!!! Бонусне завдання для покращення рівня своїх досягнень
Самодиктант для 7-А класу
Перепишіть текст, вставте необхідну орфограму в слово та
розставте розділові знаки.
Підкресліть тільки службові частини мови і
напишіть на ними її назву (прийменник – п, сполучник – с, частка -ч)
За
це всім миром треба встати щоб подолати сили злі щоб був і син і була мати і
справжні люди на з…млі. С…огодні з серця У(у)країни з просторів синього Д(д)ніпра,
до молдованина і фіна доходить голос К(к)обзаря. В сім…ї в…ликій, вол…ній,
новій в св…ятім шевченківс…кім краю перед Титаном у поклоні сх…ляєм голову
свою. Не гріх навчатися і пам…ятат… своє, аби не затоптать під власні ноги кул…тури
нашої скарби. Що б ми не робили, чи м би ми не займалися, нам завжди на
допомогу прийде вірний помічник – книга. А щоб швидко запам…ятати прочитане у
книзі, треба постійно тренувати пам…ят…. Якби ми пр…слухалися до мудрості
книжної то робили б менше пом…лок у жи…і.
Самодиктант виконати
до 17 травня до 20.00
Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск за традиційним посиланням !!!
1. Вдумливо опрацювати матеріал підручника § 49, с. 183-184.
Уважно переглянути правила, подані на слайдах.
частки би (б), же (ж): коли б, зайшов би, говорив же, він же, коли ж, адже ж, хіба ж; • частку що в сполуках дарма що, поки що, хіба, що, тільки що, що ж до.
Розподільне письмо
Виконати вправу 524
з підручника с. 185.
Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск за традиційним посиланням !!!
з 08.05.2020р. по 12.05.2020р. Контрольний докладний письмовий переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі
Опрацювати матеріал підручника с. 230-231.
Пригадати тип мовлення РОЗДУМ, ПУБЛІЦИСТИЧНИЙ стиль та його ознаки і сфери використання.
З'ясувати поняття ТЕЗА, АРГУМЕНТ, ДИСКУСІЯ.
Розглянути схеми побудови твору-роздуму та твору-роздуму дискусійного характеру
Вправа 613.
Прочитати ТРИЧІ вдумливо текст,
УСНО довести, що це роздум дискусійного характеру
ПОМІРКУВАТИ над поняттям ІНТЕЛІГЕНТНІСТЬ
ПИСЬМОВО скласти план до тексту і записати його.
Лексична робота
Пояснити лексичне значення слів інтелігентність, інтелігент, зловтіха.
Підібрати синоніми до слова БРУТАЛЬНІСТЬ, БАЙДУЖІСТЬ.
!!! Після того, як ви тричі прочитали текст вправи 613, згорнути книгу, відкласти її і з пам'яті написати текст
(він не повинен бути дослівно таким, як у підручнику, мені потрібні ваші думки, вміння переказувати максимально близько до тексту, висловлювати власну позицію та доповнювати текст елементами власних міркувань). Обсяг письмового переказу не повинен перевищувати 1 стор. зошита
Виконані завдання надсилаємо мені на
Гугл диск за традиційним посиланням !!!
Написання сполучників разом та окремо. Розрізнення сполучників й однозвучних слів (проте - про те, зате - за те, якби - як би та ін.). 1. Вдумливо опрацювати матеріал підручника § 47, с. 175-176 Учні мають знати, як пишуться складні і складені сполучники, вміти розмежовувати їх. 2. Письмово виконати вправи 497, 503.
3. Для самоперевірки виконати тестове завдання за темою «Сполучник» Код доступу 643684,
Сполучники сурядності та підрядності. Тренувальні вправи 1. Вдумливо опрацювати матеріал підручника § 46, с. 169-171, знати, які групи сполучників за значенням бувають, вміти розмежовувати їх.
2. Письмово виконати вправу 487. 3. Синтаксичний практикум Перепишіть речення, на місці крапок уставляючи пропущені сполучники із довідки. Вкажіть сполучники сурядності й підрядності.
1. Люблю я Київ та Шевченків Канів ... їх співучих, лагідних дніпрян.
2. Незнищенний сад поєднує лаврські гори, ... в печерах знайшли останній притулок праведники, із Чернечою горою, ... похований Шевченко.
3. Сивіючу,... ще молоду в долоні сонця голову кладу, ... в руки матері своєї.
4. Ти слово радості скажи, ... печалиться людина.
5. А свіжі квіти молодих бегоній не тішать ока, ... такі червоні!
6. По країні весна пролітає, ... крилом журавлиним шумить.
