Моховинка.
4. «…Був на троні цар такий:
Голова його, мов бочка,
Очі – ніби кавуни.
У царя було три дочки
І плаксивих три сини…» Цар Плаксій.
5. «…Я не мотлох! Я – король! У мене тільки корона зламана!..» - Недороль Х. (Зима вручає команді-переможцю нагороду - прикрасу на чобіток).
VІ Конкурс «Оживи картину»
Зима: - Заздалегідь кожна команда отримала домашнє завдання показати картину, оживити її. Зараз ми запрошуємо на сцену учнів 5-А, 5-Б, 5-В, 5-Г, 5-Д класів, які мали оживити картину.
     




     

 Грудень: - Зафіксували картинку. Зробімо селфі і порівняймо з оригіналом. (Слайд з картиною на екран). (Зима вручає команді-переможцю нагороду - прикрасу на чобіток).
Пісня про зиму у виконанні Ілони Путишиної 5-Д клас.
Підведення підсумків ігрової програми

Зима: Гляньмо на наші чобітки, вони вже повністю прикрашені. Плідно ми з вами попрацювали, аж спекотно стало, відчуваю, що втрачаю свою суворість і добрішаю у товаристві таких здібних учнів. 


Шевченківські дні
Дата проведення 9-10.03.2017р.

Літературно-музична композиція «Іду з дитинства до Тараса»
Мета: поглибити та розширити знання учнів про життя і творчість Тараса Григоровича Шевченка, збагачувати мову і мовлення школярів, вміння вільно висловлювати свої думки, збагачувати словниковий запас учнів;
- розвивати життєві компетентності, пов’язані з умінням працювати в команді, критичне мислення, творчі здібності дітей, музичний слух, бажання читати твори Шевченка;
- виховувати почуття гордості за Україну, її національного генія Т. Г. Шевченка, прищеплювати любов до національної культури, прагнення бути справжніми українцями, прославляти свою Батьківщину добрими справами.
Є люди як свічки –
Згоряють, відходять в небуття.
Є люди як зірки –
Горять і світять усе життя.
Та ні, це не зірки, холодні, мертві,
Вони – соʹнця, засвічені у небі,
Які горять, обігрівають все й не гаснуть.
І не загинуть….
В. Сухомлинський
Пісня про Україну у виконанні учениці 6 класу Нагорної Яни
Ведуча
Україна... В одному вже тільки цьому слові і для нашого уха і навіть для уха чужинців бринить ціла музика смутку і жалю...
Ведучий
Україна — країна смутку і краси, країна, де найбільше люблять волю і найменше мають її, країна гарячої любові до народу і чорної йому зради, довгої, вікової героїчної боротьби за волю…
Ведуча
… В результаті якої — велетенське кладовище: високі в степу могили, руїна та прекрасна на весь світ, безіменна, невідомо коли і ким складена пісня...
Ведучий
Україна — це тихі води і ясні зорі, зелені сади, білі хати, лани золотої пшениці, медовії та молочнії ріки...
Ведуча
Україна — розкішний вінок із рути і барвінку, що над ним світять заплакані золоті зорі... Поема жалю і смутку... краси і недолі.
На екрані відео «Дитинство Тараса Шевченка»

