Українська мова 7 клас

Дорогі мої учні!

Щиро вітаю вас із завершенням навчального року!

Поради від учителя:

Отримуйте знання із задоволенням, навчайтеся в міру і сміливо насолоджуйтеся життям, але щоб не шкодувати, що вчилися погано!

Нехай навчання буде легким і приємним, а зусилля і бажання вчитися не будуть марними.

ЗАВДАННЯ НА ЛІТО:

БАЖАЮ

НАПОЛЕГЛИВОСТІ у розпочинанні нових справ,

СИЛ рано вставати,

СМІЛИВОСТІ зустрітися з новими людьми,

ЦІЛЕСПРЯМОВАНОСТІ у досягнення мети,

ВПЕРТОСТІ у підкоренні нових вершин, які ви, безумовно, зможете підкорити!

До зустрічі у новому навчальному році!


Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 26.05.2020р. по 29.05.2020р.

Річна підсумкова контрольна робота

Виконати тестові завдання за посиланням

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9395501

Завдання необхідно виконати до  
29 травня 20:00

БАЖАЮ УСПІХУ!
     ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 25.05.2020р. по 26.05.2020р.

Контрольна робота за темами "Прийменник. Сполучник. Частка. Вигук"

Виконати тестові завдання за посиланням

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3176379

Завдання необхідно виконати до  
26 травня 20:00
БАЖАЮ УСПІХУ!
     ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 22.05.2020р. по 25.05.2020р.

Вигук як особлива частина мови. 
Дефіс у вигуках.

1.Повторити матеріал попереднього уроку

2. Виконати вправу 549 
з підручника с. 193.

Виконати тестові завдання на закріплення знань за посиланням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9080178

Завдання необхідно виконати до  
25 травня 19:00
БАЖАЮ УСПІХУ!
     ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 19.05.2020р. по 22.05.2020р.

Вигук як особлива частина мови. 
Групи вигуків за значенням.

1. Вдумливо опрацювати матеріал підручника § 51, с. 190-191.














2. Виконати вправу 545 
з підручника с. 192.

БАЖАЮ УСПІХУ!
     ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 18.05.2020р. по 19.05.2020р.

Правопис часток НЕ та НІ з різними частинами мови. 
1. Вдумливо опрацювати матеріал підручника § 50, с. 186-187.

У словах з недо-, що мають значення неповної дії: недобачати, недооцінка, недоробка Якщо до слова можна дібрати синонім: неволя, невеселий, недалек...

При числівниках, займенниках, службових частин мови: не п’ять, не такий, не лише Якщо дієприкметник виступає присудком: земля не полита Якщо при ді...

У заперечних займенниках, якщо після НІ немає прийменника: ніхто, нічий НАПИСАННЯ НІ РАЗОМ ОКРЕМО У заперечних прислівниках: ніде, ніколи Якщо НІ з...

2. Виконати вправу 533 
з підручника с. 188.

3. Виконати тестові завдання за посиланням 
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=988675 

до 19 травня 20.00
Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск за традиційним посиланням !!!

https://drive.google.com/drive/folders/1EJKKjIpzOh2yii-yLIJ83P4e7t63LZYn?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!
     ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 15.05.2020р. по 18.05.2020р.

Правопис часток. 
Тренувальні вправи.
1. Пригадати матеріал підручника § 49, 
с. 183-184.

Виконати вправу 527 
з підручника с. 185.
!!! Бонусне завдання для покращення рівня своїх досягнень

Самодиктант для 7-А класу

Перепишіть текст, вставте необхідну орфограму в слово та розставте розділові знаки.

Підкресліть тільки службові частини мови і напишіть на ними її назву (прийменник – п, сполучник – с, частка -ч)

За це всім миром треба встати щоб подолати сили злі щоб був і син і була мати і справжні люди на з…млі. С…огодні з серця У(у)країни з просторів синього Д(д)ніпра, до молдованина і фіна доходить голос К(к)обзаря. В сім…ї в…ликій, вол…ній, новій в св…ятім шевченківс…кім краю перед Титаном у поклоні сх…ляєм голову свою. Не гріх навчатися і пам…ятат… своє, аби не затоптать під власні ноги кул…тури нашої скарби. Що б ми не робили, чи м би ми не займалися, нам завжди на допомогу прийде вірний помічник – книга. А щоб швидко запам…ятати прочитане у книзі, треба постійно тренувати пам…ят…. Якби ми пр…слухалися до мудрості книжної то робили б менше пом…лок у жи…і.