Довідка:Хоч. І. Де, де. Коли. Але, неначе. І.
Виконати повний синтаксичний розбір виділеного речення.
Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск за традиційним посиланням!!! https://drive.google.com/drive/folders/1EJKKjIpzOh2yii-yLIJ83P4e7t63LZYn?usp=sharing БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!
Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 24.04.2020р. по 27.04.2020р.
Сполучники сурядності та підрядності 1. Вдумливо опрацювати матеріал підручника § 46, с. 169-171, знати, які групи сполучників за значенням бувають, вміти розмежовувати їх. 2. Письмово виконати вправи 482, 486.
Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск за традиційним посиланням!!! https://drive.google.com/drive/folders/1EJKKjIpzOh2yii-yLIJ83P4e7t63LZYn?usp=sharing БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ! Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 21.04.2020р. по 24.04.2020р.
Сполучник як службова частина мови
1.Відгадати загадку і з'ясувати, яка тема наступного уроку Я важливий, що й казати, Можу вміло пов’язати Однорідні члени чинно І складних речень теж частини. А, але, і, я— сурядний, Що, немов, як, щоб — підрядний. Скрізь впишусь я досить влучно, Називаюсь я... 2. Вдумливо опрацювати матеріал підручника § 45, с. 166, знати, що таке сполучник, які сполучники бувають за походженням, за будовою та способом використання.
2.Письмово виконати вправи 470, 473.
Тестові завдання
для самоперевірки з теми
«Сполучник як службова частина мови».
1. Сполучник — це:
а) самостійна частина мови;
б) службова частина мови;
в) форма дієслова.
2. Сполучники поділяють на групи:
а) за походженням, будовою, значенням;
б) за походженням, ступенем порівняння, будовою;
в) за морфологічними ознаками, будовою, формою.
3. У якому рядку правильно вказано морфологічні ознаки сполучника:
а) рід, число, відмінок;
б) час, вид, особа;
в) незмінне слово.
4. Сполучники за значенням бувають:
а) сурядності й підрядності;
б) похідні та непохідні;
в) повні й короткі.
5. Яка роль сполучника в реченні?
а) додаток;
б) обставина;
в) членом речення не буває.
6. У якому рядку всі сполучники прості?
а) а, і, але, бо;
б) проте, де, якби, у, ніби,
в) то-то, чи-чи, якби, й.
Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск за традиційним посиланням!!! https://drive.google.com/drive/folders/1EJKKjIpzOh2yii-yLIJ83P4e7t63LZYn?usp=sharing БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!
Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 17.04.2020р. по 21.04.2020р.
УЗАГАЛЬНЕННЯ
ВИВЧЕНОГО ІЗ ТЕМИ «ПРИЙМЕННИК».
ОСОБЛИВОСТІ
ВЖИВАННЯ ПРИЙМЕННИКІВ
1.Опрацювати матеріал
підручника с. 160-161
Нагадуємо матеріал 5 класу
Прийменники З-ІЗ-ЗІ-ЗО
Прийменники У та В
2.Письмово виконати
вправи 457, 459.
3.Контрольний самодиктант за
темою «Прийменник»
Прочитати текст диктанту, усно з’ясувати його тему та основну думку.
Переписати текст, вставляючи пропущені літери, розкриваючи дужки та
обираючи необхідну літеру із дужок. Звернути увагу на написання прийменників.
Самодиктант
Криниченька
Кр…ниця била (с, з, із)-під скелі, (с, з, із)-під камін…я. Тут дал…ня
частина скелі не закривалась з…млею та зелом. Здавалося, неначе якась в…личезна
сила виперла (з, із) землі страше…ну кам…яну велич, поставивши її так, що
горішня частина, вистромлюючись (на)перед, нависала.
Камі…ня, товсте й тонке, л…жало шарами, мовби складене людс…кими руками. (На)вскоси
проти з…млі, вганяючись у скелю, воно йшло (в)низ і, здавалося, доходило
аж до ос…редку з…млі. В одному місці скеля, розколовшись (з)гори аж (до) низу,
поставила те камін…я сторч. І все те, важко і грізно нав…саючи, здавалося,
грюкне (до)долу і роздавить того необачного, що насмілит…ся тут бути. А
воно так нав…сало тут сторіч…я...
(С, з, із)-під того в…личезного камі…ня десь узялася вода, в…тікаючи чистою
та холодною т…чією. Трохи одступивши від скелі, починався гайок, і верхові…тя
найвищих д…рев було далеко нижче від скелі.
Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск за традиційним посиланням!!! https://drive.google.com/drive/folders/1EJKKjIpzOh2yii-yLIJ83P4e7t63LZYn?usp=sharing БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!
Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 14.04.2020р. по 17.04.2020р. Написання прийменників 1. Вдумливо опрацювати матеріал підручника § 43. Переглянути відеоурок за темою "Написання прийменників"
2. Виконати письмово вправи 449, 450.
Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск за традиційним посиланням!!! https://drive.google.com/drive/folders/1EJKKjIpzOh2yii-yLIJ83P4e7t63LZYn?usp=sharing БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!
Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 13.04.2020р. по 14.04.2020р.
Прийменник як службова частина мови. Непохідна та похідні прийменники.
1. Вдумливо опрацювати матеріал підручника § 42.
Запам'ятай!!!
Характеристика прийменників за походженням
Правила
Приклади
Прийменники, що не походять з жодної частини мови, називаються непохідними. Непохідні прийменники в (у), на, до,
від та інші можуть:
1) використовуватися як дієслівні префікси (за винятком без, через);
2) уживатися з кількома відмінками й виражати різні синтаксичні зв'язки
в (у), до, на, без,
крім, по, над, біля, для, від, серед, після, крізь, про, при, з (із, зі), за.
1) писати вписати, написати, дописати, відписати;
2) У сусіда (Р. в.) доньок сім, та є доля всім. дія до особи; В хаті (М.
в.) було як у вінку — місце дії
Похідними називаються
прийменники, що утворилися від іменних частин мови, а також поєднанням прислівників
та іменників з непохідними прийменниками.
Похідні прийменникивдовж, навколо, поперек та інші вживаються з
одним відмінком і не використовуються як дієслівні префікси.
Вони поділяються на іменникові, прислівникові та складені з іменників,
прислівників і непохідних прийменників
Внаслідок, кінець, коло,
близько, вздовж, довкола,завдяки, всупереч,
зпідноз, незалежно від,за винятком
Іменникові: внаслідок, край, протягом, коло. Коло
огню старий циган з люлькою куняє.
Складені з іменників, прислівників та непохідних
прийменників: під час, у напрямі, неподалік від.
Туман стелиться неподалік від ставу.
2. Виконати письмово вправи 438, 440. 3. Зробити повний синтаксичний розбір 1-ого речення вправи 438.
БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!
Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 10.04.2020р. по 13.04.2020р. Урок мовленнєвого розвитку ПОРТРЕТНИЙ НАРИС У ПУБЛІЦИСТИЧНОМУ СТИЛІ 1. Вдумливо опрацювати матеріал підручника Тема 15. с. 233-236. З'ясувати, що таке нарис, як складають портретний нарис. 3. Виконати письмово вправу 623, с. 235 (скористатись пам'яткою "Як писати портретний нарис"). Написати портретний нарис (не більше 1 СТОРІНКИ зошита) обраного ГЕРОЯ (мами, тата, вчителя чи вчительки, тренера, письменника, артиста, громадського діяча, ведучого чи ведучої телебачення та ін.)
Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск!!! БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!
Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 07.04.2020р. по 10.04.2020р. Службові частини мови. Прийменник як службова частина мови
1. Вдумливо опрацювати матеріал підручника § 42.
Навчитись розрізняти службові частини мови. Відрізняти прийменник від інших службових частин мови.
Смислові відношення
— просторові (місце або напрям дії) — йти до школи, прибирати на подвір’ї;
— часові — після уроків, днів за п’ять;
— причинові — від радості, з журби;
— мети — підготувати для читання;
— допустові — незважаючи на погоду;
— означальні — зошит для малювання;
— об’єктні — спілкування з другом та ін.
2. Вибіркова робота
Прочитайте текст мовчки. Доберіть до нього заголовок, який виражає би тему висловлювання. Випишіть ТІЛЬКИ словосполучення з прийменниками, вказуючи на смислові відношення, виражені за допомогою прийменників.
Привабливого вигляду набирають вулиці й площі наших міст і сіл, подвір’я та присадибні ділянки. Мешканці традиційно вийшли на велику весняну толоку, звільняючи від накопиченого за зиму сміття алеї і парки, сади, узбіччя доріг, розчищаючи канави, обрізуючи сухе гілля дерев, висаджуючи саджанці й кущі. Оновлюються малі архітектурні форми у міських скверах, на автобусних зупинках.
У ході Всеукраїнської акції «Благоустрій України» знаходять свій найкращий вияв притаманні для нашого суспільства милосердя і взаємодопомога. Школярі, учні, студенти зараз бажані гості соціальних установ, інвалідів, одиноких: перед Великоднем прибирають у їхніх оселях, миють вікна, допомагають полагодити паркани з дерева тощо (3 газети).