Ведучий
Року 1814, з 26 на 27 лютого старого стилю, темної ночі, перед святом в селі Моринцях на Звенигородщині, в хаті Григорія Шевченка, кріпака пана Енгельгардта, блиснув у вікні єдиний на все село вогник…
Ведуча
… Народилась панові нова кріпацька душа, а Україні — її великий співець — Тарас Шевченко.
Батьки дали йому ім’я Тарас, а їхнє прізвище Шевченко пов’язане з назвою професії – швець. Шевцем був прадід поета по батьковій лінії. Син шевця – шевченко. Звідси і прізвище – Шевченко.
Ведучий
Сім’я Тарасика була велика: батько Григорій, мати Катерина, сам Тарас, троє сестер ( Катря, Ярина, Марійка), два братики ( Микита і Йосип) та дідусь Іван. Усього – дев’ятеро.
Ведуча
Коли малому Тарасові було 2 роки, сім’я переїхала до села Кирилівка, де й минуло дитинство майбутнього поета. У своїх творах він згадує його з любов’ю.
Учень  в українському вбранні читає поезію
Село! - І серце одпочине.
Село на нашій Україні —
неначе писанка, село.
Зеленим гаєм поросло.
Цвітуть сади, біліють хати,
а на горі стоять палати,
неначе диво. А кругом
широколистії тополі,
а там і ліс, і ліс, і поле,
і сині гори за Дніпром.
Сам Бог витає над селом.
Ведучий
У 9 років Тарас залишився без матері, зазнав тяжких знущань від мачухи. Коли хлопчику було 11, помер батько.
Ведуча
Відтоді майбутній письменник у своєму житті мав покладатися лише на себе та свій непоборний дух і блискучий талант.
Ведучий
Тарас Григорович Шевченко прожив усього 47 років, із яких 24 роки був у кріпацтві, 10 років мучився в солдатській неволі на засланні й усього 13 років був вільною людиною.
Ведуча
А зараз перевіримо, наскільки добре учні 5 класів знають характер і вдачу тараса Григоровича Шевченка.

Літературна гра «Характеристика Т. Г. Шевченка»
На першу букву прізвища поета підібрати слова, які характеризують його.
Ш – (швидкий, шановний)
Е – (ерудований, енергійний);
В – (волелюбний, вільний, видатний)
Ч – (чемний, чесний, чуйний)
Е –  (енергійний, ерудований)
Н – (наполегливий, невтомний)
К – (кремезний, культурний)
О – (осиротілий, обдарований, особливий, освічений).

Ведучий
Гарно впорались із завданням п’ятикласники, тепер перевіримо, наскільки добре вони знають творчість Великого генія.
Кросворд «Поезії Т. Шевченка»
Вставте у клітинки пропущені слова з віршів Т. Г. Шевченка. Поясніть значення слова у виділених клітинках по вертикалі.
1. «Пишається над водою червона …»
2. «Тече … з-під явора…»
3. «А над самою водою … похилилась…»
4. «... моя вечірняя, зійди над горою…»
5. «Поклала ... коло хати маленьких діточок своїх…»
6. «Тихесенько … віє…»

Шевченківський лайнворд
Які рядки з вірша Т. Г. Шевченка зашифровано у лайнворді?
ВИ
ШНЕ
ВИЙ
КО
ЛО
ХА
ДОК
МИ
ГУ
ДУТЬ

ТИ
СА
ШНЯ
ВИ
НАД
ЩІ
ХРУ

На екрані відео «За сонцем хмаронька пливе»
Учениця 5-Б класу Іванова Олександра декламує поезію «За сонцем хмаронька пливе»

Ребуси та акровірш про Шевченка
Ти мусиш нам співця назвати,
Адже умів лиш він один
Рабів німих так захищати.
А хто так оспівав, як він,
Садок вишневий коло хати?
Дмитро Білоус
Ребуси - (Заповіт, Канів, Катерина, Моринці, Кобзар, Шевченко)
Ведуча
Наш Шевченко полонив своїми творами усю планету: в американську, канадську і англійську літературу творчість Т. Шевченка входить паралельно.
Ведучий
Над донесенням Шевченкового слова до англомовного читача працювало понад 80 перекладачів. Майже всі поезії Шевченка відтворюють англійською мовою.
Ведуча
Багато з них мають по декілька версій. Зокрема «Садок вишневий коло хати» - одинадцять, а «Заповіт» - двадцять.

Послухаймо, як звучить поезія «Садок вишневий коло хати» англійською мовою у виконанні учнів 5 класів.



Close by the house the cherries flower,
Above the orchard the beetles hum,

Still singing, the girls homeward come,
The tired plowmen's steps grow slower,

And mothers with supper wait at home.

Close by the house they eat their supper;
Just then the evening-star appears;

As daughter serves. Her mother cares
To teach to do things in ways proper.

The nightingale's song interferes.