Самодиктант виконати 
до 17 травня до 20.00
Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск за традиційним посиланням !!!

https://drive.google.com/drive/folders/1EJKKjIpzOh2yii-yLIJ83P4e7t63LZYn?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!
     ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 12.05.2020р. по 15.05.2020р.

Правопис часток
1. Вдумливо опрацювати матеріал підручника § 49, с. 183-184.

Уважно переглянути правила, подані на слайдах.

Урок №93-94. Правопис часток. Написання часток


Правопис часток Через дефіс пишемо: • частки казна-, хтозна-, будь-, -будь, -небудь: будь-хто, який-небудь, хтозна-коли; частки бо, но, то, от, так...
Правопис часток Окремо пишемо: 1) частку таки пишемо окремо, якщо вона стоїть перед словом, якого стосується: таки знайшов; 2) якщо між часткою та ...
частки би (б), же (ж): коли б, зайшов би, говорив же, він же, коли ж, адже ж, хіба ж; • частку що в сполуках дарма що, поки що, хіба, що, тільки що, що ж до.

Розподільне письмо

Написання часток - презентация онлайн
Виконати вправу 524 
з підручника с. 185.

Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск за традиційним посиланням !!!

https://drive.google.com/drive/folders/1EJKKjIpzOh2yii-yLIJ83P4e7t63LZYn?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!

     ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 08.05.2020р. по 12.05.2020р.

Контрольний докладний письмовий переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі


Опрацювати матеріал підручника с. 230-231.
Пригадати тип мовлення РОЗДУМ, ПУБЛІЦИСТИЧНИЙ стиль та його ознаки і сфери використання.

З'ясувати поняття ТЕЗА, АРГУМЕНТ, ДИСКУСІЯ.
Розглянути схеми побудови твору-роздуму та твору-роздуму дискусійного характеру

Вправа 613.


  Прочитати ТРИЧІ вдумливо текст, 
УСНО довести, що це роздум дискусійного характеру

ПОМІРКУВАТИ над поняттям ІНТЕЛІГЕНТНІСТЬ

ПИСЬМОВО скласти план до тексту і записати його.


Лексична робота
Пояснити лексичне значення слів інтелігентність, інтелігент, зловтіха.

Підібрати синоніми до слова БРУТАЛЬНІСТЬ, БАЙДУЖІСТЬ.

!!! Після того, як ви тричі прочитали текст вправи 613, згорнути книгу, відкласти її і з пам'яті написати текст 
(він не повинен бути дослівно таким, як у підручнику, мені потрібні ваші думки, вміння переказувати максимально близько до тексту, висловлювати власну позицію та доповнювати текст елементами власних міркувань). 

Обсяг письмового переказу не повинен перевищувати 1 стор. зошита


Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск за традиційним посиланням !!!

https://drive.google.com/drive/folders/1EJKKjIpzOh2yii-yLIJ83P4e7t63LZYn?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!

     ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!



Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 05.05.2020р. по 08.05.2020р.

Групи модальних часток за значенням 

1. Вдумливо опрацювати матеріал підручника § 48, с. 179-180.
Пригадати матеріал, проаналізований на конференції.
Результат пошуку зображень за запитом "розряди часток за значенням фото"



Письмово виконати вправи 509 та 512 із підручника 
с. 180-181.

Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск за традиційним посиланням !!!
https://drive.google.com/drive/folders/1EJKKjIpzOh2yii-yLIJ83P4e7t63LZYn?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 04.05.2020р. по 05.05.2020р.
Частка як службова частина мови 
1. Вдумливо опрацювати матеріал підручника § 48, с. 178-179.
Результат пошуку зображень за запитом "розряди часток за значенням фото"

Пов’язане зображення

Вправа 508 із підручника с. 179.

Розподільний диктант (письмово)
Виписати модальні, формотворчі, словотворчі частки у 3 колонки.