Лексична робота
Толо́ка — одноразова безоплатна праця гуртом для швидкого виконання великої за обсягом роботи.
Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск!!! БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!
Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 06.04.2020р. по 07.04.2020р.
Контрольна робота за темою "ПРИСЛІВНИК"
Група 1
1. На узагальнення вивченого про прислівник виконати тести на платформі "На УРОК", використати код доступу 211433, відкривши посилання join.naurok.ua
2. Письмово на окремому аркуші в лінію виконати завдання, запропоновані нижче.
Підписуємо так:
Контрольна робота за темою "ПРИСЛІВНИК"
Варіант 1 (усім однаковий)
Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск!!! БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!
Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 03.04.2020р. по 06.04.2020р.
ПРИСЛІВНИК
Написання прислівників разом і через дефіс
1. Нагадую, щоб ще раз вдумливо прочитали теоретичний матеріал підручника § 39.
Особливу увагу звернути на правила на с. 141.
Погляньте на алгоритм виконаного завдання на слайді
2. Виконати вправи 397, 404 (письмово).
БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!
Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 31.03.2020р. по 03.04.2020р.
ПРИСЛІВНИК
Написання прислівників разом і через дефіс 1. Опрацювати теоретичний матеріал підручника § 39. Переглянути відеоуроки за темою "Написання прислівників "
2. Виконати вправи 390 (письмово), 391 (усно багаторазово перечитати усі прислівники, розміщені у вправі, запам'ятати їхнє наголошування і правопис), 393 (письмово). 3. На закріплення вивченого виконати тести на платформі "На УРОК", використати код доступу 427662, відкривши посилання join.naurok.ua
БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!
Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 30.03.2020р. по 31.03.2020р.
ПРИСЛІВНИК
Пригадай з попереднього уроку!!!
Запишіть у дві колонки з прикінцевим: а) -и; б) -і.
І зозуля там безперестанку накувала нам
щасливії літа.
Списування-відновлення
Списати речення, розкриваючи дужки. Пояснити, як ви розрізняєте прислівники
і співзвучні з ними слова, що належать до самостійних частин мови. Як ці слова
називають?
1. (З) верху цього не видно. 2. (З) верху
гори видно далеко. 3. Якщо (на) пам’ять не покладаєшся, запиши. 4. Заучуй
правило (на) пам’ять. 5. Твір написаний (на) швидку. 6. (На) швидку їзду не
сподівайся. 7. Вилийте воду не (в) перше, а (в) друге відро. 8. (В) перше
познайомилися давно, а от тепер зустрілися (в) друге.
Словниковий самодиктант
Записати прислівники. Запам’ятати їх правопис. З’ясувати спосіб творення цих
прислівників.
Прислівники вищого й найвищого ступенів порівняння виписати в дві колонки.
1. Чим більше кицьку гладиш, тим вона вище
горб підіймає. Найсолодше в світі – сон.
2. Раніше встанеш, то більше діла зробиш.
3. Голова найбільше радиться з очима та
вухами.
4. Риба утікає, де глибше, а чоловік – де
ліпше.
5. Краще десятьом допомогти, ніж у одного
попросити.
6. Ту вівцю першою стрижуть, яка найбільше
мекає.
7. Гострий ніж швидше відріже шмат.
8. Манівцями – далі, напростець –
найближче.
2. Від поданих прислівників утворити просту і складену форми вищого ступеня
порівняння.
При творенні яких прислівників випали суфікси
–к-, -ок-, -ек-?
При творенні яких відбулися зміни приголосних?
Широко, легко, важко, низько, дорого.
3. Виконати тестові
завдання «Ступені
порівняння прислівників» за кодом доступу 622444, відкривши
посиланняjoin.naurok.ua
07.02.2020
Завдання для учнів 7-А
класу на період карантину
з 07.02 по 14.02.2020
І частина
1. Опрацювати п. 29 «Написання НЕ з
дієприслівниками».
2. Виконати вправи 298, 299 з підручника. с.
107.
3. Завдання творчого характеру
Розподільний диктант
Утворити дієприслівники
від поданих дієслів. Записати їх у дві колонки: у першу — ті, що пишуться
разом, у другу — окремо.
Не бажають,
не піклуються, не дбають, ненавидять, не вгавають, не відгукнутися, не
спромогтися, незчутися, не завезти, нездужати, не зупинятися, не гаятись,
недочувати.
4. Виконати тестові завдання із теми "Дієприслівник" за посиланням. Використати код доступу 9844382, відкривши посилання join.naurok.ua
Дякую.
ВідповістиВидалити