Close to the wall on the clay-benches
The mother lulls her Nell and Bill,

And falls asleep ...
But the sweet wenches
And nightingales are singing still.

Садок вишневий коло хати,
Хрущі над вишнями гудуть,

Плугатарі з плугами йдуть,
Співають ідучи дівчата,

А матері вечерять ждуть.

Сім’я вечеря коло хати,
Вечірня зіронька встає.

Дочка вечерять подає,
А мати хоче научати,

Так соловейко не дає.

Поклала мати коло хати
Маленьких діточок своїх;

Сама заснула коло їх.
Затихло все, тілько дівчата
Та соловейко не затих.
 
orchard – [ˈôrCHərd] - фруктовий сад
beetle - [ˈbētl] – жук
hum – [həm] – гудіти
homeward - [ˈhōmwərd] – додому
plowmen - [ˈploumən] – орач
to care [ke(ə)r] – непокоїтись, турбуватись, хвилюватись;
proper - [ˈpräpər] – правильний
nightingale  [ˈnītnˌgāl] – соловей;
interfere [ˌintərˈfi(ə)r] – заважати, втручатися.
clay-benches – призьба (глиняна лавка);
lull - [ləl] – заколисувати;
sweet – мелодійний;
wenches – дівчата.



Ведучий
Поезії Шевченка настільки мелодійні, що їх легко покласти на музику.
Перегляд відео «Садок вишневий коло хати»
Учениця 5-А класу Кучинська Вероніка виконує пісню «Садок вишневий коло хати»
Літературна гра «Фотопоезія»
Уривки з поезій «Садок вишневий коло хати» та «За сонцем хмаронька пливе» (На екрані замість слів зображення об’єктів).
1.                     … вишневий коло …
… над … гудуть,
2.                     Співають ідучи …
А … вечерять ждуть.
3.                     … вечеря коло …,
Вечірня … встає.
4.                     Затихло все, тілько …
Та … не затих.
5.                     За сонцем … пливе,
Червоні … розстилає.
6.                     І … спатоньки зове
У синє ...
7.                     Ніби … одпочине,
З … заговорить...
8.                     А …, неначе ворог,
Закриває …
Ведуча:
Народ також вшановує пам’ять про Великого генія українського народу, про нього складено чимало загадок, прислів’їв і приказок, казок, переказів, легенд та поезій.
Конкурс «Шевченко у фольклорі»
Прислів’я  та приказки про Шевченка
У  прислів’ях та приказках слова переставлені місцями, треба правильно скласти речення і записати.
1. З Шевченком набирається той знається, розуму хто.
(Хто з Шевченком знається, той розуму набирається)
2. Прочитав, Шевченка хто став багатший той серцем.
(Хто Шевченка прочитав, той багатший серцем став)
3. Тараса – наша слово окраса і зброя.
(Слово Тараса – наша зброя і окраса)
4. Слово живе Тарасове здорове і.
(Тарасове слово живе і здорове)

Конкурс читців (Учні 5 та 6 класів декламують поезії про Шевченка)
Ведучий
203 роки минає від дня народження Шевченка. Вже понад два століття!
Ведуча
А він живе у своїх віршах-думах, картинах… І так буде завжди!
Ведучий
Бо хтось повинен достукатися до наших сердець, наших душ, нашого сумління. Ніхто не зробить цього краще від генія усього українського народу Тараса Шевченка.
Ведуча
Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття,
І голос твій нам душу окриля.
Ведучий
Встає в новій красі, забувши лихоліття,
Твоя, Тарасе, звільнена земля.
Ведуча
У роʹсяні вінки заплетені суцвіття.
До ніг тобі, титане, кладемо,
Ведучий
Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття,
Тебе тепер сучасником звемо.
Ведуча
Сонце правди осяває
і Дніпро, і кручі.
Ведучий
І тебе в сім’ї великій,
в сім’ї вольній, новій
Ведуча
Ми врочисто споминаєм
своїм вдячним словом.
Учениця 5-А класу Кучинська Вероніка виконує пісню «Квітуча Україна»







Презентація 





Немає коментарів:

Дописати коментар