Абиде, хтозна-що, лише, читав би, хай пише, мовби, колись, недалеко, будь-хто, ну, ото, привітайся, якнайвище, так.

Синтаксична розминка

Записати речення. Зробити синтаксичний розбір. Виділити службові частини мови. Ліси наче світилися наскрізь. Дощі вмили майже всю землю.
Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск за традиційним посиланням !!!
https://drive.google.com/drive/folders/1EJKKjIpzOh2yii-yLIJ83P4e7t63LZYn?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!


ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 28.04.2020р. по 04.05.2020р.
Написання сполучників разом та окремо. 
Розрізнення сполучників й однозвучних слів 
(проте - про те, зате - за те, якби - як би та ін.). 
1. Вдумливо опрацювати матеріал підручника § 47, с. 175-176

Учні мають знати, як пишуться складні і складені сполучники, вміти розмежовувати їх.




2. Письмово виконати вправи 497, 503.


3. Для самоперевірки виконати тестове завдання за темою «Сполучник» Код доступу 643684,
                       відкривши посилання join.naurok.ua

!!! Завдання необхідно виконати до 04 травня до 19.00

Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск за традиційним посиланням !!!
https://drive.google.com/drive/folders/1EJKKjIpzOh2yii-yLIJ83P4e7t63LZYn?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 27.04.2020р. по 28.04.2020р.
Сполучники сурядності та підрядності. 
Тренувальні вправи
1. Вдумливо опрацювати матеріал підручника § 46, с. 169-171, знати, які групи сполучників за значенням бувають, вміти розмежовувати їх.

2. Письмово виконати вправу 487.
3. Синтаксичний практикум 
Перепишіть речення, на місці крапок уставляючи пропущені сполучники із довідки. Вкажіть сполучники сурядності й підрядності.
1. Люблю я Київ та Шевченків Канів ... їх співучих, лагідних дніпрян.
2. Незнищенний сад поєднує лаврські гори, ... в печерах знайшли останній притулок праведники, із Чернечою горою, ... похований Шевченко.
3. Сивіючу,... ще молоду в долоні сонця голову кладу, ... в руки матері своєї.
4. Ти слово радості скажи, ... печалиться людина.
5. А свіжі квіти молодих бегоній не тішать ока, ... такі червоні!
6. По країні весна пролітає, ... крилом журавлиним шумить.

Довідка: Хоч. І. Де, де. Коли. Але, неначе. І.
Виконати повний синтаксичний розбір виділеного речення.

Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск за традиційним посиланням !!!
https://drive.google.com/drive/folders/1EJKKjIpzOh2yii-yLIJ83P4e7t63LZYn?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 24.04.2020р. по 27.04.2020р.
Сполучники сурядності та підрядності
1. Вдумливо опрацювати матеріал підручника § 46, с. 169-171, знати, які групи сполучників за значенням бувають, вміти розмежовувати їх.

2. Письмово виконати вправи 482, 486.

Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою та ...

Сполучник - Сайт skarbnuchka-10!






























Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск за традиційним посиланням !!!

https://drive.google.com/drive/folders/1EJKKjIpzOh2yii-yLIJ83P4e7t63LZYn?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 21.04.2020р. по 24.04.2020р.
Сполучник як службова частина мови
1.    Відгадати загадку і з'ясувати, яка тема наступного уроку
Я важливий, що й казати,
Можу вміло пов’язати
Однорідні члени чинно
І складних речень теж частини.
А, але, і, я — сурядний,
Що, немов, як, щоб — підрядний.
Скрізь впишусь я досить влучно,
Називаюсь я...

2. Вдумливо опрацювати матеріал підручника § 45, с. 166, знати, 
що таке сполучник, які сполучники бувають за походженням, за будовою та способом використання.

Презентация на тему "Сполучник" 7 классс - украинский язык




2.    Письмово виконати вправи 470, 473.

Тестові завдання 
для самоперевірки з теми 
«Сполучник як службова частина мови».
1. Сполучник — це:
а) самостійна частина мови;
б) службова частина мови;
в) форма дієслова.

2. Сполучники поділяють на групи:
а) за походженням, будовою, значенням;
б) за походженням, ступенем порівняння, будовою;
в) за морфологічними ознаками, будовою, формою.

3. У якому рядку правильно вказано морфологічні ознаки сполучника:
а) рід, число, відмінок;
б) час, вид, особа;
в) незмінне слово.

4. Сполучники за значенням бувають:
а) сурядності й підрядності;
б) похідні та непохідні;
в) повні й короткі.

5. Яка роль сполучника в реченні?
а) додаток;
б) обставина;
в) членом речення не буває.

6. У якому рядку всі сполучники прості?
а) а, і, але, бо;
б) проте, де, якби, у, ніби,
в) то-то, чи-чи, якби, й.
Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск за традиційним посиланням !!!

https://drive.google.com/drive/folders/1EJKKjIpzOh2yii-yLIJ83P4e7t63LZYn?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

                                    Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 17.04.2020р. по 21.04.2020р.

УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО ІЗ ТЕМИ «ПРИЙМЕННИК».
ОСОБЛИВОСТІ ВЖИВАННЯ ПРИЙМЕННИКІВ
1.    Опрацювати матеріал підручника с. 160-161
Нагадуємо матеріал 5 класу

Прийменники З-ІЗ-ЗІ-ЗО
Милозвучність: З, ІЗ, ЗІ, ЗО. Частина 1 | Мова – ДНК нації

Милозвучність: З, ІЗ, ЗІ, ЗО. Частина 2 | Мова – ДНК нації

Прийменники У та В
Правопис У і В (With images) | Ukrainian language, Language, Teaching

Вживання прийменників у - в, з-зі-із-зо - YouTube
2.    Письмово виконати вправи 457, 459.

3.    Контрольний самодиктант за темою «Прийменник»
Прочитати текст диктанту, усно з’ясувати його тему та основну думку.
Переписати текст, вставляючи пропущені літери, розкриваючи дужки та обираючи необхідну літеру із дужок. Звернути увагу на написання прийменників.
Самодиктант
Криниченька
Козацьке джерело — Вікіпедія

 Кр…ниця била (с, з, із)-під скелі, (с, з, із)-під камін…я. Тут дал…ня частина скелі не закривалась з…млею та зелом. Здавалося, неначе якась в…личезна сила виперла (з, із) землі страше…ну кам…яну велич, поставивши її так, що горішня частина, вистромлюючись (на)перед, нависала.
Камі…ня, товсте й тонке, л…жало шарами, мовби складене людс…кими руками. (На)вскоси проти з…млі, вганяючись у скелю, воно йшло (в)низ і, здавалося, доходило аж до ос…редку з…млі. В одному місці скеля, розколовшись (з)гори аж (до) низу, поставила те камін…я сторч. І все те, важко і грізно нав…саючи, здавалося, грюкне (до)долу і роздавить того необачного, що насмілит…ся тут бути. А воно так нав…сало тут сторіч…я...

(С, з, із)-під того в…личезного камі…ня десь узялася вода, в…тікаючи чистою та холодною т…чією. Трохи одступивши від скелі, починався гайок, і верхові…тя найвищих д…рев було далеко нижче від скелі.
Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск за традиційним посиланням !!!

https://drive.google.com/drive/folders/1EJKKjIpzOh2yii-yLIJ83P4e7t63LZYn?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 14.04.2020р. по 17.04.2020р.
Написання прийменників

1. Вдумливо опрацювати матеріал підручника § 43.
Переглянути відеоурок за темою "Написання прийменників"

2. Виконати письмово вправи 449, 450.

Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск за традиційним посиланням !!!

https://drive.google.com/drive/folders/1EJKKjIpzOh2yii-yLIJ83P4e7t63LZYn?usp=sharing

БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 13.04.2020р. по 14.04.2020р.
Прийменник як службова частина мови. Непохідна та похідні прийменники.
1. Вдумливо опрацювати матеріал підручника § 42.
Запам'ятай!!!
Характеристика прийменників за походженням

Правила
Приклади
Прийменники, що не походять з жодної частини мови, називаються непохідними. Непохідні прийменники в (у), на, до, від та інші можуть:
1) використовуватися як дієслівні префікси (за винятком без, через);
2) уживатися з кількома відмінками й виражати різні синтаксичні зв'язки

в (у), до, на, без, крім, по, над, біля, для, від, серед, після, крізь, про, при, з (із, зі), за.

1) писати вписати, написати, дописати, відписати;
2) У сусіда (Р. в.) доньок сім, та є доля всім. дія до особи; В хаті (М. в.) було як у вінку  — місце дії
Похідними називаються прийменники, що утворилися від іменних частин мови, а також поєднанням прислівників та іменників з непохідними прийменниками.
Похідні прийменники вдовж, навколо, поперек та інші вживаються з одним відмінком і не використовуються як дієслівні префікси.
Вони поділяються на іменникові, прислівникові та складені з іменників, прислівників і непохідних прийменників
Внаслідок, кінець, коло, близько, вздовж, довкола,завдяки, всупереч, зпідноз, незалежно від,за винятком
Іменникові: внаслідок, край, протягом, коло. Коло огню старий циган з люлькою куняє.
Прислівникові: близько, вздовж, обабіч. Обабіч вузенької доріжки чорніли ріллі, зеленіла озимина.
Складені з іменників, прислівників та непохідних прийменників: під час, у напрямі, неподалік від.
Туман стелиться неподалік від ставу.


2. Виконати письмово вправи 438, 440.
3. Зробити повний синтаксичний розбір 1-ого речення вправи 438.
БАЖАЮ УСПІХУ!

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 10.04.2020р. по 13.04.2020р.

Урок мовленнєвого розвитку
ПОРТРЕТНИЙ НАРИС У ПУБЛІЦИСТИЧНОМУ СТИЛІ
1. Вдумливо опрацювати матеріал підручника Тема 15. с. 233-236.
З'ясувати, що таке нарис, як складають портретний нарис.

3. Виконати письмово вправу 623, с. 235 (скористатись пам'яткою "Як писати портретний нарис").
Написати портретний нарис (не більше 1 СТОРІНКИ зошита) обраного ГЕРОЯ (мами, тата, вчителя чи вчительки, тренера, письменника, артиста, громадського діяча, ведучого чи ведучої телебачення та ін.)

Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск!!!
БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!


Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 07.04.2020р. по 10.04.2020р.
Службові частини мови.
Прийменник як службова частина мови
1. Вдумливо опрацювати матеріал підручника § 42.
Навчитись розрізняти службові частини мови. Відрізняти прийменник від інших службових частин мови.
Прийменник – Українська мова та література
Прийменник як частина мови - презентація з української мови

Смислові відношення
— просторові (місце або напрям дії) — йти до школи, прибирати на подвір’ї;
— часові — після уроків, днів за п’ять;
— причинові — від радості, з журби;
— мети — підготувати для читання;
— допустові — незважаючи на погоду;
— означальні — зошит для малювання;
— об’єктні — спілкування з другом та ін.

2. Вибіркова робота
Прочитайте текст мовчки. Доберіть до нього заголовок, який виражає би тему висловлювання. Випишіть ТІЛЬКИ словосполучення з прийменниками, вказуючи на смислові відношення, виражені за допомогою прийменників.

Привабливого вигляду набирають вулиці й площі наших міст і сіл, подвір’я та присадибні ділянки. Мешканці традиційно вийшли на велику весняну толоку, звільняючи від накопиченого за зиму сміття алеї і парки, сади, узбіччя доріг, розчищаючи канави, обрізуючи сухе гілля дерев, висаджуючи саджанці й кущі. Оновлюються малі архітектурні форми у міських скверах, на автобусних зупинках.
У ході Всеукраїнської акції «Благоустрій України» знаходять свій найкращий вияв притаманні для нашого суспільства милосердя і взаємодопомога. Школярі, учні, студенти зараз бажані гості соціальних установ, інвалідів, одиноких: перед Великоднем прибирають у їхніх оселях, миють вікна, допомагають полагодити паркани з дерева тощо (3 газети).

Лексична робота
Толо́ка — одноразова безоплатна праця гуртом для швидкого виконання великої за обсягом роботи. 

Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск!!!
БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 06.04.2020р. по 07.04.2020р.
Контрольна робота за темою "ПРИСЛІВНИК"
Група 1
1. На узагальнення вивченого про прислівник виконати тести на платформі "На УРОК",  використати код доступу 211433, відкривши посилання join.naurok.ua

2. Письмово на окремому аркуші в лінію виконати завдання, запропоновані нижче.
Підписуємо так: 
Контрольна робота за темою "ПРИСЛІВНИК"
Варіант 1 (усім однаковий)


Виконані завдання надсилаємо мені на Гугл диск!!!
БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 03.04.2020р. по 06.04.2020р.
ПРИСЛІВНИК
Написання прислівників разом і через дефіс
1. Нагадую, щоб ще раз вдумливо прочитали теоретичний матеріал підручника § 39. 




Особливу увагу звернути на  правила на с. 141.
Погляньте на алгоритм виконаного завдання на слайді

2. Виконати вправи 397, 404 (письмово).
БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 31.03.2020р. по 03.04.2020р.
ПРИСЛІВНИК
Написання прислівників разом і через дефіс
1. Опрацювати теоретичний матеріал підручника 
§ 39. 
Переглянути відеоуроки за темою "Написання прислівників "





2. Виконати вправи 390 (письмово), 391 (усно багаторазово перечитати усі прислівники, розміщені у вправі, запам'ятати їхнє наголошування і правопис), 393 (письмово).

3. На закріплення вивченого виконати тести на платформі "На УРОК",  використати код доступу 427662, відкривши посилання join.naurok.ua

БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 30.03.2020р. по 31.03.2020р.

ПРИСЛІВНИК
                         Пригадай з попереднього уроку!!!
Запишіть у дві колонки з прикінцевим: а) -и; б) -і.
Наскільк.., по- філософськ.., дедал.., навшпиньк.., двіч.., дос.., вдалечин.., заоч.., насправд.., віднин.., звідусюд.., вельм.., допок.., ззовн..., навкулачк.., навкруг.., ополудн.., залюбк.., навпомацк.., наприкінц.., насторож.., навпрошк...

1. РЕТЕЛЬНО опрацювати § 38 «Правопис прислівників на О та Е, утворених від прикметників і дієприкметників»,
2. Виконати вправу 387.
                          Розподільний диктант
Від поданих прикметників утворіть прислівники суфіксальним способом. Запишіть їх у дві колонки: на О та на Е.
Багатозначний, безжалісний, байдужий, нудний, блискучий, ближчий, даремний, хороший, цілющий, грозяний, жагучий, добрячий, титанічний, гожий, символічний.
Гра від прислівника «Знайди зайве слово»
1. Визначте, який прислівник утворено від іншого прислівника.
Щодобово, соромно, надовго, рвучко.

2. Визначте, який прислівник утворено від прикметника.
Наглухо, нащо, клопітно, нізащо.

3. Визначте, від якого прикметника можна утворити прислівник на –е.
Безбарвний, далекуватий, найважчий, горизонтальний.

4. Визначте, який прислівник утворено від числівника.
Найбільше, вперше, найвище, доконче.
БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

Завдання з української мови
для учнів 7-А класу
на період карантину
з 20.03.2020р.
ПРИСЛІВНИК
1. Опрацювати § 35 «Букви Н та НН у прислівниках»,
2. Виконати вправи 361, 362.
3. Згрупуйте прислівники-синоніми. Запишіть їх парами, пояснюючи правопис.
Спокійно, завзято, несказанно, безтурботно, таємно, надзвичайно, завжди, несподівано, безцеремонно, нахабно, приховано, зненацька, наполегливо, вічно.
4. Творча робота
Запишіть у зошит прикметники, вставляючи замість крапок -н- або -нн- і утворюючи прислівники. Поясніть орфограми.
Стара..ий, беззвуч..ий, невблага..ий, пристрастий, упевне..ий, злиде..ий, незліче..ий, замрія..ий, свяще..ий, недійсне..ий, гости..ий.
Тестові завдання
 Завдання мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.
1. Правопис -ен-, -ан- або -енн-, -анн- у суфіксах залежить:
А від належності слова до певної частини мови;
Б від наголосу і лексичного значення слова;
В від лексичного значення слова;
Г від наголосу.

2. Позначте рядок, у якому всі прикметники пишуться з -нн-:
А суко..ий, казе..ий, солом’я..ий, віко..ий, величез..ий;
Б хвили..ий, росли..ий, злиде..ий, казарме..ий, де..ий;
В здорове..ий, тума..ий, пісе..ий, злиде..ий, со..ий;
Г задоволе..ий, смире..ий, широче..ий, тьмя..ий, доброчи..ий.

3. Позначте рядок, у якому в усіх прислівниках потрібно вставити -н-:
А бездар..о, радіс..о, невтом..о, безсумнів..о, зоря..о;
Б привіль..о, впевне..о, відда..о, серйоз..о, зим..о;
В натхне..о, гума..о, щоріч..о, навис..о, незліче..о;
Г занедба..о, таєм..о, зра..я, невпи..о, бездога..о.

ПРИСЛІВНИК
1. Опрацювати § 36 «Написання Не та НІ з прислівниками»
2. Виконати вправи 370, 371, 373.
3. Розподільний диктант
Запишіть прислівники у дві колонки: 1) ті, що пишуться з не разом; 2) ті, що пишуться окремо. За яким правилом ви їх написали?
 (Не)впинно, (не) (до)речі, (не)самовито, (не)забаром, було це (не) можливо, (не)безпечно, (не)порушно, (не)сказанно, (не) (до)вподоби, (не)добре, (не)часто, (не)сподівано, (не)дбало.
4. Синтаксична розминка
Записати речення, знімаючи дужки, зробити його повний синтаксичний розбір.
(Не)далеко гордо стоїть (не)висока крислата польова груша, кидає довгу тінь до села.
ПРИСЛІВНИК
1. Опрацювати § 37 «Написання літер И та І в кінці прислівників»
2. Спостереження над мовним матеріалом
Прислівники
Правила
Навкруги; навпаки, навіки, заввишки; трохи, верхи
И, тому що основа закінчується на г, к, х
По-дівочи, по заячи, по- ведмежи, нехотячи, стоячи (хоча частіше: по-дівочому, по- заячому, по-ведмежому, нехотя)
И пишеться після ч, ж у прислівниках з префіксом по- (по-вовчи) та у віддієприслівникових прислівниках із суфіксами —ачи (-ячи)
Звідси, всюди, до вподоби
И пишеться після твердого приголосного основи прислівника.
Нарівні, щодалі, вгорі, досі
І пишеться після м’якого приголосного основи прислівника
Двічі, позаочі, опівночі, насторожі, вночі
І пишеться в усіх інших випадках
Увага!
У різних частинах мови: у кінці слова після ш, ч, ж, дж, буква и пишеться:
1) тільки в наказовому способі дієслів (пиши, лежи, мовчи);
2) у дієприслівниках і похідних від них словах (пишучи, написавши, незважаючи на);
3) у прислівниках типу по-вовчи та у від дієприслівникових прислівниках із суфіксами -ачи (-ячи).
у кінці слова після г, к, х буква і пишеться:
1) тільки у прикметниках і словах, що змінюються як прикметники (глухі, довгі, глибокі, всякі...);
2) у незмінюваних іншомовних словах: хакі, Гельсінкі..;
3) в усіх інших словах (груші, радощі, межі, дужі, найвищі...).
3. Виконати вправи 380, 383.
4. Вибірковий диктант
Прочитайте речення. Випишіть прислівники, вставивши замість крапок букви, у дві колонки:
1) з буквою И на кінці; 2) з буквою І на кінці.
1. Опівноч... айстри в саду розцвіли.
2. Кожен колос зове його, неначе батька, по імені, по-синівськ... довірливо припада до плеча.
3. Кипариси од ночі і до ранку все шумлять і шумлять навкруг…
4. Щодал… рідше побачиш у небі орла, що пливе розкинувши крила.
5. Неосяжне зоряне небо розкрило вгор... своє іскристе склепіння.
6. Просто з кам’яної стіни, обліпленої липучим завжд... росяним, липучим мохом, виривались сріблясто-блакитні струмочки.
7. Згор... довол... швидко котилось сонце, лагідно торкаючись променями листя дерев, ніби бажаючи їм на добраніч.
4. Виконати тестові завдання за темою «Прислівник» до 27 березня 2020р.
Використати код доступу 787660, відкривши посилання join.naurok.ua
БАЖАЮ УСПІХУ!
ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ!

7-А клас
Завдання на 17.03.2020р.
Опрацювати § 34 «Творення прислівників»
Способи творення прислівників
Зверніть увагу!



Практичні завдання
Виконати вправи 350, 351 з підручника.
Вибірковий диктант
Виписати прислівники. З’ясувати їхній спосіб творення.
Я не вертав. Я йшов собі помалу, бо щось так владно кликало мене туди, де гори ввечері палали.
Усюди тихо, німо...
Виросли хліба навдивовижу, зашуміли колоски кругом.
І зозуля там безперестанку накувала нам щасливії літа.

Списування-відновлення
Списати речення, розкриваючи дужки. Пояснити, як ви розрізняєте прислівники і співзвучні з ними слова, що належать до самостійних частин мови. Як ці слова називають?
1. (З) верху цього не видно. 2. (З) верху гори видно далеко. 3. Якщо (на) пам’ять не покладаєшся, запиши. 4. Заучуй правило (на) пам’ять. 5. Твір написаний (на) швидку. 6. (На) швидку їзду не сподівайся. 7. Вилийте воду не (в) перше, а (в) друге відро. 8. (В) перше познайомилися давно, а от тепер зустрілися (в) друге.
Словниковий самодиктант
Записати прислівники. Запам’ятати їх правопис. З’ясувати спосіб творення цих прислівників.
Праворуч, завидна, босоніж, натроє, нашвидкуруч, втридорога, тишком-нишком, мало-помалу, голіруч, горілиць, самохіть, запанібрата, заочі, сухо-насухо, обіруч, ледве-ледве, повсякчас, туди-сюди, мимохіть, мимохідь, обіруч.

Бажаю успіху! Дякую за роботу!

7-А клас
Прислівник
Завдання на 16.03.2020р.
Опрацювати § 33
1. Вибірковий розподільний диктант
Прислівники вищого й найвищого ступенів порівняння виписати в дві колонки.
1. Чим більше кицьку гладиш, тим вона вище горб підіймає. Найсолодше в світі – сон.
2. Раніше встанеш, то більше діла зробиш.
3. Голова найбільше радиться з очима та вухами.
4. Риба утікає, де глибше, а чоловік – де ліпше.
5. Краще десятьом допомогти, ніж у одного попросити.
6. Ту вівцю першою стрижуть, яка найбільше мекає.
7. Гострий ніж швидше відріже шмат.
8. Манівцями – далі, напростець – найближче.

2. Від поданих прислівників утворити просту і складену форми вищого ступеня порівняння.
При творенні яких прислівників випали суфікси –к-, -ок-, -ек-?
При творенні яких відбулися зміни приголосних?
Широко, легко, важко, низько, дорого.

3. Виконати тестові завдання «Ступені порівняння прислівників» за кодом доступу 622444, відкривши посилання join.naurok.ua

07.02.2020
Завдання для учнів 7-А класу на період карантину 
з 07.02 по 14.02.2020
І частина
1. Опрацювати п. 29 «Написання НЕ з дієприслівниками».

2. Виконати вправи 298, 299 з підручника. с. 107.
3. Завдання творчого характеру
Розподільний диктант
Утворити дієприслівники від поданих дієслів. Записати їх у дві колонки: у першу — ті, що пишуться разом, у другу — окремо.

Не бажають, не піклуються, не дбають, ненавидять, не вгавають, не відгукнутися, не спромогтися, незчутися, не завезти, нездужати, не зупинятися, не гаятись, недочувати.
4. Виконати тестові завдання із теми "Дієприслівник" за посиланням. Використати код доступу 9844382, відкривши посилання join.naurok.ua
Тести "Дієприслівник"

ІІ частина

1. Опрацювати п. 30 "Дієприслівники доконаного та недоконаного виду".
2. Виконати вправи 305, 306, 308 з підручника. с. 109.
3. Завдання творчого характеру
Синтаксичне дослідження
З’ясувати, як утворилися подані дієприслівники, показавши це формулою за зразком.
Зразок: мріють – ють = мрі + ючи = мріючи
Почувши, сміючись, купаючись, відмовившись, пожовтівши, поновлюючи, кажучи, повеселівши, окропивши.



1 коментар: